וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקלט ויצו לנשים שחוו אלימות חוגג 40: "המקום הזה הפך לנו את החיים"

עודכן לאחרונה: 8.6.2023 / 2:01

המקלט שנמצא בדרום והוא אחד מהראשונים שנפתחו בארץ, ציין את יום היווסדו בטקס מרגש בו נכחו צוות המקלט בעבר ובהווה וילדים ונשים שמצאו בו בית והצליחו בזכות המקום לצאת לחיים חדשים. "בזכות המקום הזה אני היום נשוי עם שני ילדים", סיפר בן ה-32 ששהה במקום כשהיה בן 9

מקלט ויצו בדרום הארץ לנשים שחוו אלימות, מהראשונים שנפתחו בארץ, ציין אתמול (חמישי) 40 שנות פעילות בטקס מרגש. בטקס, מלא הזיכרונות, נכחו אנשי ונשות צוות המקלט בעבר ובהווה, כמו גם הילדים לשעבר והנשים שהצליחו לצאת לחיים חדשים אחרי האלימות שחוו - בזכות המקלט. בטקס נכחו בעלי תפקידים ממשרד הרווחה, גורמי האכיפה, הרשות המקומית בה נמצא המקלט, הקרוי על שמה של ג'ינה פרומר, ושותפים נוספים לדרך המלווים את הנשים והמשפחות בכל עת.

מקלט לנשים מוכות. הדס פרוש, פלאש 90
מקלט לנשים שחוו אלימות, אילוסטרציה/פלאש 90, הדס פרוש

"אני לא זוכר שום דבר לפני המקלט הזה", אמר מי שהגיע לטקס בגיל 32, לאחר ששהה במקלט כשהיה בן תשע יחד עם משפחתו. "יש לי בלקאאוט מוחלט מהחיים לפני המקלט. בזכות המקום הזה אני היום נשוי עם שני ילדים ואישה מקסימה. המקום הזה הפך לנו את החיים", סיפר.

"אמא שלי זה הדבר הכי חזק שאני מכיר", הוסיף וביקש מאימו לקום למחיאות הכפיים והדמעות של הקהל הנרגש. "היום כאבא אני מבין כמה כוח יש לאישה הזאת. היא הגיעה לכאן, נתנה לנו את המעטפת ועברנו יחד תהליך. אני יודע מי אני היום ומה אני, הרבה ממה שאני זה בזכות אמא שלי. זה לא מובן מאליו", אמר בהתרגשות.

"הייתי כאן לפני 17 שנים, חודש אחרי שעליתי לארץ, בלי שפה ובלי כלום, בדיוק אמא שלי נפטרה, אמרה אחת הנשים שהשתקמו במקלט והגיעה לטקס. "הגעתי עם שני ילדים, היום אחת מהן בטייסת. אני למדתי תואר בזכות המקלט ויש לי עסק משלי, סיפרה. אם אני הצלחתי בלי אמא ואבא, בלי שפה ובלי כלום, כל אחת יכולה. אלה החיים שלי והלוואי שהנשים היקרות כאן ימשיכו להציל חיים של נשים אחרות", היא איחלה.

אסתר מור, נשיאת ויצו הודתה לצוות המקלט על עבודתן המסורה: "תודה לאל שויצו דואגת לנשים שחוו אלימות ומשקמת אותן ואת משפחותיהן. יותר מ-4,500 נשים בחרו לעבור את הגבול מהבית האלים שלהן, להתגבר על המכשולים והקשיים הרבים ולהגיע לכאן. המקלט הזה, על שלל בעלי ובעלות תפקידיו, עזר להן להתחיל חיים עצמאיים בזכות עצמן".

אניטה פרידמן, יו"ר ויצו אמרה כי "המקלט הזה, הוא מקום עם סיפור גדול. הוא נולד לפני 40 שנים, כ"מגדלור" ארצי בטיפול באלימות במשפחה. הוא היה המקלט הראשון בישראל, שמלבד הגנה פיסית, סיפק הליך טיפולי רציף ומקיף לשיקום נשים, העצמתן, וליווי שלהן עד לחזרתן לחיים תקינים. הוא היה הראשון שנתן לנשים שבו סל כלים רחב, אבל הצלחתו סימנה את הדרך עבור כל המקלטים בארץ, גם אלה שהוקמו לפניו. יום הולדת שמח למקום מיוחד. יישר כוח לכל מי שתרם ועשה לאורך השנים, לכל מי שהיתה פה ונושאת את המקום הזה בלבה, לכל מי שנולדה בו מחדש. 40 שנים של לידות מחדש, זה הסיפור הגדול של המקלט הזה".

גם מנכ"לית ויצו מירה מינס דיברה בטקס, ואמרה כי "המקלט הזה הוא מקום של הזדמנויות, של אפשרויות חדשות, של התחלות, של אומץ. פורץ דרך, זהו המקלט הרביעי שיוסד בגל הראשון של הקמת המקלטים בראשית שנות ה-80 והראשון בישראל שהופעל בשיתוף משרד הרווחה. אותן הנשים שמגיעות לכאן יוצאות למלחמה על חייהן, ביטחונן, על שפיותן, ועל חלומן הגדול - חיים נטולי אלימות, טובים ויציבים. לשם השבת החיים והביטחון לנשים אלה, נדרש דבר אחד עיקרי: סביבה שמגלה הזדהות - ולוקחת אחריות. אתן צוות המקלט עושות את זה 24/7. כולנו נדרשים להמשיך ולהתגייס: ויצו, משרדי הממשלה, הכנסת, אנשי תקשורת, מעסיקים, רשויות מקומיות והציבור הרחב".

  • עוד באותו נושא:
  • ויצ"ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully