וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מרחץ דמים על הפסים": מניין ההרוגים באסון הרכבות בהודו עלה ל-288

מודי ביקר בזירת התאונה הקטלנית במדינת אודישה, והבטיח כי הרשויות יענישו את האחראים לתאונה שבה נספו לפחות 288 איש ועוד אלף אחרים נפצעו. ההערכה היא כי תקלה באיתות הובילה להתנגשות בין שתי הרכבות, שאחת מהן פגעה גם ברכבת מטען חונה. "מחריד וקורע לב"

233 הרוגים בתאונה בין שתי רכבות בהודו, 3 ביוני 2023/רויטרס

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי הבטיח היום (שבת) להעניש את האחראים לתאונת הרכבות הקטלנית במזרח המדינה, במהלך ביקורו בזירת האסון במדינת אודישה שבו נספו לפחות 288 איש ועוד אלף נוספים נפצעו. הרשויות עדיין חוקרות מה הוביל לתאונה הקשה ביותר במדינה בשני העשורים האחרונים, ולפי אחת ההערכות היא נבעה מתקלה באיתות.

השתלשלות האירועים עדיין לא ברורה, אך בתאונה שהתרחשה אתמול בשעות הערב היו מעורבות ככל הנראה שלוש רכבות: שתי רכבות נוסעים, שאחת מהן התדרדרה מהפסים והתנגשה ברכבת שנייה, שפגעה ברכבת מטען חונה.

קרונות שהתדרדרו מהפסים אחרי תאונת רכבות במדינת אודישה שבמזרח הודו, 3 ביוני 2023. רויטרס
תאונת הרכבות הקשה ביותר בהודו בשני העשורים האחרונים. זירת האסון, הבוקר/רויטרס

אנובהא דאס, אחד הנוסעים ששרדו את התאונה, אמר כי הוא בחיים לא ישכח את מה שראה. "משפחות נמחצו, גופות חסרות גפיים ומרחץ דמים על הפסים", אמר.

בתיעוד הרגעים שלאחר התאונה, נראו תושבים מטפסים על אחת הרכבות המרוסקות כדי למצוא ניצולים ולחלצם בעוד שנוסעים ששרדו את התאונה קראו לעזרה והתייפחו. עד ראייה שהיה מעורב בפעולות החילוץ אמר כי הצעקות והיללות של הפצועים ושל קרובי ההרוגים היו מצמררות. "זה היה מחריד וקורע לב", אמר.

"ישנתי", אמר אחד הניצולים לערוץ NDTV. "התעוררתי מהרעש שכשהרכבת שירדה מהפסים. פתאום ראיתי 10-15 אנשים מתים. הצלחתי לצאת מהקרון, ואז ראיתי הרבה גופות מבותרות". במקביל, מאות צעירים ביקשו לסייע גם הם למאמצי ההצלה והתייצבו מחוץ לבית החולים הממשלתי בסורו שבאודישה כדי לתרום דם לפצועים.

עוד בוואלה!

אסון בהודו: כ-260 הרוגים בהתנגשות רכבות במזרח המדינה

לכתבה המלאה
ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי מבקר פצועים מתאונת הרכבות בבלסור, אודישה, 3 ביוני 2023. רויטרס
מבטיח להעניש את האחראים. מודי מבקר פצועים בבית חולים, היום/רויטרס

להודו יש את אחת מרשתות הרכבות הגדולות ביותר בעולם, עם כ-13 מיליון נוסעים מדי יום. ואולם, תאונות רכבות בהודו הן דבר שבשגרה, אף שהממשלות האחרונות השקיעו מאות מיליוני דולרים בשיפור התשתיות המיושנות.

אסון הרכבת החמור ביותר בהודו היה בשנת 1981, כשרכבת נוסעים צפופה צנחה מהמסילה לנהר בעת סופת ציקלון במדינת ביהאר. לפחות 800 בני אדם נהרגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully