וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוניברסיטת חיפה במקום מכובד ברשימת מדדי הקיימות החברתית של האו"ם

אוניברסיטת חיפה היא הראשונה במוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל שהתברגה במדד היוקרתי, הבוחן את ההשפעה של מוסדות אקדמיים במדדי קיימות חברתית וסביבתית שנקבעו על ידי האו"ם. האוניברסיטה זינקה השנה לאשכול 200-101 מתוך 1,700 מוסדות אקדמיים ברחבי העולם

אוניברסיטת חיפה, מאי 2012. אוניברסיטת חיפה, אתר רשמי
אוניברסיטת חיפה/אתר רשמי, אוניברסיטת חיפה

אוניברסיטת חיפה דורגה היום (חמישי) במקומות 101-200 בדירוג מדד הקיימות של Times Higher Education, הבוחן את השפעתן של מוסדות אקדמיים במדדי הקיימות הסביבתית והחברתית שנקבעו על ידי האו"ם. האוניברסיטה רשמה זינוק של יותר מ-100 מקומות לעומת השנה שעברה, והיא מדורגת במדד לצד כמה מהמוסדות האקדמיים המובילים בעולם, כגון המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) ואוניברסיטת ניו-יורק.

אוניברסיטת חיפה היא הראשונה בין מוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל שאימצה את 17 היעדים לפיתוח בר־קיימא של האו"ם, והציבה לעצמה למטרה בשנתיים האחרונות לקדם ערכים אנושיים, חברתיים וסביבתיים.

מבין המדדים שקבע האו"ם, אוניברסיטת חיפה הגיעה למקום התשיעי בעולם בקטגוריית השוויון המגדרי (לעומת מקום 55 בשנת 2022), מקום 28 בקטגוריית שלום, צדק וחוזק המוסדות (לעומת מקום 95 ב-2022), ומקום 30 בחינוך איכותי, (לעומת 40 בשנה שעברה).

פרופסור גור אלרואי, רקטור אוניברסיטת חיפה אמר עם פרסום תוצאות מדד כי "המיקום הגבוה שלנו במדד ה-IMPACT הוא מקור גאווה לאקדמיה הישראלית כולה והוא תוצאה של ההשקעה הגדולה שאוניברסיטת חיפה משקיעה בתחומי הקיימות החברתית והסביבתית בשנתיים האחרונות".

פרופ' גור אלרואי, דיקן הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת חיפה, יוני 2017. Sebiklor, CC-BY-SA-4.0, מערכת וואלה! NEWS
"מקור גאווה לאקדמיה הישראלית". גור אלרואי/מערכת וואלה! NEWS, Sebiklor, CC-BY-SA-4.0

מדד האימפקט של THE (Times Higher Education) מדרג אוניברסיטאות על פי 17 יעדי האו"ם לפיתוח. מדובר ביעדים הקשורים לאתגרים הגדולים של האנושות כמו מאבק בעוני ובאי שוויון, הבטחת חינוך שיוויני, שינויי אקלים והתחממות גלובאלית, פיתוח והנגשה של אנרגיות חדשות, שמירה על מגוון ביולוגי, מחקר ימי ועוד. הציון והדירוג הסופי נקבע על פי איכות המחקר בתחומים הקשורים ל-17 יעדים אלו, כמו גם לפי תכניות לימוד ופעילויות סטודנטיאליות, מעורבות ציבורית, והתנהלות פנימית של המוסד. בכך, מתאר מדד האימפקט את ההשפעה הממשית של האוניברסיטה על שורת נושאים בעלי חשיבות מכרעת הנמצאים בראש סדר היום הבינלאומי.

אוניברסיטת חיפה הכריזה אשתקד על אימוץ חזון חדש המחויב לקיימות חברתית וסביבתית, בהתאם ל-17 היעדים לפיתוח בר קיימה שהציב האו"ם. העלייה המשמעותית בדירוג האימקפט של THE משקפת את מגוון הפעילויות שנעשו לאחרונה בין היתר: מענקי מחקר למחקרי אימפקט, פיתוח אשכול של לימודי קיימות הפתוח לכלל הסטודנטים, הקמת בית הספר למדעי הסביבה, השלמת דוח מקיף של טביעת הרגל הפחמנית של האוניברסיטה ופיתוח תוכנית להפחתתה, הקמת מוקדי מחקר המתמקדים בסוגיות גלובליות כמו המוקד לחקר אי השוויון, המוקד לקיימות סביבתית והמוקד לחקר המוח וההתנהגות ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully