וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוויון במיונים: מהפכה במבחני צו הראשון עבור לקויי למידה

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 8:23

במסגרת המהפכה אותה מוביל ראש אכ"א האלוף עשור, צעירים הסובלים מלקויות למידה יורשו להשתמש במחשבון; מלש"בים שסובלים מלקות חמורה בחשבון יוכלו לענות על מבחן מותאם וכלל המלש"בים יהיו זכאים להקראת שאלון. המטרה: צמצום פערים בין בני הנוער ושיפור תהליך המיצוי שלהם

מתגייסים בבוק"ם 12 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
מחשבון, הפסקות, מבחן מותאם והקראת שאלון. המהפכה של ראש אכ"א/ראובן קסטרו

ראש אגף כוח אדם בצה"ל, האלוף יניב עשור, ישיק בשבוע הבא סדרת שינויים והתאמות חדשות במבחני הדפ"ר (דירוג פסיכוטכני - א"ב) של מבחני הצו הראשון, המיועדים לבעלי לקויות למידה. במסגרת המהפכה במבחנים, צעירים הסובלים מלקויות למידה יורשו להשתמש במחשבון, הם יקבלו הפסקות, מלש"בים שסובלים מלקות חמורה בחשבון יוכלו לענות על מבחן מותאם. כמו כן, כשייכנסו השינויים לפועל, כלל המלש"בים יהיו זכאים להקראת שאלון.

עוד החליט ראש אכ"א האלוף עשור, כי בעקבות המענים הניתנים לכולם, אין צורך עוד להביא מסמכים המעידים על: לקות אריתמטית, לקות חמורה בחשבון, לקות בקצב או בדיוק הקריאה. בכך, הסביר גורם צבאי, כי צומצמה משמעותית הבירוקרטיה שחייבה עד כה הצגת מסמכים בפני יחידת מיטב או בלשכות הגיוס השונות.

מהפכה נוספת במבחני צו הראשון עבור סובלי לקויות למידה. דובר צה"ל
עיקרי השינויים/דובר צה"ל
מהפכה נוספת במבחני צו הראשון עבור סובלי לקויות למידה. דובר צה"ל
השינויים בהתאמות/דובר צה"ל

גורמים נוספים בצבא הוסיפו כי כלל השינויים האלו נעשו אחרי מחקר, ניתוח נתונים והתייעצות עם אנשי מקצוע בתחום לקויות הלמידה בצבא ומחוצה לו, כדי להתאים ולעדכן את השינויים באופן המקצועי ביותר. בנוסף לכך, מי שמעיד על עצמו כאחד שמתקשה במקצועות החשבון והמתמטיקה יוכל לבקש לעשות פרק מקדים (שלא נכנס לציון הדפ"ר - א"ב), בו יבדקו אם הוא סובל מדיסקלקוליה.

מהלך זה של אגף כוח יחסוך כסף משמעותי להורים שעד כה נדרשו לשלם מכספם עבור בדיקות ואבחונים, וכך למעשה - יצמצם פערים בין בני הנוער, וייצר שיוויון בין הנבחנים, ובתהליך המיצוי שלהם אחרי המיונים והמבחנים. מה שבאופן עקיף, ימנע נשירה או בעיות מוטיבציה אצל מתגייסים חדשים. חשוב לציין, כי בעלי הפרעת קשב וריכוז נדרשים להמשיך ולהעביר מסמכים ללשכות הגיוס בהתאם לצורך ולמצבם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully