וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת שנתיים נהרגה בהפצצה רוסית באוקראינה: "הוכחה נוספת שזו מדינת טרור"

עודכן לאחרונה: 4.6.2023 / 14:20

המתקפות הרוסיות הבלתי-פוסקות ממשיכות לגבות קורבנות אזרחיים, הפעם בעיר דניפרו. "היא רק חגגה שנתיים", אמר המושל. בקייב יירטו מתקפה נוספת, אך טילי שיוט רוסיים פגעו בשדה תעופה צבאי במרכז המדינה. ברוסיה, שני בני אדם נהרגו בהפגזות על מחוז הגבול בלגורוד

בווידאו: שלוש הרוגות, בהן אם ובתה, במתקפה רוסית על קייב/רויטרס

רוסיה פתחה הלילה במתקפה אווירית חדשה נגד אוקראינה, שבמהלכה נהרגה ילדה בת שנתיים בעיר דניפרו שבמרכז המדינה, ועוד 22 איש נוספים נפצעו בהפצצה שפגעה באזור מגורים. במקביל, שני אנשים נהרגו בהפגזה במחוז גבול רוסי בזמן שגורמים רשמיים בחצי האי קרים הכבוש דיווחו על מתקפת מל"טים.

"במהלך הלילה, חולצה גופה של ילדה מהריסות בית", אמר מושל מחוז דניפרו, סרחיי ליסק. "היא רק חגגה שנתיים". הנשיא וולודימיר זלנסקי אמר כי זאת "הוכחה נוספת לכך שרוסיה היא מדינת טרור". 

במקביל, הרשויות בקייב אמרו כי הן יירטו את כל הטילים ששוגרו הלילה לעבר הבירה, המופצצת ללא רחם בשבועות האחרונים. דובר חיל האוויר של אוקראינה אמר לטלוויזיה המקומית כי שני טילי שיוט רוסיים פגעו ב"שדה תעופה מבצעי" בסמוך לעיר קרופיבניצקי שבמרכז המדינה. בנוסף לכך, הוא אמר כי מל"טים מתוצרת איראן ששיגרה מוסקבה פגעו בתשתיות במחוז סומי שבצפון המדינה. 

חילוץ ילדה בת שנתיים מהריסות מבנה שקרס בעקבות ירי טילים, דנייפרו, אוקראינה, 3 ביוני 2023. רויטרס
האזרחים ממשיכים לשלם את מחיר המלחמה. פינוי ניצולים מההריסות בדניפרו, הלילה/רויטרס

רוסיה הגבירה את התקפותיה על קייב מאז תחילת החודש שעבר, במיוחד בשעות הלילה. גורמים אוקראיניים רשמיים מתארים זאת כניסיון לפגוע ברוח הלחימה לקראת מתקפת הנגד שמתכננת קייב כבר חודשים ארוכים.

"בלילה השני ברציפות, תושבי קייב לא שומעים פיצוצים מעליהם", אמר סרגיי פופקו, ראש הממשל הצבאי המקומי. עם זאת, כדי ראיה דיווחו כי שמעו כמה פיצוצים באזור הבירה, בעוד שאוקראינה כולה הייתה הלילה תחת התרעות לתקיפה אווירית במשך כמעט שלוש שעות.

עוד בוואלה!

3 הרוגות, בהן אם ובתה, במתקפה רוסית על קייב: "לא פתחו להן את המקלט"

לכתבה המלאה
אשה תופסת תנומה במקלט בתחנת מטרו מהפגזות בקייב, אוקראינה, 4 ביוני 2023. רויטרס
מקלטים רבים בבירה סגורים או לא תקינים. תושבים מסתתרים בתחנת מטרו בקייב, הלילה/רויטרס

ברוסיה, מושל מחוז בלגורוד, הגובל באוקראינה, אמר כי שני בני אדם נהרגו בהפגזות של צבא אוקראינה, שנמשכו ביתר שאת במהלך הלילה. לדבריו, באזורים שבקינו וולוקונובסקי נגרם נזק רב ויותר מ-4,000 תושבים פונו מבתיהם למקלטים זמניים.

המחוז הפך לאחד ממוקדי הלחימה העזים בשבועות האחרונים, כשקייב מכחישה שהיא אחראית להפגזות ולהתקפות הנרחבות בו ומצביעה על כוחות מיליציה רוסיים המתנגדים לשלטונו של הנשיא ולדימיר פוטין. בחודש שעבר חדרו את הגבול אל המחוז עשרות חמושים, שאותם הגדירה מוסקבה בתור "טרוריסטים אוקראינים" וטענה כי היא חיסלה 70 מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully