וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממלכה לבשה חג: יורש העצר הירדני התחתן עם ארוסתו הסעודית

עודכן לאחרונה: 1.6.2023 / 22:10

הנסיך חוסיין, בנו הבכור של המלך עבדאללה, יינשא לרג'ווה א-סיף, קרובת משפחה של המלך הסעודי בטקס חגיגי בהשתתפות מלכי האזור, הנסיך וויליאם והגברת הראשונה של ארה"ב. השיירה המלכותית עברה בבירה עמאן, שהתמרקה לכבוד המאורע שאמור לבסס את מעמדו של המלך הבא

בוידאו: יורש העצר הירדני חוסיין נישא לרג'ווה א-סיף בטקס רב משתתפים בעמאן/רוייטרס

יורש העצר של ירדן, הנסיך חוסיין, התחתן היום (חמישי) עם ארוסתו הסעודית בטקס מפואר שמרגש את הממלכה ההאשמית. בנו הבכור של המלך עבדאללה בן ה-28 יינשא לרג'ווה א-סיף, אדריכלית סעודית בת 29 וקרובת משפחה של מלך ערב הסעודית, בחתונה מלכותית גדולה בהשתתפות מלכים ממדינות האזור, הגברת הראשונה של ארצות הברית ונכבדים אחרים.

בין האורחים המפתיעים גם יורש העצר הבריטי, הנסיך וויליאמס, שהגיע יחד עם רעייתו קייט. יורש עצר נוסף שצפוי להשתתף באירוע החגיגי הוא מוחמד בן סלמאן, שארצו ידעה שנים של מתיחות מול עמאן. ירדן, הזקוקה לסיוע כלכלי של שכנתה העשירה, מקווה שהקשרים עם ריאד יתחזקו באמצעות ברית הנישואים הזו.

החתונה החלה עם הגעתה של האדריכלית הסעודית לארמון זהראן, שם נערך טקס הנישואים שלאחריו יצאו הזוג בשיירה המלכותית האדומה. תושבים רבים יצאו לרחובות כדי להריע למלך ולמלכה העתידיים, שנופפו אליהם בחזרה, בדרכם לסעודה חגיגית.

אתמול נורו זיקוקים לציון החתונה, שמעניקה נחת לממלכה אחרי תקופה ארוכה של משברים. שלטי חוצות של הזוג הוצבו ברחבי הבירה, שהתמרקה לכבוד המאורע ומכרה מוצרים שונים, בהם חולצות, של הזוג המלכותי.

חתונת הנסיך חוסיין עם רג'ווה א-סיף, עמאן, ירדן, 1 ביוני 2023. רויטרס
התקבלו בתרועות רבות. חוסיין ורעייתו חולפים ברחבי הבירה, היום/רויטרס
חתונת הנסיך חוסיין עם רג'ווה א-סיף, עמאן, ירדן, 1 ביוני 2023. רויטרס
חתונת הנסיך חוסיין עם רג'ווה א-סיף, עמאן, ירדן, 1 ביוני 2023/רויטרס

בשבוע שעבר סחפו את הרשת תמונות מהחינה של סיף, שלבשה שמלה לבנה שעליה היה רקום בזהב משפט בערבית: "כשאראה אותך, החיים יהפכו למתוקים". המלכה ראניה, אמו של חוסיין, ואחיותיו תועדו רוקדות ושרות במסיבה.

"כמו כל אימא, חלמתי על יום החתונה שלו הרבה זמן", התרגשה המלכה, שהוסיפה בפני הנוכחים: "חוסיין הוא בנכם, ואתם המשפחה שלו, וזו החתונה שלכם". אחרי המסיבה, רחפנים שחגו בשמי עמאן יצרו צורה של כתר בשמיים. ביום שני התקיים פסטיבל מוסיקה גדול בהשתתפות זמרים בולטים מהעולם הערבי לרגל החתונה המלכותית הגדולה הראשונה בירדן זה 30 שנה.

יורש העצר של ירדן, הנסיך חוסיין, וארוסתו רג'ווה א-סיף בטקס החתונה שלהם בעמאן, 1 ביוני 2023. רויטרס
טקס החתונה מבסס את מעמדו כמלך הבא. יורש העצר חוסיין וארוסתו בארמון, היום/רויטרס

עבור משפחת מלוכה בעולם הערבי, מדובר באירוע חריג. לרוב, משפחות המלוכה במדינות ערב שומרות באדיקות על פרטיותן, אך ירדן פתוחה יותר מהן.

מעמדו של חוסיין כיורש העצר לא היה תמיד ודאי. אביו הדיח מתפקיד יורש העצר את אחיו, הנסיך חמזה, ב-2004 ובחר בחוסיין כיורש העצר ב-2009. ב-2021 הואשם חמזה בתכנון הפיכה והושם במעצר בית.

כעת, אחרי שנים ארוכות של בחישות בארמון, גורמים בממלכה מאמינים כי המלך עבדאללה, בעל ברית קרוב של המערב, חש בטוח יותר כעת עם סלילת דרכו של בנו הבכור לכס המלכות ביום שאחריו. ירדן, בניגוד ליתר מדינות האזור, שרדה את תהפוכות "האביב הערבי" בתחילת העשור הקודם ללא תהפוכות שלטוניות.

רויטרס

בשנים האחרונות, חוסיין, בוגר אוניברסיטת ג'ורג'טאון בארצות הברית וקצין באקדמיה הצבאית הבריטית סנדהרסט, לקח על עצמו יותר ויותר תחומי אחריות בממלכה שבה חיים 11 מיליון איש, ונפגש עם מנהיגי העולם, כולל נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.

בפסגת הליגה הערבית שנערכה בג'דה, ערב הסעודית, בחודש שעבר, הוא צעד לצד אביו כדי לברך את יורש העצר מוחמד ושלושתם צולמו יחד. הוא ניהל ישיבות רבות של משרדים ממשלתיים ואף נאם בשם הממלכה בעצרת הכללית השנתית של האו"ם.

"איך אנחנו יכולים להיות שמחים?"

ירדנים רבים מעדיפים את השיטה הקיימת, חרף פגמיה הרבים, על פני שינויים דרמטיים לאור הסכסוכים שהחריבו את סוריה ועיראק שכנותיה בשנים האחרונות. "עבורנו, ההאשמים הם שסתום ביטחון", אמרה עליא איברהים, מורה בבית ספר פרטי בעמאן, על משפחת המלוכה הירדנית שחבריה מתהדרים באילן יוחסין המגיע עד לנביא מוחמד.

עם זאת, תושבים אחרים לא חשו שהחתונה המלכותית היא סיבה לשמחה עבורם וראו בה בזבוז של כספי ציבור בתקופה שבה רבים מהם מתקשים להתקיים. בשנים האחרונות פרצו מחאות בירדן בשל יוקר המחיה, כולל עימותים אלימים בשנה שעברה שהחלו בתגובה לעליית מחירי הדלק.

"איך אנחנו יכולים להיות שמחים כשאנחנו מתקשים לשפר את החיים שלנו? זאת החתונה של הנסיך, לא שלנו", אמר עבדאללה אל-פאיז, חייל לשעבר המתפרנס מחסכונותיו הדלים בפאתי הבירה עמאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully