וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ברשות ההגירה הורשע בקבלת שוחד מיני מנשים

עודכן לאחרונה: 11.6.2023 / 19:29

לפי פסק הדין, ליאור סולומון, המוכר בקרב הקהילה האתיופית כבעל השפעה מתוקף משרתו, נהג לברור מבין הפונים אליו לסיוע נשים שמצבן הכלכלי קשה, איתן קיים שיחות ומפגשים אינטימיים בתמורה לפעולות הקשורות בתפקידו. עורכי דינו: שיח שהיה נתפס כאישי ועממי בקהילות אחרות

בווידאו: שוחד מיני תמורת סיוע: עבודות שירות לבכיר ברשות ההגירה/רוני כנפו

בית המשפט גזר היום (ראשון) תשעה חודשי עבודות שירות על ליאור סולומון, בכיר ברשות ההגירה שהורשע בקבלת שוחד מיני משלוש נשים שבעניינן טיפל במסגרת עבודתו, וכן בעבירות פגיעה בפרטיות בהמשך לפרטים שהוציא ממאגרי המידע של הרשות.

לפי פסק הדין, הנאשם שהיה מוכר כבכיר ברשות ההגירה וכבעל כוח השפעה בקרב רבים מבני הקהילה האתיופית בישראל, נהג לברור מבין הפונים אליו לקבלת סיוע בעניינים הקשורים בתפקידו נשים שמצבן הכלכלי קשה. אלו, המשתייכות כולן לעדה האתיופית, היו ללא עורף משפחתי בישראל, ופנו לסולומון בין היתר בבקשה לסייע להן בהבאת בני משפחתן ארצה.

משרדי רשות האוכלוסין וההגירה,בני ברק, 10 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
דרש מפגשים מיניים, בתמורה לפעולות הקשורות בתפקידו. משרדי רשות האוכלוסין וההגירה/ראובן קסטרו

תוך ניצול מעמדו, קיים הנאשם עם אותן נשים שיחות בעלות אופי מיני, וכן יזם וקיים מפגשים אינטימיים בחלק מהמקרים. אלו התבקשו על ידו, ובמקרים רבים אף סופקו לו בעקבות הבקשה, וזאת בתמורה לפעולות הקשורות בתפקידו - שעשה או שיעשה בעתיד עבורן כדי לקדם את בקשותיהן. כתב האישום ייחס לנאשם קיום מגעים מיניים, שיחות מיניות או בקשה לקבלת מגע מיני תמורת פעולות הקשורות בתפקידו עם שש נשים. עוד צוין בפסק הדין כי סולומון לא ציין בפני הממונים עליו או בפני עובדי רשות ההגירה כי הוא נמצא בקשרים אינטימיים עם הנשים או כי הוא מייעץ להן בבקשות, וכן לא ביקש להעביר את הטיפול בהן לגורם אחר.

במקרה נוסף, כך נקבע בפסק הדין, בתגובה לפניית חבר שביקש ממנו לעזור לו לאתר את בת זוגו לשעבר, נכנס הנאשם למאגרי המידע של רשות ההגירה, הוציא את פרטיה האישיים ושלח לחברו.

עוד בוואלה!

באמצע יום לימודים: רשות ההגירה עצרה בן 8 בבית ספר ביפו

לכתבה המלאה
משרדי רשות האוכלוסין וההגירה,בני ברק, 10 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
משרדי רשות האוכלוסין וההגירה/ראובן קסטרו

בית המשפט, כאמור, הרשיע אותו בשלושה מקרים של קבלת שוחד מיני וכן בעבירה של פגיעה בפרטיות. במסגרת שלב הטיעונים לעונש ביקשה הפרקליטות, באמצעות עו"ד שחר מלול, להשית על הנאשם עונש מאסר של ארבע שנים ומאסר על תנאי. זאת, בעת שציינה כי מעשיו של הנאשם חמורים בשל ניצול מעמדו ותפקידו, וכן מצוקתן של נשים קשות יום.

עורכי הדין אלי פוקסברומר ותהילה פרץ- פינטו מהסנגוריה הציבורית, המייצגים את סולומון, מסרו בתגובה: "בית המשפט זיכה את ליאור מרוב האישומים בצדק, ועונשו משקף גם התייחסות של בית המשפט לאפליה שבהעמדתו למשפט על מעשים שהמשטרה סוגרת בשורותיה בדין משמעתי לכל היותר (אם בכלל), ולמחדלים כבדים של הפרקליטות בטיפול בתיק.

"מה שנתפס כשיח בין אישי ועממי בקהילות אחרות, פורש בתיק זה כשיח מנצל מצד הנשים וליאור. זו לא פעם ראשונה שעולות מאתיופיה שהעידו במשטרה זכו ליחס שונה ומשפיל. בית המשפט מתח ביקורת על כך שאחת מצוות התובעים הכינה וליוותה עדה שהיא בת דודתה. ניגוד אינטרסים חמור זה לא גולה לבית המשפט זמן רב ע"י התביעה.

"הסניגוריה הציבורית תמשיך להלחם באפליה של יוצאי אתיופיה על ידי רשויות החוק. לא ניתן להשלים עם ניהול הליך בידי התביעה בניגוד עניינים וללא שקיפות כלפי בית המשפט. לאור היכרות עם מלוא העדויות והחומר בתיק, אנו משוכנעים שליאור חף מפשע ופעל בנאמנות מלאה בעבודתו הרגישה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully