וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרובוקטיבי ופוגע": הטכניון אסר על סטודנטים לקיים מופע דראג במיקום מרכזי בקמפוס

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 22:13

ההנהלה סירבה לערוך את המופע במיקום בולט במהלך אירועי הגאווה באוניברסיטה, כפי שהיה בשנה שעברה - אלא רק באולם סגור. "גורמים התלוננו שהאירוע אינו מעורר אהדה", נמסר מטעמם. מנגד, סטודנטים להט"בים האשימו: "צריכים להאבק על מקומינו - תחושות קשות ולא נוחות"

בווידאו: תושב שדרות יהודית שמפגינים תומכי המהפכה ניפצו את חלונו בגלל שתלה דגל גאייה/ליאור קרן

הטכניון אסר על סטודנטים לקיים מופע דראג במיקום בולט במהלך אירועי הגאווה באוניברסיטה. ההנהלה סירבה לאשר את בקשת הסטודנטים לערוך את המופע במרכז הקמפוס, כפי שהיה בשנה שעברה, אלא רק באולם סגור. דיקן הסטודנטים כינתה את האירוע "פרובוקטיבי" בתשובתה לבקשה, וטענה כי "גורמים שונים בקמפוס" התלוננו כי האירוע "אינו מעורר אהדה ופוגע ברגשות של אנשים".

הסטודנטים שריכזו את אירוע הגאווה בקמפוס בשנה שעברה סיכמו בחודש שעבר עם דיקן הסטודנטים, פרופ' אילת פישמן, שיבנו תוכנית לפעילות במהלך צהרי יום רביעי, מעין "הפסקה פעילה" שמתרחשת פעם בשבוע לשלוש שעות. בלשכתה של פישמן ביקשו מהם לבדוק הצעות מחיר ולהגיש לה לאישור. אתמול סיימו את העבודה ושלחו את ההצעות, אך נענו בשלילה לחלק שנוגע למופע הדראג. הבקשה, לדבריהם, לא הייתה שונה מבפעם הקודמת - מופע של מלכת הדראג סוזי בום באמפיתיאטרון שבמרכז הקמפוס. "קיבלנו מספר תגובות שליליות ביחס למופע הדראג בשנה שעברה שלא מייצג את כלל הקהילה הגאה ולכן נרצה להתחשב בתחושות אלו ולא לתמוך במופע דראג", נכתב במייל החוזר מהלשכה. "נשמח כן לקדם דיג'יי, קישוטים וקרטיבים".

אירוע גאווה בטכניון, 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"פרובוקטיבי ופוגע". האירוע בטכניון בשנה שעברה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

נתנאל ציגלר, סטודנט להנדסה אזרחית, היה זה שהגיש את הבקשה. ציגלר לא הסכים לקבל את הסירוב וניגש למשרד דיקן הסטודנטים כדי לברר את העניין. "הסברתי שגם אם כמה בודדים אמרו משהו, זה לא אומר שצריך לפגוע בכל השאר, מאות אנשים נהנו מהמופע בשנה שעברה", סיפר לוואלה!. בתגובה, נשלח אליו מייל נוסף, הפעם מפישמן עצמה. לשון ההודעה הייתה נחרצת אף יותר. "אני מבקשת לעשות סדר בדברים. אנחנו מוכנים לתמוך באירועי צהרי יום ד' גאווה בטכניון. מופע דראג - לא מאשרת את קיומו במרכז הקמפוס, לא בצהריים ולא בערב", הבהירה.

"הגיעו אליי תלונות/שיחות מגורמים שונים בקמפוס כולל מהאחווה הגאה (סטודנטים, עובדים, חברי סגל) שאירוע כזה פרובוקטיבי אינו מעורר אהדה ופוגע ברגשות של אנשים/נשים", המשיכה. "אין לי בעיה שיקיימו אותו באולם הקולנוע או במק"ק (מרכז קהילתי קנדה, אולם נוסף בטכניון - א"ס), כך שמי שמעוניין - יבוא לראות". היא הציעה להחליף את המופע במסיבה: "מוזיקה, דיג'יי בצהריים - אין בעיה. אפשר לחשוב על פעילויות אחרות נוספות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אירוע גאווה בטכניון, 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
״שולחים אותנו למקום צדי וסגור״. האירוע בטכניון בשנה שעברה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"שולחים אותנו למקום צדי וסגור", האשים ציגלר. לטענתו, ההחלטה לבטל את המופע נובעת גם ממחאה של "בוחרים במשפחה". הארגון שמקדם מדיניות אנטי-להט"בית עורר סערה בשנה שעברה לאחר שהקים תא סטודנטים באוניברסיטה. באוניברסיטה סירבו תחילה לנקוט צעדים נגדו, אך לבסוף אסרו על פעילותו בקמפוס. "בשנה שעברה בתחילת המופע בירכו נשיא האוניברסיטה ודיקנית הסטודנטים. באותו זמן בוחרים במשפחה הפגינו נגדנו בשער הטכניון. אחת המתנגדות התראיינה ואמרה שנעשה את זה בחלקים רחוקים של הקמפוס, ועכשיו מגיעה התוצאה. בסופו של דבר נכנעו להם".

"זאת פעם רביעית בתוך שנה שאנחנו צריכים להיאבק בטכניון על המקום שלנו בקמפוס", הוא מסביר. "זה מעורר חשש תחושה של אי-נוחות להיות סטודנטים להט"בים ותחושות קשות. זאת יכולה להיות ההתחלה של מגמה שתסתיים בצעדים נוספים נגדנו. אפילו באיסור על דגלי גאווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully