וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכלו זרעים והקשיבו לאחות הגדולה: כך שרדו הילדים בג'ונגל המסוכן

עודכן לאחרונה: 11.6.2023 / 10:35

ארבעת האחים, שניצלו מההתרסקות באמזונס בקולומביה, מטופלים בבית חולים ולא נשקפת סכנה לחייהם. הם ניזונו מקמח שמצאו במטוס שבו נהרגה אמם ומפירות היער, והלכו אחרי האחות הגדולה לזלי בת ה-13. "אני מודה גם לאימא אדמה", אמרה סבתם של הילדים, בני קבוצה ילידית מקומית

חילוץ הילדים מהג'ונגלים בקולומביה/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ארבעת הילדים ששרדו יותר מחמישה שבועות בג'ונגל בקולומביה אחרי שניצלו מהתרסקות מטוס התאחדו אמש (שבת) עם קרובי משפחתם, בעודם מתאוששים בבית חולים צבאי בבירה בוגוטה. סבם סיפר כי שלוש האחיות והאח - שגילם 13, תשע, חמש ושנה - "חלשים מאוד" אבל "שמחים לראות את המשפחה שלהם". ברשויות אמרו כי הם מדברים מעט. עם זאת, שניים מהם התחילו לשחק.

על המטוס - מדגם ססנה 206 - היו שבעה אנשים בעת טיסתו מאראקוארה, שבמחוז אמזונס, לעיר סן חוזה דל גואביאר, בעת שהתרסק בשל כשל במנוע ב-1 במאי. שלושה מבוגרים, בהם הטייס ואמם של הילדים מגדלנה מוקוטוי, נהרגו בהתרסקות וגופותיהם נמצאו בתוך שרידי המטוס. כוחות ההצלה איתרו אותם ביום שישי אחרי שגילו סימנים של עקבות ופירות נגוסים, שהובילו אותם בסופו של דבר אל האחים.

הסב, פידנסיו ולנסיה, סיפר כי נכדיו שרדו מאכילת קמח שמצאו בהריסות המטוס ובזרעים שליקטו באמזונס, תוך שהם מתבססים על הידי שצברו בקהילה הילידית שלהם. שניים מהילדים, התינוקת בת השנה והאח בן החמש, חגגו את ימי ההולדת שלהם בג'ונגל, כשהאחות הבכורה, לזלי בת ה-13, הדריכה אותם לאורך השבועות הארוכים ביער השורץ חיות טרף וארגונים חמושים.

כוחות מבצא קולומביה עם ארבעת הילדים שנמצאו בחיים כ-30 ימים אחרי ששרדו התרסקות מטוס, 9 ביוני 2023. רויטרס
במדינה הריעו לסיפור ההישרדות שלהם. ארבעת הילדים אחרי שנמצאו, שישי/רויטרס

לאחר מציאתם של הילדים, שהמבצע לחיפושים כונה "מבצע תקווה", פרסם צבא קולומביה תמונות של החיילים עמם. "שמחה לכל המדינה! ארבעת הילדים שאבדו בג'ונגל הקולומביאני נמצאו בחיים", הכריז נשיא קולומביה גוסטבו פטרו עם איתורם בחיים. אתמול הוא ורעייתו ביקרו את הילדים העוברים בדיקות בבית חולים צבאי בבירה בוגוטה.

"בזכותה, בזכות הערכים והמנהיגות שלה, שלושת האחים האחרים הצליחו לשרוד, בעזרת הדאגה שלה וההיכרות שלה עם הג'ונגל", אמר שר ההגנה של קולומביה, איוון ולסקז, על האחות הגדולה. לדברי שר ההגנה, שביקר את הילדים יחד עם הנשיא, נראה שמצבם הרפואי של הילדים תקין באופן כללי, וכי הם אינם בסכנת חיים.

הגברת הראשונה של קולומביה מעניקה מתנה לאחד הילדים שחולצו מהג'ונגל אחרי כ-40 ימים בבית חולים בבוגוטה, 10 ביוני 2023. רויטרס
אשתו של נשיא קולומביה מעניקה מתנה לאחד הילדים בבית החולים, אתמול/רויטרס

מפת אזור ההתרסקות

הרופא הצבאי קרלוס רינקון אמר שהילדים סובלים "מחסרים תזונתיים", אך הם סובלים רק מ"פציעות שטחיות, עקיצות ונגעים בעור". לדבריו, הם עדיין לא מסוגלים לאכול באופן תקין. "נתחיל בתהליך שילוב המזון כשנשלים את תהליך הבדיקות הקליניות היום. אם הדברים יסתדרו, אנחנו מאמינים שהם יישארו בבית החולים למשך שבועיים עד שלושה".

אסטריד קאסרס, המנהלת הכללית של המכון לרווחת המשפחה של קולומביה, אמרה שהילדים, מהקהילה הילידית הויטוטו, "לא מדברים כמו שהיינו רוצים שידברו" והם עוד זקוקים לזמן כדי להתאושש. עם זאת, היא אמרה ששניים מהילדים כבר חזרו לשחק.

הגנרל פדרו סאנצ'ס, שפיקד על מבצע החיפוש, שיבח את התושבים הילידים שסייעו במאמצי החילוץ. "מצאנו את הילדים: זה נס, נס, נס!," הוא אמר לעיתונאים.

סבם של ארבעת הילדים שחולצו מהג'ונגל אחרי 40 יום מחוץ לבית החולים שבו הם מטופלים בבוגוטה, קולומביה, 10 ביוני 2023. רויטרס
"שמחו לראות את המשפחה". סב הילדים מחוץ לבית החולים בבוגוטה, אתמול/רויטרס

סבתם של הילדים, פאטימה ולנסיה, אמרה לאחר חילוצם: "אני אסירת תודה רבה, ומודה גם לאימא אדמה, שהם חולצו". היא סיפרה כי לזלי, נכדתה הבכורה, הייתה מורגלת בטיפול בשלושת האחים האחרים כשאמם הייתה בעבודה - ניסיון שסייע להם לשרוד בג'ונגל.

"היא נתנה להם קמח ולחם, כל פרי שהם מצאו ביער, הם ידעו מה הם חייבים לאכול", סיפרה הסבתא, שבמהלך החיפושים שידרו מסוקים קריאה שלהם להפסיק לזוז כדי להקל על מציאתם.

בחודש שעבר, צוותי החילוץ נתקלו בחפצים שהותירו אחריהם הילדים, כולל בקבוק של תינוק, זוג מספריים, סיכת שיער ומחסות מאולתרים שהקימו מהצמחייה. אלו, לצד עקבות קטנות, חיזקו את ההערכות שהילדים עודם בחיים. בקהילה שלהם קיוו שהידע השבטי שלהם יחזק את סיכוייהם להינצל.

על חילוצם ומסע ההישרדות ההירואי של הילדים מעיבה היעלמותו של אחד הכלבים שהשתתפו בחיפושים, וחלק מצוותי החילוץ מחפשים אחריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully