וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך להסכמות? לפיד וגנץ סיכמו "לפעול בתיאום" על הוועדה לבחירת שופטים

עודכן לאחרונה: 31.5.2023 / 19:59

באופוזיציה קיימו שורת פגישות בניסיון למצוא פתרון לפיצול המסתמן בבחירות לוועדה למינוי שופטים; לפיד, שמקדם את מועמדות קארין אלהרר, נפגש עם גנץ, שנפגש גם עם מיכאלי, שדוחפת לבחירת ח"כ רייטן. המפלגות הסכימו לפעול להסכמה על מועמד אחד, אך טרם החליטו על זהותו/ה

בווידאו: גנץ עוד לא החליט לגבי סוגיית המועמד לוועדה לבחירת שופטים: "לא אטעה"/המכון הישראלי לדמוקרטיה

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נפגשו היום (רביעי) ודנו בפיצול האופוזיציוני בעניין המועמד לוועדה למינוי שופטים. בהודעה משותפת של שתי המפלגות בסוף הפגישה נמסר כי הם "סיכמו להמשיך ולפעול ביחד ובתיאום בסוגיית הוועדה למינוי שופטים". לפיד וגנץ טרם הסכימו על זהות המועמד של האופוזיציה אך הסכימו "לפעול בתיאום" בנושא.

אחרי הפגישה עם לפיד, גנץ פירסם כי נפגש מוקדם יותר היום גם עם יו"ר העבודה מרב מיכאלי. בהודעת המחנה הממלכתי נמסר נוסח זהה לנוסח שהוציא בהודעה עם לפיד, לפיה גנץ ומיכאלי "סיכמו להמשיך ולפעול ביחד ובתיאום בסוגיית הוועדה לבחירת שופטים".

מההודעות הדומות עולה כי ישנה הסכמה בין מפלגות האופוזיציה על כך שיפעלו לגיבוש מועמד אחד מטעם האופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים - אך אין עדיין הסכמה מי יהיה המועמד. לפיד הציב את מועמדותה של ח"כ קארין אלהרר, מיכאלי מקדמת את מועמדותה של ח"כ אפרת רייטן, וגנץ טרם הכריע אם להציע מועמד מטעמו.

יאיר לפיד, מרב מיכאלי בישיבת ראשי האופוזיציה, כנסת, 13 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
יגיעו להסכמות? לפיד ומיכאלי/פלאש 90, יונתן זינדל

ביום שני הודיעה מפלגת העבודה כי תציב את ח"כ אפרת רייטן כמועמדת האופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים - למרות הקריאות של יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד להתאחד סביב חברת מפלגתו קארין אלהרר. מזכיר הכנסת הודיע הערב על כך שהבחירות לנציגי הוועדה לבחירת שופטים יערכו ב-14 ביוני.

"אני מגישה את מועמדותי לוועדה לבחירת שופטים", אמרה רייטן בפתח ישיבת הסיעה. "זה מתבסס על הניסיון שצברתי בוועדה בממשלה הקודמת הקבלות והוותק והיכולת לנהל שיח מכבד עם צדדים שלא רואים עין בעין בהשקפות עולם, ובכל זאת להגיע להסכמות רחבות". יו"ר מפלגתה, מרב מיכאלי, תמכה בה.

דקות קודם לכן, לפיד הפציר ביתר סיעות האופוזיציה שלא להציג מועמדים אחרים. "זה הישג אדיר של המחאה והאופוזיציה שנראה ומסתמן שאכן תיבחר ועדה לבחירת שופטים עם נציג אופוזיציה", אמר. "תפקידי כראש אופוזיציה להוביל את כמהלך אני סמוך ובטוח שנוביל את המהלך, כי האפשרות השנייה היא של פיצול שיביא לבחירת שני נציגי קואליציה וזה אסון לדמוקרטיה הישראלית".

גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר בסיעה כי הדבר החשוב ביותר הוא שהקואליציה תעמיד מועמד אחד בהתאם לנוהג. הוא הזהיר כי אם היא תציג שני מועמדים, סיעתו תפרוש משיחות ההידברות בבית הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully