וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: סגן הנשיא לשעבר מייק פנס צפוי לרוץ לנשיאות ב-2024

עודכן לאחרונה: 31.5.2023 / 22:19

סגנו של טראמפ לשעבר צפוי להשיק את הקמפיין שלו בשבוע הבא. כשיכריז על מועמדותו הוא צפוי להתמודד נגד טראמפ, לצידו עמד לאורך כל תקופתו כנשיא, אך ממנו הוא מרחיק את עצמו בשנה האחרונה

בווידאו: פנס מכריז על ניצחון ביידן אחרי אישור הקונגרס/צילום: רויטרס

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר מייק פנס צפוי להכריז על התמודדותו במירוץ לנשיאות ב-2024, כך דווח הערב (רביעי) בכלי תקשורת אמריקנים. פנס, סגנו לשעבר של דונלד טראמפ, ישיק את הקמפיין שלו במדינת איווה, מסרו המקורות.

פנס ידוע כשמרן, והוא עמד לצד טראמפ לאורך כל תקופתו כנשיא ארצות הברית. לאחר המהומות בגבעת הקפיטול בינואר 2021 הוא ספג איומים מצד המתפרעים. בשנה וחצי האחרונות הוא מרחיק את עצמו מטראמפ, ואף אמר כי עידודו של טראמפ את המתפרעים העמיד אותו ואת משפחתו בסכנה.

נכון לעכשיו, טראמפ מוביל בסקרים בקרב ששת המועמדים הרפובליקנים שכבר השיקו את הקמפיין שלהם. היום ממוצע הסקרים מעניק לפנס כארבעה אחוזים מהקולות, לעומת 53 אחוזי תמיכה להם זוכה טראמפ. הצלחתו של פנס בבחירות תהיה תלויה בשאלה אם יצליח למשוך מספיק תומכים של טראמפ שלא מסכימים עם התנהגותו של הנשיא לשעבר.

סגן נשיא ארה"ב לשעבר, מייק פנס, בטקס הענקת תואר ד"ר לשם כבוד באוניברסיטת אריאל, 9 במרץ 2022. לירון מודובן, אתר רשמי
מייק פנס/אתר רשמי, לירון מודובן

בשבוע שעבר אמר פנס כי הוא רוצה להתמודד בבחירות לנשיאות - ללא קשר למה שיחליט לעשות הנשיא לשעבר טראמפ. "נלך לאן שיקראו לנו", הוא אמר בראיון לניו יורק טיימס שפורסם אתמול. האמירות פורסמו לקראת הופעתו של פנס שתומך במושל ג'ורג'יה בריאן קמפ בפריימריז הרפובליקנים לקראת בחירות אמצע הקדנצייה בנובמבר, בניגוד לעמדתו של טראמפ. הופעתו של פנס היא צעד נוסף בניסיון שלו להרחיק את עצמו מהנשיא לשעבר.

הצוות של טראמפ פירסם הצהרה חריפה נגד התמיכה של פנס בקמפ והאמירות שלו בראיון, ובה נאמר כי הנשיא לשעבר הציל את הקריירה הפוליטית של המושל לשעבר של אינדיאנה. מייק פנס עמד להפסיד את המרוץ לתפקיד המושל ב-2016 כשהקריירה שלו הוצלה", אמר טיילור בודוויץ', דובר של טראמפ. "כעת, בייאושו להחזיר לעצמו את הרלוונטיות שאיבד, פנס נוחת היישר לתוך המרוץ ומקווה שמישהו יישם אליו לב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully