וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפיענית רשת בת 19 עשויה להפוך למלכת איטליה - למרות שהתואר לא קיים

11.6.2023 / 0:02

למרות שאין מלוכה באיטליה, האיטלקים הופתעו לגלות שהמלכה הבאה שלהם עשויה להיות דוגמנית רשת בת 19 עם כ-80 אלף עוקבים באינסטגרם. אביה, הנסיך אמנואלה פיליברטו בן ה-50, צפוי להעביר לה את השרביט כי "חשוב שהיא לא תהפוך ליורשת בשלב מאוחר מדי , כמו המלך צ'ארלס"

הנסיכה ויטוריה/vittoria.disavoia/

ויטוריה כריסטינה קיארה אדלאיידה מריה (שם קליט) היא רק נערה בת 19, דוגמנית חובבת אופנה, משפיענית רשת וסטודנטית לתולדות האמנות ומדעי המדינה שמתגוררת בבריטניה. על אף שהיא מנהלת חיים כמעט סטנדרטיים לגילה, היא גילתה שהיא עשויה להפוך למלכת איטליה.

אז נכון, אביה הוא נסיך ונציה, אמנואלה פיליברטו מסבויה, אך עד לפני שנתיים המלכות כלל לא היוותה עבורה אופציה. כשהייתה בת 17 סבה, ויטוריו אמנואלה, נסיך נאפולי ובנו של מלך איטליה האחרון, תיקן חוק מימי הביניים שיאפשר לנכדתו את הסיכוי להתמנות יום אחד למלכת איטליה. כעת מתברר שכס המלכות קרוב יותר משחשבה, כשאביה הנסיך הודיע שהוא פורש ומעניק לבתו את השרביט.

כמובן שכל הירושה הזו היא פיקטיבית בלבד ומדובר בתואר חסר ערך, כיוון שבשנת 1946 נערך משאל עם שבו החליטו תושבי איטליה לבטל המלוכה ולהכריז על איטליה כרפובליקה ועל-פי החוקה האיטלקית משנת 1947 נאסר על בני משפחת המלוכה הזכרים לבקר באיטליה - איסור שבוטל רק בשנת 2002.

אמנואלה פיליברטו, נסיך ונציה באירוע פתיחת המסעדה שלו. Frazer Harrison, GettyImages
אמנואלה פיליברטו, נסיך ונציה באירוע פתיחת המסעדה שלו/GettyImages, Frazer Harrison

הנסיך אמנואלה פיליברטו מסבויה - הידוע גם בתור נסיך ונציה - הודיע כי יתפטר ויוותר על תביעתו לכתר המדינה. הנסיך בן ה-50 יעביר את השרביט לבתו בת ה-19, הנסיכה ויטוריה מסבויה, בעתיד הקרוב. "בהנאה רבה, אפרוש ואתן לה לקחת על עצמה את התפקיד. מה שאני בטוח זה שהיא תעשה אותו יותר טוב ממני", הוא אמר ל-Daily Telegraph ברביעי האחרון. "זה לא יהיה מחר או בעוד שנה, אלא כשהיא תהיה מוכנה. חשוב שלדור הצעיר תהיה הזדמנות להוציא לפועל רעיונות חדשים ומודרניים", הוסיף פיליברטו.

הוא גם ציין שצעירים "מודעים הרבה יותר" לבעיות העולם. "חשוב שהיא לא תהפוך ליורשת בשלב מאוחר מדי בחייה", אמר על ילדתו הבכורה, שככל הנראה לא תצטרך להישאר תלויה באוויר במשך עשרות שנים עד שאביה ימות כדי לתבוע את כס המלכות - כן, בניגוד למלך צ'ארלס השלישי. פיליברטו הזכיר את מלך הממלכה המאוחדת והוסיף ש"היה מועיל אם הוא היה הופך למלך 20 שנה קודם לכן".

על שער מגזין Vanity Fair France

בית סבויה שלט באיטליה בין השנים 1861-1946 כאשר המדינה הייתה עדיין ידועה כממלכת איטליה. הרפובליקה האיטלקית השתלטה אז על המדינה לאחר מלחמת העולם השנייה והמלך דאז, ויקטור עמנואל השלישי, ויתר על הכתר לטובת בנו, אומברטו השני.

באשר לוויטוריה, כשזו תהפוך לראש בית סבוי, היא תהיה אחראית על ארגוני הצדקה של המשפחה, שהוציאה יותר ממיליון דולר על פרויקטים שונים בשנה שעברה. באיטליה קיימות כיום תנועות הדוגלות בהחזרת המלוכה וצאצאי משפחת סבויה שביקרו באיטליה בשנים האחרונות התקבלו על ידי הציבור בברכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully