וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא דד-ליין, הוועדה לבחינת מצב החינוך המיוחד יוצאת לדרך: "מפספסים בשילוב ילדים"

עודכן לאחרונה: 1.6.2023 / 14:00

משרד החינוך הציג את הוועדה שתבחן כיצד ניתן לפתור את הבעיות בחינוך המיוחד, שגדל פי 3 ב-5 השנים האחרונות. ראש הוועדה עמוס שפירא התחייב שהיא תגיש את המלצותיה מהר יותר מהוועדה הקודמת, אך הבהיר: "לא יהיו השפעות על השנה הבאה". השר קיש: "נייצר מערכת עם משאבים"

עמוס שפירא במסיבת עיתונאים במהלכה הוצגה ועדת שפירא לבחינת החינוך המיוחד במערכת החינוך בישראל. 1 ביוני 2023. לשכת העיתונות הממשלתית
"אל תצפו שהדברים יקרו בשנת הלימודים הקרובה". יו"ר הוועדה שפירא, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

משרד החינוך הציג היום (חמישי) את הוועדה שתבחן את מצב החינוך המיוחד במערכת החינוך, שמספר התלמידים בו גדל פי שלושה בחמש השנים האחרונות והגיע לכ-300 אלף - כ-12% מכלל התלמידים בישראל.

בראשות הוועדה עומד עמוס שפירא, לשעבר נשיא אוניברסיטת חיפה ומנכ"ל של כמה חברות. הוא לא הגדיר דד-ליין להגשת מסקנות הוועדה. "לוועדת דורנר לקח שנתיים, אנחנו כנראה לא נשב שנתיים. אל תצפו שהדברים יקרו בשנת הלימודים הקרובה. אני ריאלי. הדבר הכי גרוע הוא הפער בין ציפיות לבין מה שקורה בפועל. לא יהיו השפעות בשנת הלימודים הבאה", הודה.

שר החינוך יואב קיש אמר כי "אין ספק שהאתגר הכי גדול בחיים זו משפחה שיוצאת את עצמה עם ילד מיוחד. זה אתגר שמביא משפחות גם לקצה ומאתגר מאוד. חובה עלינו ולכולנו יש אחריות לעשות את המקסימום כדי לעזור להם. כהורה לילד עם צרכים מיוחדים יש שתי מטרות: לראות שהוא ימקסם את כל הפוטנציאל שיש לו. המטרה השנייה שיהיה מאושר".

יואב קיש במסיבת עיתונאים במהלכה הוצגה ועדת שפירא לבחינת החינוך המיוחד במערכת החינוך בישראל. 1 ביוני 2023. לשכת העיתונות הממשלתית
המערכת מתקשה להתמודד עם אתגר שילוב הילדים. קיש, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

לדברי קיש, יש מחסור בכוח אדם במערך החינוך המיוחד - בדומה למצב בכלל מערכת החינוך, לצד אתגר שילובם של הילדים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך הכללית. "כיתה עמוסה, שמשלבת ילד אחד או שניים עם מוגבלות - בסוף זו יכולה להיות משימה בלתי אפשרית. אפשר לפגוע בילדים המיוחדים ובחינוך הרגיל. צריך לייצר מערכת עם המשאבים שמתכתבים איתה", אמר.

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד אמרה בהצגת הוועדה כי כולם מסכימים שצריך לשנות את הרפורמה בחינוך המיוחד. "אנחנו רוצים שלכולם יהיה טוב. שתלמיד שנכנס לכיתת שילוב, שיינתן לו המענה המתאים", אמרה. "מי שנכנס לכיתת שילוב, לא מקבל את המענה. אנחנו רואים היום מחסור גם במסגרות ובבתי הספר של החינוך המיוחד, שמנהלים שם נתקלים פחות בקלינאי תקשורת".

לדבריה, "אם אתה עושה חוק שהוא ריק מתוכן ואין משאבים, אז חבל על הזמן. אם לא נפחית את הבירוקרטיה והטופסולוגיה כי זה מה שהמורים מתעסקים בו בעיקר, המורים עייפו מזה. איפה ההכשרה של המורים? כמה זעקנו על זה? הוא לא יודע להתמודד עם אתגרי התלמידים המיוחדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully