וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד ביום השני לעדותו: "תחילת חקירות נתניהו היו יום עצוב עבורי"

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 13:03

עורך דינו של רה"מ טען כי פתיחת החקירות היו הזדמנות פוליטית בשביל יו"ר האופוזיציה. עם זאת, לפיד השיב: "אתה מנסה להציג את זה כמשהו טוב - כר"מ עומד לדין פלילי זה עצוב". בהמשך אישר לפיד כי מילצ'ן לא היה חלק מהסדר ניגוד העניינים שלו

בווידאו: יו"ר האופוזיציה מעיד נגד ראש הממשלה: לפיד עולה לדוכן העדים בתיק 1000/רוני כנפו

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ממשיך להעיד היום (שלישי) במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כחלק מתיק 1000. זהו היום השני של עדותו, לאחר שאתמול סיפר כי נתניהו שוחח איתו פעמיים על החוק שניסה לקדם איש העסקים ארנון מילצ'ן להטבות מס לתושבים חוזרים ואמר לו כי מדובר ב"חוק טוב". בפתיחת עדותו היום אמר לפיד: "זה יום עצוב למדינת ישראל המעמד פה לא משמח אותי".

עורך דינו של נתניהו, עמית חדד, טען כי אחרי שנודע על חקירותיו של ראש הממשלה ניסה לפיד לנצל את ההזדמנות כדי לנצח בבחירות. "אתה מנסה להציג את זה כמשהו טוב, זה יום עצוב למדינת ישראל, וזה מעמד עצוב, וגם שראש ממשלה עומד למשפט פלילי זה עצוב" השיב יו"ר האופוזיציה. "חבל שכל הדבר הזה בכלל קורה".

יאיר לפיד בדיון תיקי האלפים,בימ"ש מחוזי ירושלים, 12 ביוני 2023. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
לפיד בבית המשפט/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

בהמשך לפיד אישר כי מילצ'ן לא היה חלק מהסדר ניגוד העניינים שלו. "זה שעבדתי עם ארנון מילצ'ן זה מופיע אפילו בויקיפדיה שלי", טען לפיד. על פי עורך דינו של נתניהו, לפיד נחקר במשטרה בעקבות עדותו של מילצ'ן. "מילצ'ן נחקר, אז הוא מעלה את טענת הפטור כטענת הגנה. הוא אומר שדווקא לפיד, שהיית איתו בקשר, הוא זה שעזר", אמר חדד.

במהלך הדיון ניסה חדד למצוא סתירה בין מה שלפיד אמר על דוכן העדים לדברים שאמר בחקירתו למילצ'ן, היום הבהיר יו"ר האופוזיציה כי סירב לקדם את החוק לטובת איש העסקים. "דיברתי עם ארנון מילצ'ן בטלפון והבהרתי לו שחד משמעתית זה לא יקרה", אמר לפיד. "עו"ד חדד, אתה מסבך משהו פשוט, אני אמרתי 'לא' למילצ'ן כי אני לא חייב לו כלום כי לא קיבלתי ממנו מתנות בשווי עשרות אלפי שקלים - אתה יודע, שחיתות היא לא מדבקת. רוב הפוליטיקאים הם אנשים ישרים".

חדד אמר ללפיד: "אני לא חושב שבוצע משהו לא תקין, אני לא חושב שלא אתה ולא הלקוח שלי היו צריכים לדווח על ניגוד עניינים עם מילצ'ן". יו"ר האופוזיציה השיב כי הוא מסכים איתו, והוסיף כי "חבל, אתה הורס מכונת רעל ששנתיים הפיצה שהיה לי ניגוד עניינים". חדד ענה: "אני לא עובד במכונת רעל אני מייצג את הלקוח שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully