וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהופעה נדירה של בן מלוכה: הנסיך הארי מעיד בבית משפט נגד "המירור"

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 12:58

בנו הצעיר של מלך בריטניה הוא אחד מבין מאה אישים בולטים התובע את המו"ל של הצהובון, בטענה שהוא אחראי לפריצה לטלפונים ולמעשים לא חוקיים אחרים. זאת הפעם הראשונה זה 130 שנה שבה בן מלוכה בריטי בכיר מוסר עדות. "חדרו לכל היבט בחיינו הפרטיים"

בווידאו: הארי ומייגן וקייט וויליאם סוקרים את המחוות מחוץ לארמון ווינדזור/צילום: רויטרס

הנסיך הארי מעיד היום (שלישי) בבית המשפט העליון של בריטניה בתביעתו נגד המוציא לאור של הצהובון הבריטי "דיילי מירור", שאותו הוא מאשים בפריצה לטלפונים ובמעשים בלתי חוקיים אחרים. הארי, בנו הצעיר של המלך צ'ארלס, היה אמור להתייצב בבית המשפט כבר אתמול, אולם הוא לא הגיע ובמקום זאת הוא יתחיל בעדותו היום. הוא בן המלוכה הבריטי הבכיר הראשון המוסר עדות בבית משפט זה 130 שנה.

הארי, המתגורר בארצות הברית בעקבות ריב מתוקשר בתוך משפחת המלוכה הבריטית, הוא אחד מבין מאה אישים בולטים התובעים את קבוצת "מירור", שבבעלותה מהצהובונים הנמכרים ביותר בממלכה, על שורת מעשים לא חוקיים שביצעה לכאורה בין 1991 ל-2011.

בהצהרת הפתיחה שלו מתא העדים, נשבע הארי לומר את כל האמת. הוא טען כי החלטת משפחתו לעבור לקליפורניה הייתה "במידה רבה בשל החדירה המתמשכת לפרטיות, ההסתה לשנאה והרדיפה" של הצהובונים הבריטיים, שלדבריו פלשו "לכל היבט של חיינו הפרטיים" וגרמו ל"השלכה הרסנית" על חייהם. "אנחנו גם מאוד דואגים לשלומו ולביטחונו של בננו".

הנסיך הבריטי הארי הגיש תלונה נגד קבוצת תקשורת, בריטניה 6 ביוני 2023. רויטרס
התעכב בארה"ב בשל "סידורי האבטחה". הארי בבית המשפט בלונדון, היום/רויטרס

המשפט החל בחודש שעבר, כשעורכי הדין של הנסיך הארי ושל שלושה תובעים נוספים ניסו להוכיח שאיסוף המידע הבלתי-חוקי נעשה בידיעתם ובאישורם של עורכים ומנהלים בכירים בעיתונים.

הקבוצה התנצלה בתחילת המשפט על אירוע אחד כשהודתה שהעיתון "סאנדיי פיפל" חיפש מידע על הארי בניגוד לחוק, והסכימה שהוא זכאי לפיצויים על כך. עם זאת, היא דחתה את יתר טענותיו של הנסיך ואמרה שאין לו הוכחות. ארמון בקינגהאם עצמו עשוי לעמוד במרכז החקירה הנגדית של הארי, משום שבמירור טוענים כי חלק מהמידע הגיעו מחצר המלוכה.

עורך דינו של הארי,דיוויד שרבורן, אמר אתמול בבית המשפט כי התביעה היא לא חלק מנקמה נגד העיתונות, אלא ניסיון למקד את תשומת הלב בפעילויות בלתי חוקיות לכאורה שנעשות על ידיה.

לטענת עורך הדין, כ-2,500 כתבות על חייו הפרטיים של הארי הופיעו על עמודי עיתוני "המירור" במהלך התקופה המדוברת, כששום דבר "לא קדוש או מחוץ לתחום" ו"ללא הגנה" מפני שיטות איסוף המידע הבלתי-חוקיות האלו לכאורה.

עוד בוואלה!

הממלכה לבשה חג: יורש העצר הירדני התחתן עם ארוסתו הסעודית

לכתבה המלאה
PA via Reuters Media awaiting Prince Harry at the High Court for his claim against the Daily Mirror publisher. He is suing Mirror Group Newspapers for damages, claiming journalists at its titles were linked to activities including phone hacking. Credit: Doug Peters/EMPICSNo Use UK. No Use Ireland. No Use Belgium. No Use France. No Use Germany. No Use Japan. No Use China. No Use Norway. No Use Sweden. No Use Denmark. No Use Holland. No Use Australia.. רויטרס
צוותי התקשורת מצפים להגעתו של הארי לבית המשפט, היום/רויטרס

עורך הדין נדרש להסביר מדוע הארי לא הופיע בבית המשפט, וסיפר כי הוא המריא מביתו שבלוס אנג'לס ביום ראשון בערב אחרי שהשתתף ביום הולדתה של בתו ליליבת. הוא הוסיף כי סידורי הנסיעה והאבטחה של הארי היו קצת "מסובכים".

השופט טימותי פנקורט אמר שהוא "מופתע" מהיעדרותו של הארי, בעוד שעורך הדין של ה"מירור" אנדרו גרין אמר שזה "יוצא דופן לחלוטין". הוא טען כי זה "בזבוז של זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully