וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנב הסדרתי בבתי החולים בחיפה נתפס. צפו בתיעוד

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 11:14

גילי בוגן, בן 42 מקריית מוצקין, מואשם בגניבת טלפונים ורכוש אישי ממטופלים בבתי חולים בחיפה במקרים שונים. אחרי שנתפס ברמב"ם, הוא לא הסתפק בכך והמשיך ובתי חולים אחרים בעיר עד שנתפס על חם בבית החולים כרמל

בווידאו: גניבת פלאפונים בבית חולים כרמל/תיק חקירה

סדרה של גניבות פלאפונים ורכוש יקר ערך ממטופלים בבתי החולים בעיר חיפה נקטעה לפני שבועיים כשהמשטרה עצרה את תושב הקריות בן ה-42 גילי בוגן. ביום חמישי שעבר הגישה כנגדו התביעה המשטרתית של מחוז חוף כתב אישום בבית משפט השלום בעיר.

כתב האישום מייחס לבוגן מעשי גניבה בכמה בתי חולים שונים בעיר. בבית החולים רמב"ם, נהג לשוטט בשעות הבוקר המוקדמות. ביום שבת ה-6 במאי, סמוך לשעה 03:00, גנב מהמחלקה האורתופדית טלפון ו-500 שקלים השייכים למאושפזת תושבת עכו וטלפון נייד של מאושפז מטמרה. עובדים הבחינו בו והזעיקו את מאבטחי בית החולים, שעיכבו אותו עד להגעת המשטרה. הוא נחקר בתחנת חיפה, הודה, השיב את הגניבה ושוחרר בתנאי שלא יתקרב לבית החולים רמב"ם למשך 15 יום.

ואכן, הוא שמר מרחק מרמב"ם - אך עבר לבתי חולים אחרים בעיר. יום לאחר מכן, הוא כבר נחשד בפעילות דומה בבית החולים בני ציון שבעיר, שבסופו של דבר לא התגבשה לאישום. אך בבית החולים "כרמל", הוא מואשם כי גנב משידה שליד מאושפז במחלקה הנוירולוגית את מכשיר טלפון ושעון יד, ובמחלקה האורתופדית גנב טלפון נייד ושני כרטיסי אשראי.

אנשי אבטחה מתעמתים עם חשוד בגניבה בבית חולים כרמל. תיק החקירה, אתר רשמי
אנשי אבטחה מתעמתים עם הנאשם בגניבה/אתר רשמי, תיק החקירה

אחד הטלפונים שגנב בוגן אוכן בחנות סלולריים בהדר הכרמל, שם נרכש המכשיר ב-400 שקלים. בעל החנות שיתף עם המשטרה את סרטוני מצלמות האבטחה בחנות, ובתחנת חיפה מיד זיהו את בוגן.

בוגן, המתגורר בקריית מוצקין, הוא נרקומן מוכר, והודה בחקירתו כי כשנלכד בבית החולים "כרמל" בעיר היה תחת השפעת הרואין. את מעשיו הסביר בין היתר על רקע מצוקה כלכלית מהצורך לממן את השימוש שלו בסמים הרואין וקריסטל. יש לו שלוש הרשעות קודמות והוא ריצה עונש מאסר בשנת 2015.

ב-18 במאי, בוגן נתפס בעת שגנב אייפון יקר ערך, ממאושפז במחלקה האורולוגית ב"כרמל". שוטרים ומאבטחי בית החולים ניהלו אחרי מרדף בחצר המתחם, אך הצליח לחמוק מהם ולקפוץ מעל החומה אל הרחוב הסמוך. הוא הספיק לברוח עד למרכז המסחרי "חורב" שבעיר, שם נתפס בידי כוחות המשטרה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אנשי אבטחה מתעמתים עם חשוד בגניבה בבית חולים כרמל. תיק החקירה, אתר רשמי
העימות זלג מחוץ לבית החולים/אתר רשמי, תיק החקירה

מאז, לא התקבלו תלונות על אירועים דומים נוספים מבתי החולים בעיר, אך החוקרים יודעים כי זה רק עניין של זמן. בחיפה יש מספר "גנבים סדרתיים" המצליחים פעם אחר פעם להסתנן לבית החולים בעיר ולגנוב ממאושפזים, מבקרים והסגל הרפואי דברים יקרי ערך.

"נלמד את תיק החקירה ונגיב בבית המשפט", אמר לוואלה! עו"ד ליאור בר זוהר המייצג את גילי בוגן מטעם הסנגוריה הציבורית. תוך כך, בהסכמתו, אתמול בבית משפט השלום בחיפה הורה השופט אחסאן חלבי על הארכת המעצר עד החלטה אחרת.

"המעשים בוצעו באופן תכוף, יום אחר יום", טוענת התובעת, פקד עו"ד שירה לוי-כהן, שביקשה את הארכת מעצרו.

בני קלר, מנהל מחלקת בטחון רמב"ם. בי"ח רמב"ם, אתר רשמי
"נלחמים בתופעה הזו בכל האמצעים העומדים לרשותנו", מנהל מחלקת הביטחון בביה"ח רמב"ם/אתר רשמי, בי"ח רמב"ם

"הוא פעל בשיטתיות חוזרת ונשנית, בכל אחד מבתי החולים אליו נכנס, ולא בחל לגנוב גם מחולים סופניים, כשהוא מנצל את העובדה כי לעיתים ישנים או אינם נמצאים בחדרם", סיפר לוואלה! חוקר תחנת חיפה, רס"ר רותם טולדנו, "הוא לא חס על חולים סופניים. ההיפך, הם היו טרף קל עבורו".

"צריך לנהוג בחשדנות", ממליץ טולדנו למאושפזים וקרובי משפחה המלווים אותם, "את הטלפון מומלץ להצניע, כך שלא יהיה גלוי לעיני כל".

"מדובר בתופעה בזויה של גניבה ממאושפזים שחלקם חסרי ישע", אמר לוואלה בני קלר, מנהל מחלקת הבטחון של בית החולים רמב"ם, "אנחנו נלחמים בתופעה הזו בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו. בית החולים מרושת כולו במצלמות, אנשי בטחון גלויים וסמויים פועלים בו לאורך כל שעות היממה ויש לנו שיתוף פעולה מצוין עם השוטרים. במקרה הנכחי ברמב"ם הצלחנו ללכוד את החשוד עם הרכוש הגנוב, והסגרנו אותו למשטרה. נמשיך לשמור ולהגן על כל באי בית החולים על גופם ועל רכושם למיטב ידיעתי זו המדיניות וזו ההתנהלות אצל כל מנהלי הבטחון בכל בתי החולים הכלליים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully