וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה תאסור על הצגת סמלים נאציים בשל התחזקות אלימות הימין הקיצוני

עודכן לאחרונה: 8.6.2023 / 17:17

הממשלה תקדם חוקים נגד השימוש בצלב קרס או בסמל האס.אס, לאור אזהרות שירותי המודיעין מפני התחזקות קבוצות קיצוניות. העונש - עד שנת מאסר. החוקים לא יכללו הצדעות במועל יד, שבהן יטפלו הממשלות המקומיות. "יש עלייה במספר האנשים המציגים את הסמלים השפלים הללו"

בווידאו: מתנגדי טרנסג'נדרים מצדיעים במועל יד במלבורן, אוסטרליה/רויטרס

אוסטרליה הכריזה היום (חמישי) כי היא תעלה בשבוע הבא הצעות חוק בפרלמנט שיאסרו על הצגה פומבית ומכירה של סמלי שנאה נאצים, לאור התגברות פעילות הימין הקיצוני במדינה.

במסגרת החקיקה החדשה, ייאסר השימוש בצלב הקרס, אחד הסמלים המוכרים ביותר של הנאצים, ובסמל של המיליציה הנאצית האס אס, על דגלים, על סרטי זרוע או על בגדים. מי שיעבור על החוק עשוי להיענש בעד שנת מאסר.

"למרבה הצער, ראינו עלייה במספר האנשים המציגים את הסמלים השפלים האלה, שהם סמלים שאין להם מקום באוסטרליה, הם צריכים להיות מעוררי סלידה", אמר התובע הכללי הפדרלי, מארק דרייפוס, לערוץ 7 המקומי. "למרבה הצער, ראינו אלימות בכמה מהאירועים הציבוריים שאנשים אלו קיימו".

לדברי התובע הכללי, החוקים החדשים לא יכללו איסור על הצדעה במועל יד. הוא הוסיף כי הרשויות המקומיות במדינות השונות באוסטרליה יכולות לאכוף את האיסור בצורה יעילה יותר. "לממשלות במדינות יש יותר אחריות למה שאפשר לקרוא עבירות רחוב, והחוק שלנו נוגע להצגה פומבית, כולל באינטרנט. את ההצדעה במועל יד השארנו למדינות", אמר.

פעילי ימין קיצוני מצדיעים במועל יד מול מפגינים נגד גזענות במלבורן, אוסטרליה, 14 במאי 2023. רויטרס
פעילים ניאו-נאציים מצדיעים במועל יד בהפגנה במלבורן, בחודש שעבר/רויטרס

התובע הכללי אמר שכל המדינות והטריטוריות באוסטרליה העבירו חוקים דומים או הכריזו על תוכניות לאסור על הצגת סמלים נאציים, והחוקים הפדרליים שאותם מקדמת הממשלה ישתלבו עם החוקים המקומיים. החוקים יחריגו שימוש אומנותי, אקדמי או דתי בצלב הקרס, שלו יש משמעות רוחנית בדתות שונות.

סוכנות הביון של אוסטרליה הזהירה שקבוצות הימין הקיצוני במדינה מתחזקות, וכי הן הפכו להיות יותר מאורגנות וגלויות.

במרץ, קבוצה של ניאו-נאצים התעמתה עם מפגינים למען זכויות טרנסג'נדרים במלבורן וחבריה הצדיעו במועל יד בסמוך לפרלמנט המקומי. בשנה שעברה, אוהד כדורגל שהצדיע במועל יד בגמר הגביע של אוסטרליה הורחק לכל חייו מהאצטדיונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully