וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה שטענה שביידן תקף אותה מינית ערקה לרוסיה: "לא רציתי להיהרג"

טארה ריד, שעלתה לכותרות ב-2020 כשטענה שהמועמד הדמוקרטי דאז תקף אותה בעת שעבדה בצוות שלו בשנות ה-90, החליטה לעבור לרוסיה. "אני מרגישה מאוד מוקפת בהגנה ובביטחון", טענה ריד, שביקשה מסוכנת רוסייה לשעבר לסייע לה לקבל אזרחות מפוטין. "מרגישה מאוד בבית"

תיעוד: מתקפת מל"טים בשמי מוסקבה/טלגרם

טארה ריד, עובדת לשעבר בסנאט בארצות הברית שהאשימה בעבר את הנשיא ג'ו ביידן בתקיפה מינית, הודיעה שהיא ערקה לרוסיה. "אני עדיין קצת מבולבלת, אבל אני מרגישה טוב מאוד", אמרה אתמול ריד לסוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק, בעודה יושבת לצד מריה בוטינה, סוכנת מודיעין רוסית שהייתה כלואה בארצות הברית אך כיום היא חברת פרלמנט ברוסיה.

"אני מרגישה מאוד מוקפת בהגנה ובביטחון", אמרה ריד, בת ה-59, שעבדה בצוות של ביידן כשהיה סנאטור. ב-2020, כשביידן התמודד בפריימריז הדמוקרטיים לקראת הבחירות לנשיאות, היא טענה שב-1993, במסדרון בסנאט, הוא הצמיד אותה לקיר ותקף אותה. ביידן הכחיש שוב ושוב את האשמותיה.

במהלך הופעתה בתקשורת הרוסית, הנאמנה לקרמלין, היא תוארה בתור "סופרת ופובליציסטית ועוזרת לשעבר של ג'ו ביידן". "אני פשוט כל כך מעריכה את מריה ואת כל מי שנתן לי [הגנה] בתקופה שבה היה קשה מאוד לדעת אם אני בטוחה או לא". לדבריה, "פשוט לא רציתי ללכת הביתה ולהיכנס לכלא או להיהרג, ואלו בעצם היו שתי הבחירות שלי".

טארה ריד, שטענה שג'ו ביידן הטריד אותה מינית, מתראיינת לתקשורת ברוסיה אחרי שערקה אליה, 30 במאי 2023. סוכנות הידיעות RIA, צילום מסך
נגד התמיכה באוקראינה. ריד מתראיינת לתקשורת הרוסית/צילום מסך, סוכנות הידיעות RIA

ריד שקלה לאחרונה להעיד בפני מחוקקים רפובליקנים בבית הנבחרים המבקשים להשתמש בוועדות שבשליטתם כדי לתקוף את ביידן ומשפחתו. ההחלטה לערוק לרוסיה, אמרה ריד לספוטניק, "הייתה קשה מאוד. אני לא אדם אימפולסיבי. אני באמת לוקחת את הזמן שלי ומנתחת נתונים".

"ולפי מה שיכולתי לראות בהתבסס על המקרים ועל סמך מה שקרה ולפי הלחץ שלהם כדי שלא אעיד, הרגשתי שבעוד הבחירות מתקרבות וכל כך הרבה מונח על כף המאזניים, עדיף לי יותר להיות כאן ורק להיות בטוחה. החלום שלי הוא לגור בשני המקומות, אבל יכול להיות שאני אגור רק כאן וזה בסדר".

ביידן מתמודד על כהונה נוספת, ובתור נשיא הוא הוביל קו תקיף נגד רוסיה מאז שפתחה במלחמתה באוקראינה ואישר העברת סיוע צבאי מאסיבי לקייב. מוסקבה, מצדה, מנסה לעודד את הקולות בארצות הברית המתנגדים למלחמה ולתמיכה האמריקנית באוקראינה.

"לאחיי ואחיותיי הרוסים, אני מצטערת כרגע שהאליטות האמריקניות בוחרות לנקוט עמדה תוקפנית כל כך. אתם רק צריכים לדעת שרוב האזרחים האמריקנים כן רוצים להיות חברים שלכם ומקווים שנוכל להתאחד", המשיכה ריד. "אני נהנית מהזמן שלי במוסקבה, ואני מרגישה מאוד בבית".

היא אמרה שיש לה רק בקשה "גדולה" אחת: "אני רוצה להגיש בקשה לאזרחות רוסית, מנשיא הפדרציה הרוסית, ולדימיר פוטין".

בוטינה, שניסתה לחדור לקבוצות שמרניות בארצות הברית כדי לקדם את האג'נדה של הקרמלין עד שנכלאה ב-2018, הבטיחה לבקש מפוטין לקדם התאזרחותה ב"הליך מזורז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully