וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לישראל: שיפור חיי הפלסטינים יסייע לנורמליזציה באזור

עודכן לאחרונה: 2.6.2023 / 8:05

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב נפגש עם השר דרמר וראש המל"ל הנגבי. מהבית הלבן נמסר כי סאליבן הדגיש שממשל ביידן מעוניין להגביר את שילובה של ישראל במזרח התיכון, אך הוסיף כי "יש צורך בצעדים נוספים כדי לשפר את חיי הפלסטינים - דבר שהינו קריטי למימוש החזון הזה"

בווידאו: בנימין נתניהו בפגישתו עם היועץ לביטחון לאומי של ארהב גייק סאליבן/תקשורת רוה"מ

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ייק סאליבן, נפגש אתמול (חמישי) עם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר ועם ראש המל"ל צחי הנגבי, במהלך ביקורם הרשמי בבית הלבן. סאליבן הדגיש בפניהם כי על ישראל לבצע צעדים לשיפור חיי הפלסטינים כדי לסייע לתהליך השתלבותה של ישראל באזור, כך נמסר מהבית הלבן.

למה זה חשוב

  • אחד הנושאים המרכזיים שעמדו על סדר היום של הפגישה בין סאליבן להנגבי ודרמר היה קידום נורמליזציה בין ישראל לסעודיה.
  • הודעת הבית הלבן רומזת כי כדי להשיג התקדמות בתהליך הנורמליזציה על ישראל לבצע צעדים כלפי הפלסטינים.
היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן 7 בדצמבר 2021. רויטרס
ג'ייק סאליבן/רויטרס

מה הם אומרים

  • בהודעת הבית הלבן נאמר כי סאליבן הדגיש כי ממשל ביידן שם לו למטרה להגביר את שילובה של ישראל במזרח התיכון מבחינה כלכלית וביטחונית.
  • "סאליבן הדגיש את הצורך לבצע צעדים נוספים כדי לשפר את חיי הפלסטינים, דבר שהינו קריטי למימוש החזון של אזור משגשג, שלו ומשולב יותר", נמסר בהודעת הבית הלבן.

התמונה הגדולה

  • הבית הלבן מסר שסאליבן דן עם הנגבי ודרמר על חיזוק התיאום כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני וכדי להתמודד עם האיום מצד איראן ושלוחיה.
  • נושא נוסף שעלה בשיחות הוא שיתוף הפעולה הצבאי המתהדק בין רוסיה לבין איראן והצורך לסייע לאוקראינה להגן על עצמה בין השאר נגד מל"טים איראנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully