וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: האופוזיציה לא מגנה תקיפות חברי כנסת; לפיד: שנה וחצי הסתתם ברשעות

עודכן לאחרונה: 29.5.2023 / 20:56

חברי הכנסת התכנסו לצורך דיון בנושא גל אירועי הרצח בחברה הערבית, ובזמן נאומי ראש הממשלה וראש האופוזיציה הם התייחסו בעיקר לעימותים בין המפגינים לח"כים. נתניהו הזמין ללשכתו את חברי הכנסת הערבים: "זה לא תרגיל, זה בא מעומק הלב"

נתניהו: האופוזיציה לא מגנה תקיפות ח"כים; לפיד: מסית ברשעות/ערוץ הכנסת

חברי הכנסת התכנסו היום (שני) לצורך דיון בנושא גל אירועי הרצח בחברה הערבית. הדיון שיזמה האופוזיציה עסק ב"הידרדרות בביטחון האישי ואוזלת ידה של הממשלה למול הכפלת מקרי הרצח בחברה הערבית", ובמסגרתו ראש הממשלה בנימין נתניהו שמע את נאומיהם של חברי הכנסת במשך שעה ורק לאחר מכן נשא דברים.

נתניהו הזמין את כל הח"כים הערבים לפגישה אצלו לדיון בבעיית האלימות בחברה הערבית. "שמעתי את זעקות האמת של חברי הכנסת, אני לא אומר זאת כדי לצאת ידי חובה", אמר בנאומו. "שמעתי גם דברים שהשתנו במהלך השנים. אני אומר זאת כי פעלתי בממשלות בראשותי להקים תשע תחנות משטרה. הבעיה שאתם מתארים היא בעיה אמיתית. אני אומר זאת לא בתור התרסה, אבל לא היה לגבי הדברים האלה, כמו נוכחות מוגברות של משטרה ואיסוף כלי נשק, קונצנזוס בעבר". אחרי שהזמין את חברי הכנסת הדגיש, "זה לא תרגיל, זה בא מעומק הלב וזה מתוך הבנה שאני ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל ואני רוצה את עזרתכם ושיתוף הפעולה שלכם ואני מצפה לפגישה הזאת".

דיון 40 חתימות במליאת הכנסת בנושא גל הרציחות בחברה הערבית 29 במאי 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון, הערב/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

לאחר מכן, נתניהו המשיך לדבר על המחאה נגד הממשלה - מה שגרר מהומה במליאה. הוא התייחס להתנהגות המפגינים נגד חברי הקואליציה וכינה זאת "תקיפות איומות": "איזו גזענות, התנשאות ואלימות, כל זה בשם הדמוקרטיה ובשם שלטון החוק ובשם חופש הדיבור וזכויות האדם. אל תנסו לעשות סימטריה כוזבת כי אין. אני אומר לכם מנהיגי האופוזיציה, אפס גינויים שלכם ואתם שותקים. למה אתם לא מגנים? הכול מותר? זה לא בשם הדמוקרטיה, זה לא בשם שלטון החוק ולא למען הפלורליזם אלא למען דבר אחד - הפלת השלטון".

במהלך הנאום ח"כ אחמד טיבי ניגש לדוכן הנואמים של נתניהו ואמר לו, "התחלת טוב ושמעת את הזעקה שלנו, אנחנו מדברים על דם שנשפך ברחובות כל דקה. זה לא זמן להתנצחות בזמן הזה". נתניהו השיב, "בגלל שהייתה התנצחות מולי, אז אני עונה לכך". טיבי העיר לו כי זה לא הזמן - ורה"מ הטיח, "אז תדאג שאחרים גם לא יתנצחו אם זה לא הזמן".

דיון 40 חתימות במליאת הכנסת בנושא גל הרציחות בחברה הערבית 29 במאי 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

לאחריו עלה ראש האופוזיציה יאיר לפיד ותקף גם הוא את נתניהו. "אני מציע שבפעם הבאה, בין קריאה לאחדות העם ואמירה שאתה ראש הממשלה של כולם, עד הרגע שאתה מתחיל להסית - קח דקה ואז תעשה את כל מה שאתה עושה כל חייך, להסית". לפיד התייחס גם הוא לטענות ההסתה נגד חברי הקואליציה. "אני שומע את הנאום שלך ושואל את עצמי האם אתה לא גר פה באמת? אתה מדבר על הסתה? איפה היית כששלחו כדור אקדח לבנו ואשתו של בנט או שחיכו לסילמן ליד הבית?", פנה לנתניהו. "אתם מדברים על רדיפה נגד חברי כנסת? אתה לא יודע מה קרה ליד הבית של ניר אורבך? מה עשיתם שנה וחצי חוץ מלהסית באלימות וברשעות".

לבסוף לפיד סיכם, "תפסיקו לרסק את המדינה. יש גבול ללעג ולבוז כשאנחנו מתכנסים לדון במותם של אזרחים ישראלים והממשלה הייתה צריכה להגן עליהם אבל לא עושה את זה לרגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully