וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: נקים ברית הגנה ימית עם סעודיה ואיחוד האמירויות

עודכן לאחרונה: 4.6.2023 / 10:08

מפקד הצי האיראני אמר כי טהראן ומדינות במפרץ - בעלות ברית של ארה"ב - מתכננות ליצור כוח ימי משותף. "מדינות האזור הבינו היום שרק שיתוף פעולה יביא לביטחון", אמר על רקע השתלטותה של איראן על כמה מכליות נפט במפרץ בחודש שעבר

בווידאו: כלי שיט של משמרות המהפכה משתלטים על מכלית במפרץ/רויטרס

מפקד הצי של איראן אמר אתמול (שבת) כי טהראן וערב הסעודית, לצד מדינות נוספות במפרץ, מתכננות להקים ברית ימית שתכלל גם את הודו ואת פקיסטן. "מדינות האזור הבינו היום שרק שיתוף פעולה ביניהן יביא לביטחון אזורי", אמר מפקד הצי, שהראם איראני. הוא לא פירט את כיצד תיראה הברית הזו, שלדבריו תוקם בקרוב.

האדמירל האיראני ציין גם את איחוד האמירויות הערביות ואת בחריין - שתי מדינות שכוננו קשרים עם ישראל בשנים האחרונות - יחד עם עיראק כחברות בברית הימית המתגבשת. במדינות שאותן הזכיר לא הגיבו על דבריו, אך טהראן וריאד חתמו על הסכם פיוס במרץ אחרי שנים ארוכות של נתק דיפלומטי ומתיחות צבאית.

ההתקרבות של איראן למדינות המפרץ פגעה בתכנית של ישראל לבודד את טהראן באזור, דווקא אחרי שנים שבהן ציפתה לפריצת דרך ביחסים מול ערב הסעודית. איחוד האמירויות, מצדה, פרשה לאחרונה מכוח ימי אזורי בהובלת ארצות הברית בצל דיווחים על תסכולה מהעדר התגובה האמריקנית להשתלטות של איראן על מכליות נפט במפרץ.

כוחות מיוחדים של הצי של איראן במפגן לרגל יום הצבא, 18 באפריל 2023. רויטרס
כוחות מיוחדים של הצי האיראני במפגן לרגל יום הצבא, אפריל/רויטרס

ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הן בעלות ברית ותיקות של ארצות הברית, אך בשנים האחרונות הן הביעו תסכול חוזר מהמדיניות שלה כלפי איראן ותכנית הגרעין שלה ובחרו בשיקום היחסים עם הרפובליקה האסלאמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully