וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים הפגינו מול השרה סילמן בחיפה, השוטרים תקפו עיתונאי שצילם את האירוע

עודכן לאחרונה: 1.6.2023 / 14:39

עשרות הפגינו נגד המהפכה המשפטית מול השרה להגנת הסביבה שנאמה באוניברסיטת חיפה. במהלך נאומה שני מפגינים התייצבו באולם עם דגלים. סילמן יצאה מהאולם מוקפת בשוטרים ומאבטחים - שתקפו והפילו בזמן הפינוי את צלם "הארץ". "הצגתי את עצמי בפניהם לפחות פעמיים כעיתונאי"

בווידאו: הפגנה בזמן ביקור עידית סילמן באוניברסיטה במהלכה שוטר תקף מפגין/מחאת העם

עשרות בני אדם הפגינו נגד מדיניות הממשלה והמהפכה המשפטית הבוקר (חמישי) מול השרה להגנת הסביבה עידית סילמן בזמן שהשתתפה בכנס באוניברסיטת חיפה. סילמן נאמה בכנס תוך קריאות "בושה" מהקהל. בתום האירוע היא יצאה מהאולם מלווה באבטחה כבדה - כשבחוץ חיכו לה המפגינים שהקיפו אותה עם כרזות ודגלים וקראו קריאות נגד המהפכה המשפטית.

במהלך נאומה, נשמעו באולם קריאות ושני מפגינים התייצבו בתוך האולם מולה כשהם אוחזים בדגלים. המשטרה והסדרנים לא התערבו. בזמן שליוו את סילמן אל מחוץ לאולם, השוטרים תקפו והפילו את צלם עיתון "הארץ" רמי שלוש ללא סיבה. שלוש נחבל אך לא נדרש לטיפול רפואי ונזק נגרם למצלמה שלו. "שוטרי הכוח שהיה שם לא הכירו אותי אבל הצגתי את עצמי בפניהם לפחות פעמיים כעיתונאי" סיפר. "בהחלט סיטואציה לא נעימה", הוא הוסיף.

דובר משטרת ישראל אלי לוי, שמכיר את שלוש מהתקופה בה שימש לוי ככתב חדשות 13, התקשר אליו והתנצל על התקרית. גורם בכיר במשטרה אמר לוואלה! כי המפכ"ל ביקש לבדוק את נסיבות המקרה וכי השוטר ומפקד תחנת רכס הכרמל צחי בן חיים התנצלו בפני שלוש. כבר בסרטון התיעוד נראה בן חיים, שפיקד על האירוע, מביע את מורת רוחו מהתנהלות השוטר. שלוש אישר לוואלה! את הדברים ואמר כי לא יגיש תלונה. "אני רואה בחומרה את עצם התקיפה, אבל קיבלתי את ההתנצלות של השוטר", אמר.

הפגנה מול השרה עידית סילמן באוניברסיטת חיפה. 1 ביוני 2023. מחאת העם, צילום מסך
הפגנה מול השרה עידית סילמן באוניברסיטת חיפה. 1 ביוני 2023/צילום מסך, מחאת העם
מחאת הסטודנטיות והסטודנטים, הפגנה מול השרה עידית סילמן, אוניברסיטת חיפה. 1 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מחאת הסטודנטיות והסטודנטים, הפגנה מול השרה עידית סילמן, אוניברסיטת חיפה. 1 ביוני 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ממחאת הסטודנטיות והסטודנטים, שארגנו את ההפגנה יחד עם ארגונים נוספים, נמסר כי "עידית היא הסיבה שכולנו פה. החמדנות והרצון לקדם אינטרסים אישיים ולא של הציבור שבחר בה הוא החולי הנפוץ כעת בממשלה ומאיים להמיט עלינו חורבן". עוד אמרו מארגני המחאה כי הגיעו "כדי להגיד - לא עוד. הגיע הזמן שנבחרי הציבור ישמעו את קול הציבור, הציבור אשר לא בחר בהפיכה משטרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully