וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נוסף: טראמפ יעמוד לדין בפרשת המסמכים המסווגים

עודכן לאחרונה: 9.6.2023 / 12:05

נשיא ארה"ב לשעבר יואשם בשורת עבירות פדרליות בעקבות לקיחת אלפי מסמכים רשמיים, חלקם מסווגים, אל אחוזתו בפלורידה. טראמפ כבר עומד לדין בניו יורק על פרשת דמי השתיקה, אך אין בכוונתו לפרוש מהמרוץ הרפובליקני והחוק אינו מחייב אותו: "יום שחור לארה"ב"

ניו יורק נערכת לשימוע ההיסטורי של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ יעמוד לדין על פרשת המסמכים המסווגים שאותם לקח לביתו עם תום כהונתו בבית הלבן. טראמפ, שעומד כבר בפני כתב אישום נוסף, אמר הלילה (שישי) שעורכי דינו קיבלו הודעה מממשל ביידן שלפיה הוגש נגדו כתב אישום. הוא אמר כי הוא יופיע בבית משפט פדרלי במיאמי ביום שלישי הקרוב, שם ייעצר וסעיפי האישום נגדו יוצגו בפניו.

כמה כלי תקשורת בארצות הברית דווחו שטראמפ מואשם בשבעה סעיפים ובהם שיבוש הליכי חקירה, הסתרה מכוונת של מסמכים סודיים, מתן הצהרה כוזבת והפרה של חוק הריגול. משרד המשפטים טרם אישר רשמית את הגשת כתב האישום בפרשה.

"ממשל ביידן המשוחת הודיע לעורכי דיני שהוגש נגדי כתב אישום, ככל הנראה סביב תרמית ארגזי המסמכים", כתב טראמפ בן ה-76 ברשת החברתית שלו. הוא לא הציג ראיות לדבריו. "מעולם לא חשבתי שייתכן שדבר כזה יכול לקרות לנשיא לשעבר של ארצות הברית", כתב טראמפ. "זהו אכן יום שחור עבור ארצות הברית של אמריקה. אנחנו מדינה שנמצאת בדעיכה חמורה ומהירה, אבל יחד נחזיר את אמריקה לגדולתה!".

טראמפ, המתמודד בפריימריז הרפובליקניים לקראת הבחירות בנובמבר בשנה הבאה, הוא הנשיא הראשון לשעבר שמוגשים נגדו כתבי אישום. למרות זאת, אין בכוונתו לפרוש מהמרוץ הרפובליקני - שבו הוא מוביל לפי הסקרים, והמשפטים המתנהלים נגדו לא צפויים להסתיים לפני הבחירות.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בבית המשפט, מנהטן ארה"ב, 4 באפריל, 2023. רויטרס
כתבי האישום נגדו הולכים ונערמים. טראמפ בבית המשפט במנהטן, אפריל/רויטרס

במהלך החקירה, חוקרים תפסו ברשותו כ-13 אלף מסמכים שהיו בביתו במאר-א-לאגו שבפלורידה בפשיטה באוגוסט האחרון. כמאה מסמכים הוגדרו כמסווגים, חלקם סודיים ביותר. עורכי דינו טענו של טראמפ התעקשו כי כל המסמכים המסווגים הוחזרו לממשל, בעוד שהנשיא לשעבר טען בעבר שהוא הסיר את הסיווג מהמסמכים, אך לא סיפק לכך ראיות. עורכי דינו נמנעו מנקיטת קו הגנה זה במסמכים שהוגשו לבית המשפט.

שורת דמויות בכירות במפלגה הרפובליקנית מיהרו להתייצב לצדו של טראמפ. "לא הגיוני שנשיא יגיש כתב אישום נגד המועמד המוביל שמתנגד לו", טען יו"ר בית הנבחרים, קווין מקארתי, אף שהנשיא ג'ו ביידן התעקש גם אתמול כי אין לו יד בדבר. מקארתי הבטיח כי הרפובליקנים בבית הנבחרים "יבואו בדין וחשבון עם האחראים למה שתיאר בתור ניצול סמכות לרעה מצד הממשל.

גם יריבו העיקרי של טראמפ בפריימריז הרפובליקנים, מושל פלורידה רון דסנטיס, תקף את ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום. "אנחנו עדים במשך שנים לכך שהחוק מיושם בצורה לא שווה בהתאם לשיוך הפוליטי", אמר. לדבריו, ממשל בהנהגתו ישים לכך קץ "אחת ולתמיד"

ואולם, מועמד אחר, המושל לשעבר אסא האצ'ינסון, אמר שהמעשים המיוחסים לטראמפ "לא צריכים להגדיר את האומה שלנו או את המפלגה הרפובליקנית".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פשיטת ה-FBI על ביתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה, 9 באוגוסט 2022. רויטרס
סוכני FBI בפשיטה על אחוזתו של טראמפ בפלורידה, באוגוסט האחרון/רויטרס

אתמול דווח בתקשורת האמריקנית שטראמפ קיבל מכתב עדכון על החקירה שמתנהלת נגדו. לפי ניו יורק טיימס, שציטט שני גורמים המעורים בנושא, המכתב שנשלח לטראמפ הגיע מלשכתו של התובע המיוחד ג'ק סמית', שמונה מטעם משרד המשפטים לנהל את חקירותיו הרבות של הנשיא לשעבר.

הדיווחים על העדכון שקיבל טראמפ על החקירה המתנהלת נגדו הגיעו אחרי שהחוקרים השיגו הקלטה שבה נשמע טראמפ מודה שהוא שומר מסמך מסווג - העוסק בתכנית לתקיפה אפשרית באיראן - שאותו לקח עמו אחרי תום כהונתו.

החוק בארצות הברית אוסר על גורמי ממשל פדרליים, כולל הנשיא בעצמו, לקחת או לשמור מסמכים מסווגים במקומות לא מורשים. החשדות נגד טראמפ נשמעו על ידי חברי מושבעים, שלפי הדיווחים נפגשו במיאמי ובוושינגטון כדי לשמוע את הראיות שנאספו בתיק ובסופו של דבר להכריע אם הן מספיקות כדי להעמיד לדין את הנשיא לשעבר.

טראמפ, שמוביל בסקרים לקראת תחילת הבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית, מכחיש בעקביות כי הוא עבר על החוק ומאשים את משרד המשפטים בניהול חקירה "ממניעים פוליטיים" וב"ציד מכשפות".

עוד לפני כתב אישום בפרשה זו, טראמפ הוא האדם הראשון ששימש נשיא ארצות הברית והועמד לדין. טראמפ מואשם ב-34 סעיפים של זיוף מסמכים עסקיים בעקבות דמי שתיקה ששילם לשחקנית הפורנו סטורמי דניאל לפני הבחירות ב-2016. משפטו בניו יורק יתקיים בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully