וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השב"כ רונן בר מבקר בוושינגטון לשיחות בנושא הפלסטיני

עודכן לאחרונה: 2.6.2023 / 0:01

בר נמצא בביקור בארצות הברית לשיחות עם בכירים בקהילת המודיעין האמריקנית, ביניהם בכירים ב-CIA, ועם גורמים בבית הלבן עמם דן בנושא הפלסטיני ובסוגיה האיראנית. ביקורו של בר מתרחש בתקופה שבה גוברת הדאגה בישראל ובארה"ב בעניין יציבות הרשות הפלסטינית והתלקחות הגדה

בווידאו: ראש השב"כ, רונן בר בכנס המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן/אוניברסיטת רייכמן

ראש שב"כ רונן בר נמצא בביקור בוושינגטון לשיחות עם בכירים בקהילת המודיעין האמריקנית ובבית הלבן בנושא הפלסטיני ובסוגיה האיראנית, כך לפי שני מקורות שמעורים בנושא. בין השאר נפגש בר עם בכירים ב-CIA.

למה זה חשוב:

ביקורו של ראש השב"כ בוושינגטון מתרחש בתקופה בה גוברת הדאגה בישראל ובארה"ב בכל הנוגע ליציבות הרשות הפלסטינית והתלקחות של הגדה המערבית.

במוקד החדשות:

ראש השב"כ נמצא בוושינגטון במקביל לביקורם של היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי והשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר בעיר. השניים נפגשו היום (חמישי) עם בכירים בבית הלבן ובמשרד החוץ האמריקני.

מה הם אומרים:

מהשב"כ נמסר בתגובה: "איננו מתייחסים ללוח הזמנים של ראש השב"כ".

ראש שב"כ הנכנס רונן בר, 14 באוקטובר 2021. שב"כ
ראש שב"כ רונן בר/שב"כ

מוקדם יותר היום, משרד החוץ תקף בחריפות את הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בעקבות סגירת תיק חקירה נגד אתר גרעין חשוד, וטען כי היא נכנעת לאיראן. "סגירת תיק מריוואן מטרידה מאוד", נכתב בהודעת המשרד. "ההסברים שסיפקה איראן לנוכחות חומר גרעיני במקום, אינם מהימנים או אפשריים מבחינה טכנית. איראן ממשיכה לשקר לסבא"א ולהונות את הקהילה הבינלאומית".

"הכניעה של מנכ"ל סבא"א ושל הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית ללחץ הפוליטי האיראני מאכזבת מאוד", נכתב בהודעה. "זאת, בעיקר מפני שהמידע בתיק מצביע באופן בלתי משתמע לשני פנים על הפרות איראניות בוטות של הסכמי הפיקוח".

עוד טען משרד החוץ כי לסגירת התיק עלולות להיות השלכות "מסוכנות ביותר". "הסוכנות מעבירה מסר לאיראנים כי אינם נדרשים לשלם מחיר על הפרותיהם, וכי הם יכולים להמשיך להונות את הקהילה הבינלאומית בדרכם להשגת תוכנית גרעין צבאית מלאה", מסר המשרד.

מתקרן גרעין באיראן 23 בדצ 2019. AP
מתקן גרעין באיראן, תמונת ארכיון/AP

בהמשך, נתניהו פרסם סרטון לקוני בן 14 שניות, במהלכו לא הזכיר ישירות את הדוח. "המסר שלי לאיראן ולקהילה הבינלאומית הוא שישראל תעשה כל מה שצריך כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני", אמר.

המתקן החשוד שמכונה מריוואן - ליד העיר אבאדה מדרום לאיספהן - היה על פי טענת ישראל קשור לתוכנית הנשק הגרעיני של איראן. ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא זה שחשף את המתקן, בנאום בספטמבר 2019. צילומי לוויין מהשנים האחרונות הראו כי האיראנים הרסו את כל המבנים במקום בנסיון להסתיר ראיות. עם זאת פקחי האו"ם מצאו במקום חלקיקי אורניום ופתחו בחקירה. הסוכנות כתבה בדוח כי איראן נתנה הסברים אפשריים לחלקיקי האורניום שנמצאו באתר החשוד וציינה כי לא נותרו לה שאלות פתוחות בנושא.

למרות סגירת החקירה לגבי האתר החשוד וסיום הבדיקה לגבי העשרת האורניום לרמה גבוהה, סבא"א הדגישה בדוח שלה כי איראן עדיין לא סיפקה תשובות מספקות לגבי שני אתרים חשודים נוספים - אחד מהם הוא המחסן הגרעיני בטורקוזאבאד שאותו חשף נתניהו בנאום באו"ם לפני כמה שנים.

  • עוד באותו נושא:
  • רונן בר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully