וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד בנק ישראל: "לשוק העבודה אין בשורה של ממש בתקציב הנוכחי"

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 11:18

נגיד בנק ישראל מסר היום כי מסגרת התקציב היא אחראית, אך הוסיף כי "בהסתכלות על התקציב נעדרים ממנו שני מרכיבים חיוניים: הון אנושי והון פיזי". עוד הוסיף הנגיד וביקש מהבנקים לגלגל את העלאת הריבית אל ציבור הצרכנים, "כלי כואב אך הכרחי"

כנס אלי הורוביץ

LIVE

נגיד בנק ישראל אמיר ירון מסר היום (שלישי) בכנס אלי הורוביץ את דעתו בנוגע לתקציב המדינה. הנגיד מסר כי לדעתו "לשוק העבודה אין בשורה של ממש בתקציב הנוכחי, ואולי אפילו להפך".

תחילה, מסר ירון כי לדעתו, מסגרת התקציב היא אחראית, ומתכתבת עם עם היעדים המוניטריים. אולם, לאחר מכן הביע ביקורת ואמר כי "בהסתכלות על התקציב נעדרים ממנו מרכיבים משמעותיים". שני המרכיבים החסרים, לטענתו, הם - הון אנושי והון פיזי. עוד מסר הנגיד כי בתקציב ישנו "פער משמעותי לאור הצמיחה הדמוגרפית בישראל".

נגיד בנק ישראל, אמיר ירון. פלאש 90, פלאש 90
נגיד בנק ישראל, אמיר ירון/פלאש 90, פלאש 90

עוד הוסיף הנגיד והתייחס גם להעלאת הריבית, וביקש מהבנקים "לגלגל את העלאת הריבית לציבור הצרכנים". הנגיד התייחס לריבית ומסר כי מדובר ב"כלי כואב והכרחי כדי למגר את האינפלציה", והוסיף כי הגורמים השונים בבנק ישראל "בוחנים את הכאב ובודקים איך למגר אותו".

ירון הגן על ההחלטה להעלות את הריבית, ומסר כי אם בנק ישראל לא היה מגיב, עליית ההחזר החודשי, גם אם לא הייתה מורגשת בהתחלה, הייתה עולה לבסוף בצורה אקספוננציאלית. "הפגיעה הייתה גדולה הרבה יותר", הסביר. לבסוף, ביקש הנגיד מהבנקים לגלגל את הריבית אל הצרכנים. "הפתרונות היצירתיים שהציגו הבנקים מראים כמה הם יכולים לעזור לצרכנים שצריכים את זה. מצופה שימשיכו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
אמיר ירון, נגיד בנק ישראל. יונתן זינדל, פלאש 90
"לגלגל את העלאת הריבית לציבור הצרכנים", אמיר ירון/פלאש 90, יונתן זינדל

לבסוף, התייחס הנגיד להשפעות המהפכה המשפטית על הכלכלה הישראלית. "הכלכלה הישראלית דינמית ועמידה כמו שהראתה בשנים האחרונות. אין ספק כי הכלכלה חוותה זעזוע משמעותי בחודשים האחרונים", מסר הנגיד, והוסיף כי השינויים שהוצגו במערכת המשפט הובילו "לירידה בוודאות הכלכלית".

"זה לא אומר שביום אחד העולם יפסיק לסחור עם ישראל. חשוב לי לברך על כל השקעה", אמר הנגיד, "להמשך אי הוודאות יש מחירים כלכליים לא מבוטלים. על מקבלי ההחלטות להשיב את הוודאות. יש שהשינויים יבוצעו בהסכמה רחבה עם שיח של כל השותפים הנוגעים בדבר".

  • עוד באותו נושא:
  • תקציב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully