וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עייפות מחיסונים או היעדר תחלואה? שיעור התחסנות הצוותים הרפואיים - הנמוך מאז תחילת המדידה

עודכן לאחרונה: 29.5.2023 / 22:21

רק 31% מצוותי הרפואה התחסנו בחורף האחרון. במשרד הבריאות מניחים כי הירידה נובעת מ"עייפות מחיסונים" בעקבות מבצעי חיסוני הדחף לקורונה, היעדר קמפיין עידוד משמעותי והיקף תחלואה נמוך יחסית בעונה הקודמת. בתחתית רשימת בתי החולים המחוסנים - ביה"ח שיבא עם 24% בלבד

בעונת חורף 2023-2022 נרשם שיעור ההתחסנות נמוך מאוד של הצוותים הרפואיים בחיסון נגד השפעת שהגיע ל- 31% בלבד. זהו שיעור ההתחסנות הנמוך ביותר מתחילת המעקב והדיווח על נתוני החיסונים למשרד הבריאות בשנת 2014. הירידה באחוזי ההתחסנות הגיעה לאחר עלייה ניכרת בחורף 2020 בו היו מבצעי החיסון נגד הקורונה, לעומת זאת בעונת חורף 2022-2021 זוהתה ירידה ניכרת בשיעור ההתחסנות שהגיע ל-34 אחוזים.

הירידה המשמעותית ביותר בשיעור ההתחסנות הייתה אצל הרופאים והרופאות - מ-41% בחורף 2021 ל-36% בעונה הנוכחית. הירידה המשמעותית ביותר, ירידה של חמישה אחוזים, נרשמה בבתי החולים הכלליים ובקופות החולים, לעומת ירידה של אחוז אחד בבתי החולים לבריאות הנפש ועלייה של שישה ושבעה אחוזים בהתחסנות רופאים בבתי חולים גריאטריים ולשכות הבריאות. הירידה בהתחסנות בקרב האחיות והאחים הסתכמה באחוז אחד בלבד מ-34% ל-33% השנה. הירידה המשמעותית ביותר.

במשרד הבריאות מדווחים על כמה סיבות לירידה הניכר בשיעור ההתחסנות. לפי המשרד, הסיבות העיקריות הן תופעת ה"עייפות מחיסונים", על רקע מבצעי חיסוני הדחף החוזרים נגד נגיף הקורונה, היעדר תחלואה משמעותית בשפעת בעונת החורף הקודמת, היעדר קמפיינים משמעותיים בתקשורת והיעדר פוקוס ניהולי לעידוד התחסנות והימנעות מתחלואה משולבת בשפעת וקורונה.

חיסוני שפעת במאוחדת בתל אביב 
6 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
חיסון נגד שפעת/ראובן קסטרו

מבין ארבע קופות החולים, בקופת חולים לאומית נרשם שיעור ההתחסנות הנמוך ביותר, עם 16% בלבד לרופאות ורופאים ו-15% לאחים ואחיות. לעומתם, בשלוש הקופות האחרות הממוצע עומד על 45% בקרב האחיות והאחים ו-31% בקרב הרופאות והרופאים.

מבין בתי החולים הכללים בית החולים אסותא באשדוד עומד בראש הרשימה עם אחוז ההתחסנות הגבוה ביותר - 54 אחוזים. לעומתו, בית החולים לניאדו בנתניה ומעייני הישועה בבני ברק חותמים את הרשימה עם 21% בלבד בכל אחד. מבין ששת בתי החולים הגדולים, בית החולים בילינסון עם אחוזי ההתחסנות הגבוהים ביותר עם 37% ואילו בית החולים שיבא תל השומר בתחתית הרשימה עם 24% בלבד.

בבתי החולים לבריאות הנפש שיעור ההתחסנות עומד על 36%, עלייה של אחוז בהשוואה לחורף הקודם. המרכזים לבריאות הנפש באר שבע, מזור ואברבנאל דיווחו על שיעורי ההתחסנות הגבוהים ביותר מבין בתי חולים לבריאות הנפש ,56% 54% ו-54% בהתאמה.

בהשוואה לעולם, שיעור התחסנות הצוותים הרפואיים בישראל במהלך השנים 2022-2014 נמוכים בהרבה מנתוני ההתחסנות בארצות הברית, שם אחוז הצוותים המחוסנים עומד על 75.9% או באנגליה, שם מדווח על 61.4% מחוסנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully