וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליבו במזרח: יו"ר הכנסת אוחנה ימריא לביקור רשמי ראשון בפרלמנט מרוקו

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 10:42

אוחנה צפוי להמריא ביום רביעי הקרוב למרוקו, לאחר שהוזמן על ידי נשיא הפרלמנט ראשיד טלבי אל עלמי. בביקור, השניים יחתמו על מזכר הבנות בין המדינות, ואוחנה ייוועד עם פוליטיקאים וראשי הקהילה היהודית

בווידאו: בין הדוכנים, על חמור: השוק במרוקו שאף תייר לא דרך בו/מערכת וואלה!

יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה צפוי לבקר ביום רביעי הקרוב בפרלמנט המרוקאי, לאחר שהוזמן על ידי נשיא הפרלמנט ראשיד טלבי אל עלמי. בכך, אוחנה יהיה יושב ראש הכנסת הראשון שיצא לביקור רשמי בפרלמנט של מדינה מוסלמית.

במהלך הביקור, אוחנה ייוועד עם עמיתו המרוקאי ועם חברי פרלמנט נוספים. כמו כן, ייפגש עם ראשי הקהילה היהודית במרוקו. אוחנה ואל עלמי צפויים למסור הצהרות לתקשורת ואף לחתום במעמד זה על מזכר הבנות רשמי שיבסס את שיתוף הפעולה וחיזוק היחסים בין המדינות.

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה: "חלום השלום עם ארצות האיסלם פיעם בליבותינו מאז ומעולם, וכמה מתאים שמכל המדינות הרבות הללו - דווקא ממלכת מרוקו היא הראשונה להזמין את אחד מסמלי השלטון הישראלי, לביקור רשמי בבית הנבחרים שלה. הביקור מבשר את חיזוק היחסים בין שתי המדינות והרחבת מעגל השלום".

חגיגות המימונה בכנסת. 12 באפריל 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"חלום השלום עם ארצות האיסלם פיעם בליבותינו מאז ומעולם". אוחנה במימונה בכנסת/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
הרובע היהודי בעיר פאס, מרוקו. ShutterStock
בביקור, ייפגש גם עם ראשי הקהילה היהודית במרוקו. הרובע היהודי בעיר פאס, מרוקו/ShutterStock

באפריל, שר החוץ אלי כהן טס לאשחבד, בירת טורקמניסטן, לביקור מדיני ראשון מזה 29 שנים. בביקורו, השר חנך את שגרירות ישראל במדינה, הממוקמת 17 קילומטרים מהגבול עם איראן, וקיים סדרת פגישות עם הנשיא המקומי ונועד עם נציגי הקהילה היהודית במדינה.

חודש לפני כן, שגריר מרוקו בישראל, עבד אל רחים ביוד, התייחס ליחסים המתחממים בין המדינות, בנאום שנשא בכנס בינלאומי של המשרד לשיתוף פעולה אזורי שנערך באשקלון. "אנחנו רוצים להעמיק את הידידות והשלום בינינו. היחסים יכולים להתקיים בין בני אדם, קהילות וממשלות והחברות יחיו ברווחה ובשלום. כאשר זה נוגע לישראל ומרוקו, למשל, הרי שהיחסים בין היהודים והמוסלמים במרוקו היא דוגמא להתגשמות הקודים האתיים ולדו קיום עמוק כבר 2000 שנה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully