וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באמצע יום לימודים: רשות ההגירה עצרה בן 8 בבית ספר ביפו

עודכן לאחרונה: 15.1.2023 / 13:33

אסאפו, חסר מעמד שמשפחתו מגאנה, נלקח על ידי אנשי רשות ההגירה שטענו שהם רק באו לתשאל אותו לגבי אמו ומאז מוחזק על ידיה. עיריית ת"א: "הדעת והלב אינם יכולים לסבול מראות כאלו". רשות ההגירה: "אמו היא שוהה בלתי חוקית שהתחייבה לצאת מישראל"

אסאפו, חסר מעמד שמשפחתו מגאנה שנעצר על ידי משטרת ההגירה בזמן יום לימודים בבית ספרו ביפו. באדיבות המצולמים
"המורה אמרה לי שאסור להם לקחת אותו מבית הספר". אסאפו/באדיבות המצולמים

ילד בן שמונה, חסר מעמד שמשפחתו מגאנה, נעצר ביום חמישי על ידי רשות ההגירה והאוכלוסין במהלך יום לימודים בבית ספר ביפו. הפקחים התקשרו למנהלת בית הספר לפני הגעתם וטענו שבכוונתם לתשאל את הילד לגבי אמו בליווי עובדת סוציאלית. במקום לעשות זאת, הכניסו אותו לרכב שבו הייתה האם ונסעו מהמקום.

מאז נמצא הילד, אסאפו, בידי רשות האוכלוסין. "הלכתי לקחת את אסאפו מבית הספר. המשטרה הגיעה עם אימא שלו ולקחה אותו. אחר כך המורה אמרה לי שאסור להם לקחת אותו מבית הספר", סיפר אביו בנג'מין. הוא ואמו של אסאפו נפרדו לאחר הגעתם לארץ, וכיום הוא הדמות העיקרית שאחראית עליו. "אני לא יודע מה לעשות עם זה עכשיו. אני רוצה שאסאפו יחזור".

מנהלת מינהל חינוך בעיריית תל אביב שירלי רימון ברכה התייחסה למקרה במכתב ששלחה למנהלי בתי הספר. "הדעת והלב אינם יכולים לסבול מראות כאלו, של ילד בן שמונה שנלקח על ידי משטרה מתוך בית ספר. על אחת כמה וכמה לא במדינת היהודים, ולא במדינת היהודים הדמוקרטית", כתבה.

רימון הוסיפה כי ב-2019 ראש העיר רון חולדאי סיכם עם מנהל רשות האוכלוסין וההגירה שלא יבוצעו מעצרים של ילדים במהלך שנת לימודים. "ראש העיר ינסה לחדש את ההבנות האלה", אמרה, והנחתה את המנהלים לא לשתף פעולה עם פקחי רשות האוכלוסין וההגירה.

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר כי אמו של אסאפו היא "שוהה בלתי חוקית מגאנה הנמצאת בישראל כבר כמה שנים, ושהתבקשה בעבר לצאת מישראל ואף חתמה על התחייבות לכך. לגברת שני ילדים החיים בגאנה ועוד ילד החי איתה בישראל. הנ"ל נעצרה לפני כשבוע ושוחררה לאחר שהתחייבה להתייצב עם בנה להמשך התהליך. כאשר התייצבה ללא הילד ולא שיתפה פעולה עם ההליך, נאלצו עובדי מינהל אכיפה וזרים להתלוות אליה לבית הספר, בתיאום מנהלת בית הספר ובסיועה, הוצא הילד לרכב בו שהתה האם, והתאחד עם אמו להמשך תהליך הרחקתה מישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully