וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תשלם 80 אלף שקל או שנשרוף את המפעל": 3 תושבי הצפון מואשמים בגביית פרוטקשן

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 11:03

על פי האישומים, שלושה תושבי טובא זנגרייה שלחו הודעות מאיימות, תקפו שומר והציתו כלים הנדסיים של בעל עסק בצפון במטרה לגרום לו לשלם להם דמי חסות. באחד המקרים ניסו לסלק שומר מהשטח ואיימו כי "יתנו לו כדור בראש", שווי הנזק שנגרם נאמד ביותר מ-250 אלף שקל

בווידאו: תיעוד של הפיכת מכונית ויידוי אבנים באתר בנייה בבית שמש/צילום: מור גולרוך, חדשות נייעסטון ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

כתב אישום הוגש השבוע נגד שלושה תושבי הצפון, יוסף הייב בן 33, מהונד הייב בן 35 ומאג'ד הייב בן 25, בגין גביית דמי חסות מבעלי עסקים באזור. על פי האישומים, השלושה גבו עשרות אלפי שקלים, תקפו שומר, הציתו משאית וגרמו נזק נוסף בסך 253 אלף שקלים.

הנאשמים דרשו מבעל עסק המשאיות תעריף "שמירה" בסך 80 אלף שקלים, וכשסירב הציתו את הכלים ההנדסיים. באחד המקרים איימו על שומר בטענה שמדובר בשטח שלהם. "זה השטח שלנו, אם תחזור לכאן ניתן לך כדור בראש", אמרו לו תוך כדי שהם חטפו ממנו את הטלפון הנייד במטרה לסחוט את הבעלים ולגרום לו לשלם להם.

הודעות ששלחו נאשמים לבעל חברת משאיות בצפון כשניסו לסחוט אותו ולגבות ממנו דמי חסות. דוברות משטרת ישראל
הודעות ששלחו נאשמים לבעל חברת משאיות בצפון כשניסו לסחוט אותו ולגבות ממנו דמי חסות/דוברות משטרת ישראל
נזק שגרמו נאשמים בגביית דמי חסות למשאיות בצפון כחלק מ"פרוטקשן". דוברות משטרת ישראל
נזק שגרמו נאשמים בגביית דמי חסות למשאיות בצפון כחלק מ"פרוטקשן"/דוברות משטרת ישראל

שלושת הנאשמים שלחו הודעות מאיימות לבעל העסק, כשבאחד המקרים כתבו: "תשלם 80 אלף שקל על שמירה על המפעל לפני שנשרוף אותו. יש לך כמה ימים, תגיע לטובא זנגרייה". לאחר מכן, נעצרו חברי הכנופייה במסגרת גל מעצרים נרחב בכפר טובא זנגרייה.

בשבוע שעבר הואשמו שני תושבי הנגב, ג'עמה קאדי וכאנם אלסאנע, יחד עם כמה מעורבים נוספים שהפעילו את חברת "כוח דרום", בגביית דמי "פרוטקשן" באתרי בנייה ועסקים נוספים ביישובים דרום הארץ, בסכום עתק של כ-27 מיליון שקלים. מכתב האישום עולה כי הנאשמים הציעו שירותי "שמירה" לעסקים שונים, מבלי שקיבלו רישיון לכך כדין, בתמורה לתשלום דמי חסות. זאת, תוך איומים והסבת נזק לרכוש של בעלי העסקים שסירבו לשלם את ה"הפרוטקשן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully