וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מזיז להם: נתניהו והשר לכישלון לאומי אחראים לאיבוד השליטה בחברה הערבית

עודכן לאחרונה: 11.6.2023 / 13:14

המפכ"ל נשאר אותו מפכ"ל, המשטרה אותה משטרה והמפקדים אותם מפקדים. אז מדוע יש פי 3 נרצחים בחברה הערבית בחצי שנה בלבד? הדבר היחיד שהשתנה הוא זהות הממשלה. נתניהו ובן גביר עצרו את תוכנית "מסלול בטוח" שנשאה פרי, אך הם מתעלמים מדבר אחד: בסוף זה יגיע לחברה היהודית

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בזירת הירי ביפיע/אלי אשכנזי

لا يحركون ساكنا: نتنياهو ووزير الفشل القومي مسؤولان عن فقدان السيطرة على المجتمع العربي

المفوض العام للشرطة هو نفسه، الشرطة نفس الشرطة والقادة نفس القادة. فلماذا قتل ثلاثة أضعاف في المجتمع العربي في ستة أشهر فقط؟ الشيء الوحيد الذي تغير هو الحكومة. نتنياهو وبن غفير أوقفا برنامج "المسار الآمن" الذي رأينا ثماره. لكنهما يتجاهلان شيئًا واحدًا: هذا الوضع سينتقل في النهاية إلى المجتمع اليهودي

ירי רודף ירי ורצח רודף רצח בחברה הערבית בפרט ובמדינת ישראל בכלל, כשנכון לכתיבת שורות אלה מספר הנרצחים בחברה הערבית כבר עומד על 102 קורבנות בחברה הערבית לפי ספירת יוזמות אברהם וקרוב ל-30 קורבנות בחברה היהודית וכל זה כשאנו עוד לא במחצית השנה. כמעט ולא עובר יום כשאנו לא שומעים על עוד קורבן כתוצאה מהאלימות המשתוללת על ימין ועל שמאל.

אם מישהו חושב שהמספרים הנ"ל מדירים שינה מעיני ראש הממשלה בנימין נתניהו או השר לאין ביטחון לאומי והכישלון הלאומי איתמר בן גביר - אז כדאי לו לחשוב. איך יודעים זאת? העלייה בפשיעה והאלימות בחברה הערבית התחילה בעידן נתניהו כשמספר הנרצחים בחברה הערבית נמצא בעלייה מתמדת במהלך כהונתו - מצב שלא היה קיים למשל אצל אהוד אולמרט, אריאל שרון או אהוד ברק - ומה שעוד מחזק טענה זו היא שהירידה היחידה בגרף מספר הקורבנות התרחשה במהלך שנת 2022 בזמן כהונת ממשלת השינוי כשאותו נתניהו לא עמד בראשות הממשלה, ירידה של 16%. הנה נתניהו חזר לשלטון מחוזק בבן גביר במשרד האחראי על ביטחון הפנים וביטחון האזרחים והעלייה במספר הקורבנות עלתה בצורה מטורפת בשנת 2023. ועוד איזה עלייה, פחות מחצי שנה ואנו כבר מתקרבים לסך הכול מספר הקורבנות במהלך שנת 2022 כולה.

ללא צל של ספק מדובר בפשיטת רגל של הממשלה, העומד בראשה ושל השר לאין ביטחון לאומי, פשוטו כמשמעו. אי אפשר להתעלם מהעובדה שבתקופה המקבילה אשתקד מספר הנרצחים בחברה הערבית עמד על 32 בלבד כשהייתה ממשלה אחרת, ולכן אי אפשר שלא לתהות על "תרומתה" של הממשלה הנוכחית וחבריה לאיבוד השליטה שאנו עדים לו. צריך להיות עיוור או מנותק מהמציאות כדי לחשוב ולו לרגע אחד שמספרים מטורפים אלה מזיזים למישהו בממשלה או לזהות רצון כלשהו בקרב אנשיה לשנות את המצב על מנת לחסום ולעצור את נהר הדם הנשפך מדי בוקר בחברה הערבית.

ההוכחה לכך היא שרק בשנה שעברה היה כאן סגן השר לביטחון הפנים יואב סגלוביץ' שהוביל והתווה במו ידיו את תוכנית "מסלול בטוח" למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית, תוכנית שהשיגה את יעדה בטווח הקצר עם ירידה של 16% במספר הקורבנות לראשונה זה עשור ובטווח הארוך הייתה אמורה להשיג את יעדה להחזרת השפיות והחיים הנורמליים ביישובים הערביים בפרט ובמדינת ישראל בכלל. הרי בסופו של יום מדובר באותו המפכ"ל, אותה המשטרה, אותם המפקדים, אותם גורמי אכיפת החוק כשהדבר היחיד שהשתנה הוא זהות הממשלה.

עוד בוואלה!

כבר 100 ערבים נרצחו מתחילת השנה, ואם זה לא ייבלם - נגיע לשיאים שלא הכרנו

לכתבה המלאה
הרוגים באירוע הירי שאירע ביפיע. 8 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הנרצחים בטבח ביפיע ביום חמישי האחרון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אם יבוא מחר בבוקר חייזר מהחלל, הוא לא ממש יתקשה להצביע על הקשר הישיר בין החלפת הממשלה בתחילת השנה להשתוללות האלימות ולעלייה המטורפת במספר הרנצחים שאנו רואים היום. שוב, הייתה כאן תוכנית מסלול בטוח שעבדה והחלה לשאת פרי אז בשביל מה לעצור אותה? כי היא מזוהה עם הממשלה הקודמת? או כי עמד בראשה סגלוביץ' מהאופוזיציה? האם המחשבה הדבילית הזו של לעצור ולאפסן כל מה שמזוהה עם הממשלה הקודמת יותר חשובה מחייהם של אזרחי המדינה? במקום ללמוד מהתוכנית הנ"ל ולשאוף לשפר אותה במטרה להשיג תוצאות יותר טובות אז עוצרים אותה? פשוט לתפוס את הראש ולא להאמין לאיך שהמדינה מתנהלת.

למישהו יש ספק שאם המספרים הנ"ל היו בחברה היהודית אז בן גביר היה מפוטר מיידית והממשלה הייתה מתכנסת כדי להילחם בכל הכוח במצב? אך זה בדיוק האאוטסיידרינג לחברה הערבית שמדינת ישראל מבוססת עליו במשך עשרות שנים עם החינוך הגלוי-סמוי בחברה היהודית "לא יהודי, לא מעניין", או המחשבה שכל עוד "ערבים יורים בערבים" אז אפשר להמשיך בשגרת החיים כי זה לא נוגע לאזרחים היהודים. אז הרשו לי לעדכן אתכם שבסוף זה יגיע גם לחברה היהודית וזה לא יעצור בטירה או באקה אל גרבייה אלא יעבור גם לכפר סבא וחדרה כי זו התוצאה הישירה של אי אכיפת החוק והיעדר ההרתעה.

בנימין נתניהו, איתמר בן גביר, מליאת הכנסת, 28 בדצמבר 2022. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
הכישלון עליהם. נתניהו ובן גביר/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

יחד עם זאת הגיעה העת להפגין אפס סובלנות כלפי עבריינות קלה ופשוטה ביישובים הערביים ובמקום לטעון שמדובר בסוגייה "פנים ערבית" אלא להתחיל לטפל גם בעבירה הכי קלה בין אם מדובר בחנייה בחניית נכים, חנייה על המדרכה או השתלטות על שטח ציבורי ואי שמירה על הסדר כי ברגע שרואים שאין בכלל אכיפה של החוק, אז בסוף זה יגדל למפלצת שאנו עדים לה היום.

אם אותו עבריין שיורה היום היה נתקל במי שיגרום לו להירתע בגיל צעיר יותר אז תהיו בטוחים שהמצב היה שונה לחלוטין. לבסוף, לכל מי שטוען לאחריות של החברה הערבית אז כן, יש כישלון חינוכי של שנים בקרב לא מעט אנשים בחברה הערבית, כשהאלימות משום מה הפכה ככתובת לפתרון כמעט כל סוגייה או הורים שלא יודעים מה ילדיהם עושים במשך תקופה ארוכה ובסוף מוצאים אותם מעורבים בעולם הפשיעה, אך האם מכל המבקרים היהודים היה אחד שהלך ואסף את הנשק בעצמו ביישוב יהודי כזה או אחר כשמדינת ישראל החליטה למגר את הפשיעה בחברה היהודית? סביר להניח שלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully