וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייק פנס שוקל להתמודד לנשיאות ב-2024: "נלך לאן שיקראו לנו"

עודכן לאחרונה: 24.5.2022 / 12:46

סגן הנשיא לשעבר, שספג איומים מצד המתפרעים במהומות בגבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021, מרחיק את עצמו בשנה וחצי האחרונות מטראמפ

מייק פנס, לשעבר סגן נשיא ארצות הברית, אמר אתמול (שני) כי הוא רוצה להתמודד בבחירות לנשיאות ב-2024 - ללא קשר למה שיחליט לעשות הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. "נלך לאן שיקראו לנו", הוא אמר בראיון לניו יורק טיימס שפורסם אתמול.

האמירות פורסמו לקראת הופעתו של פנס שתומך במושל ג'ורג'יה בריאן קמפ בפריימריז הרפובליקנים לקראת בחירות אמצע הקדנצייה בנובמבר, בניגוד לעמדתו של טראמפ. הופעתו של פנס היא צעד נוסף בניסיון שלו להרחיק את עצמו מהנשיא לשעבר.

סגן הנשיא מייק פנס לצד הנשיא דונלד טראמפ בתדרוך בבית הלבן, 24 בנובמבר 2020. AP
מתרחקים. סגן נשיא ארה"ב לשעבר מייק פנס ונשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ/AP

הצוות של טראמפ פירסם הצהרה חריפה נגד התמיכה של פנס בקמפ והאמירות שלו בראיון, ובה נאמר כי הנשיא לשעבר הציל את הקריירה הפוליטית של המושל לשעבר של אינדיאנה.

"מייק פנס עמד להפסיד את המרוץ לתפקיד המושל ב-2016 כשהקריירה שלו הוצלה", אמר טיילור בודוויץ', דובר של טראמפ. "כעת, בייאושו להחזיר לעצמו את הרלוונטיות שאיבד, פנס נוחת היישר לתוך המרוץ ומקווה שמישהו יישם אליו לב".

טראמפ תומך בסנאטור דיוויד פרדו בפריימריז נגד קמפ. הוא הציב את קמפ כמטרה משום שהמושל סרב לסייע בהפיכת הפסד הנשיא לשעבר בבחירות ב-2020 במדינת ג'ורג'יה.

פנס, שספג איומים מצד המתפרעים במהומות בגבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021, מרחיק את עצמו בשנה וחציהאחרונות מטראמפ. הוא אמר כי טראמפ "טעה" כשטען שפנס יכול היה לשנות את תוצאות הבחירות לנשיאות לפני שנתיים כמעט.

תומאס וובסטר בג'קט אדום בגבעת הקפיטול, 6 בינואר 2021. Metropolitan Police Department via AP, File, AP
המהומות בגבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021, ארה"ב/AP, Metropolitan Police Department via AP, File

סגן הנשיא לשעבר אמר כי טראמפ טעה כשאמר שלפנס היתה סמכות לבטל הצבעות אלקטורליות ב-2020 בטענה לזיוף ולהעניק את הניצחון לטראמפ. הוא הוסיף כי ציית לחוק כשפיקח על ספירת הקולות האלקטורליים על ידי הקונגרס.

פנס גם מתח ביקורת על הגישה הידידותית של טראמפ כלפי הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין ואמר כי במפלגה הרפובליקנית אין מקום ל"סנגורים של פוטין".

טראמפ שוקל להתמודד שוב ב-2024, אך לדברי פנס, זה לא ישפיע על ההחלטה שלו. הוא אמר בראיון כי הוא ואשתו מתפללים כדי לקבל הדרכה בסוגיה "כפי שקארן ואני תמיד עושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully