וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה מתקדמת במתקפת הנגד, 11 הרוגים בהפצצה רוסית בעירו של זלנסקי

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 21:42

הכוחות האוקראיניים שחררו כמה ישובים קטנים במחוז דונייצק שבמזרח המדינה, ומוסקבה ממשיכה לשגר טילים ומל"טים לעבר קייב וערים אחרות. "הטרוריסטים הרוסים ישלמו את המחיר", אמר זלנסקי, שעיר הולדתו ספגה פגיעה קשה. פוטין הודה כי אלו "זמנים קשים" עבור רוסיה

בווידאו: מתקפת הנגד בעיצומה: צבא אוקראינה שחרר ישובים במזרח המדינה/רויטרס

צבא אוקראינה טוען להתקדמות במתקפת הנגד מול הכוחות הרוסיים, עם שחרורם של כמה יישובים קטנים במחוז דונייצק בימים האחרונים, בעוד שברחבי המדינה הותקפו הלילה (שלישי) ערים רבות שדיווחו על הרוגים אזרחיים - המוקד שבהן בעיר הולדתו של הנשיא וולודימיר זלנסקי, שבה נהרגו לפחות 11 בני אדם.

מתקפת הנגד של קייב, שאותה היא תכננה במשך חודשים ארוכים עם מדינות המערב, יצאה לדרך בימים האחרונים תחת מעטה של ערפל קרב. אוקראינה לא מפרטת באיזה שלב נמצאת המתקפה, שלקראתה היא הצטיידה במיטב הטנקים והטילים המצויים בארסנל של מדינות נאט"ו. בשלב זה, דומה שהישגי הכוחות האוקראיניים מצומצמים.

רוסיה, שלא אישרה כי כוחותיה נמצאים בנסיגה, תקפה במהלך הלילה את קריבי ריה, עיר הולדתו של זלנסקי. מושל מחוז דניפרו, שבו שוכנת העיר, קרא בבוקר לתושבים להיזהר. "יש הרוגים ופצועים", הוא כתב בחשבון הטלגרם שלו, תוך שהוא מפציר בתושבים שלא להתעלם מהאזעקות ואמר כי המצב עדיין "מסוכן".

מתקפת הנגד בעיצומה: צבא אוקראינה שחרר ישובים במזרח המדינה
13.06.23. רויטרס
הכוחות האוקראיניים מתקדמים, אך באטיות. חיילים באחד הישובים ששוחררו בדונייצק, אתמול/רויטרס

התקפות טילים ומל"טים דווחו גם בבירה קייב, שלפי גורמים רשמיים נהדפו על ידי מערכות ההגנה האווירית, ובחרקוב, הגובלת ברוסיה. "הרוצים הרוסים ממשיכים במלחמתם נגד מבני מגורים, ערים שלוות ואזרחים", אמר נשיא אוקראינה, שלח את תנחומיו למשפחות הקורבנות והוסיף: "לעולם לא נסלח לטרוריסטים". לדבריו, "הם ישלמו מחיר על כל טיל שהם שיגרו".

המלחמה באוקראינה - הכותרות האחרונות

מבנה מגורים שנפגע במתקפת טילים רוסית על העיר קריבי ריה, אוקראינה, 13 ביוני 2023. רויטרס
האזרחים ממשיכים לשלם את המחיר. מבנה שנפגע בהפצצה רוסית בקריבי ריה, היום/רויטרס

ברוסיה, שציינה אתמול את "יום רוסיה", שנקבע לציון הקמתה של הפדרציה הרוסית לאחר פירוק ברית המועצות, הנשיא ולדימיר פוטין הודה שאלו "זמנים קשים" עבור המדינה. עם זאת, בנאומו שאותו נשא בטקס מפואר בקרמלין, הוא לא התייחס ישירות להתפתחויות האחרונות בשדה הקרב באוקראינה.

"חג זה מסמל את ההיסטוריה הרצופה בת מאות השנים שלנו, את גדולתה ותפארתה של המולדת", אמר פוטין בפני הנוכחים בנאומו. "היום, בתקופה קשה לרוסיה, רגשות הפטריוטיות והגאווה מאחדים את החברה שלנו עוד יותר ומעניקים תמיכה מוצקה לגיבורים שלנו המשתתפים במבצע הצבאי המיוחד", אמר פוטין, שהשתמש בביטוי שבו הקרמלין מתאר את העימות באוקראינה, שלא מוגדר באופן רשמי כמלחמה על ידי רוסיה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מעניק עיטורים לחיילים שנפצעו במלחמה באוקראינה בבית חולים במוסקבה, 12 ביוני 2023. רויטרס
הקרמלין מנסה להחדיר רוח של פטריוטיות. פוטין מבקר חיילים פצועים במוסקבה, אתמול/רויטרס

במקביל, בניסיון של הרשויות לעודד את הרגשות הפטריוטיים ברוסיה בזמן שבו המלחמה מתחילה לזלוג לשטחה, משרד ההגנה פרסם סרטונים של חיילים המביעים את אהבתם למדינה. "אני רוסי, תודה לאל, אני רוסי, אני כל כך בר מזל", אמר אחד מהם. אחר אמר: "רוסיה היא כמו מבצר מעל התהום, היא שרדה והיא תמשיך לשרוד".

לפי ההערכות במערב, מאות אלפי חיילים רוסים נהרגו ונפצעו במלחמה באוקראינה, שהחלה בפברואר אשתקד, בעוד שהקרמלין מסתיר את הנתונים הרשמיים על מנת להימנע מזעם דעת הקהל.

הנשיא לשעבר דמיטרי מדבדב, אחד מהקולות הנציים ביותר בקרמלין ביחס לאוקראינה, פרסם תמונה מהונדסת שבה נראה דגלה של רוסיה מתנוסס מעל כיכר מאידן בקייב, אחד מסמלי ההתנגדות להשפעה הרוסית על אוקראינה. בהודעה שפרסם בחשבון הטלגרם שלו, הוא כתב כי שם הכיכר ישונה בקרוב ל"כיכר רוסיה".

עוזרו של מדבדב, שמכהן כיום כסגן ראש המועצה לביטחון לאומי של רוסיה, ציטט את הנשיא לשעבר שאמר: "קייב היא היעד הישיר שלנו. זו עיר רוסית והיא תחזור הביתה. לא ננוח עד שנחזיר אותה. חג שמח!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully