וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 שנות מאסר למורה יותם אוקון על אונס תלמידתו בת ה-12: "המסר החשוב מכל - להתלונן"

עודכן לאחרונה: 1.6.2023 / 10:49

אוקון הודה במסגרת עסקת טיעון בעבירות מין בתלמידתו הקטינה. בנוסף ישלם המורה למתלוננות פיצוי בסך 200 אלף שקלים ונגזר עליו 10 חודשי מאסר על תנאי. אימה של הנערה: "היא מרגישה שהצליחה לשנות את מאזן הכוחות, גברה על מי שניצל את מעמדו ואת היותה ילדה תמימה"

בווידאו: הגשת כתב אישום נגד המורה יותם אוקון/מערכת וואלה!

בית המשפט גזר היום (חמישי) שבע שנות מאסר על המורה יותם אוקון שהורשע בעבירות של גרם אינוס קטינה, מעשה מגונה בקטינה וגרם מעשה מגונה בקטינה בדצמבר 2021. בנוסף למאסר, ישלם אוקון למתלוננת פיצוי בסך 200 אלף שקלים ונגזרו עליו עשרה חודשי מאסר על תנאי.

במסגרת עסקת טיעון, הוא הודה והוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות מין בקטינה. עבירת האינוס יוחסה לכך שגרם לנערה לבצע בעצמה אקטים מיניים במהלך מפגשים וירטואליים, ואת המעשים המגונים המורה ביצע בתלמידתו בעת שנפגשו פנים מול פנים.

אימה של הקטינה אמרה לאחר גזר הדין כי היא "שמחה שבית המשפט שם סוף לפעילות הנפשעת של העבריין שפגעה בבתי והייתה עלולה להוביל לפגיעה בילדים נוספים". האם סיפרה כי העמדתו לדין הייתה חוויה מעצימה עבור בתה, והיא מרגישה "שהצליחה להביא את מי שפגע בה לדין ולשנות את מאזן הכוחות. היא גברה על מי שהוליך אותה שולל מתוקף תפקידו כמורה ומחנך הכיתה וניצל את מעמדו ואת היותה ילדה תמימה בכיתה ו'".

"המערכת פעלה במקרה שלנו לעילא. המשטרה הגיבה במהירות, הפרקליטות עשתה עבודה מצוינת ואף קיבלנו מהמדינה סיוע משפטי מקצועי ורגיש. ועל כך אני מודה. הניסיון הקשה והכואב שלנו מוביל אותי להמליץ לכל מי שמרגיש שפגעו או פוגעים בו - להתלונן. זה המסר הראשון והחשוב מכל", היא מסרה.

מורה יותם אוקון שנעצר בחשד להטרדה מינית 22 ביולי 2021. מערכת וואלה!, אתר רשמי
יותם אוקון/אתר רשמי, מערכת וואלה!

במקביל למעצרו צפו ברשתות החברתיות עדויות נוספות על התנהלותו לכאורה של המורה. "ממש תודה שמעלה את המודעות", כתבה אחת התלמידות למתלוננת, "הוא מזעזע והיה כל כך לא נוח איתו כשהוא חינך אותי". "באמת שהגיע הזמן", כתבה תלמידה אחרת. בתגובה אחרת שיתפה אחת הנערות: "הוא חינך אותי וראיתי הרבה דברים כאלה שקרו בעיקר עם חברות שלי שהוא נתן להן יחס 'מיוחד' והתנהג מוזר ומטריד".

נערה אחרת הפנתה ביקורת קשה נגד הגורמים החינוכיים. "מזעזע שעדיין מערכת החינוך לא בודקת את המורים שלה בצורה יותר יסודית בשביל למנוע מקרים כאלו". תלמידה נוספת שיתפה: "יש ילדות בשכבה שלי שהקשר שלהן איתו היה נראה מוזר מהצד ומטריד והיום אני מבינה למה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
התכתבויות בטיק טוק בין נערות על המורה יותם אוקון שנעצר בחשד להטרדה מינית 22 ביולי 2021. מערכת וואלה!, אתר רשמי
התכתבויות בטיק טוק בין נערות על המורה יותם אוקון שנעצר בחשד להטרדה מינית 22 ביולי 2021/אתר רשמי, מערכת וואלה!

התלונה נגד אוקון הוגשה לראשונה ב-2021 על ידי אמה של התלמידה, שראתה את ההתכתבויות בינה לבין המורה. לאחר הגשת התלונה נפתח נגדו הליך שימוע ופיטרו את המורה. במהלך חקירתו, אוקון הודה כי ניהל קשר מיני עם הנערה, וקשר את עצמו לחשדות נגדו.

עורכת הדין תמי קלנברג-לוי, המייצגת את הקטינה מטעם מערך ייצוג קטינים של הסיוע המשפטי במשרד המשפטים: "מורה בבית ספר פגע מינית בתלמידתו, שהייתה רק בת 10 כאשר פגשה אותו לראשונה. היא בחרה, באומץ רב, לספר על הפגיעה ואף להתלונן במשטרה. בית המשפט ראה בחומרה רבה את ניצול המעמד של מורה כלפי תלמידו, דבר שהביא לענישה מחמירה יותר. אנחנו מקווים שהחלטה הזו תהווה תמרור עצור לכל בעל סמכות במערכת החינוך ובכלל, לא לנצל מעמדו לפגיעה בילדים, ומי שיעשה זאת ייאסר לשנים רבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully