וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיש לראשי האוניברסיטאות: "סותמים את פיות הימין ופוגעים בחופש הביטוי באקדמיה"

עודכן לאחרונה: 29.5.2023 / 19:25

שר החינוך תקף את ראשי האוניברסיטאות בעקבות המחאה נגד רוטמן ואמר כי הם פועלים בצורה פוליטית קיצונית. "לדעתכם הנפת דגל אש"ף היא לגיטימית, אך במקביל אתם סותמים פיות של מחנה שלם שחושב אחרת מכם", אמר. "אין בי פליאה שהובלתם את האקדמיה למצב קשה זה - קורא להתעשת"

בווידאו: סטודנטים ערבים הפגינו באוניברסיטת תל אביב בתמיכה בארגון "גוב האריות"/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שר החינוך יואב קיש תקף היום (שני) את ראשי האוניברסיטאות בעקבות המחאה שהתקיימה בעת נאומו של ח"כ שמחה רוטמן באוניברסיטת תל אביב. "אין בי פליאה שהובלתם את הממסד האקדמי למצב קשה זה", כתב במכתב ששלח ליו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות ונשיא אוניברסיטת בר אילן, פרופ' אריה צבן, ולנשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת. "אתם נלחמים על 'חופש ביטוי ודמוקרטיה' ולטענתכם הנפת דגל אש"ף היא חלק מזכויות לגיטימיות - אבל במקביל בחודשים האחרונים פעלתם נחרצות לסתימת פיות של אנשי ימין. אתם אחראים לפגיעה הקשה בחופש הביטוי באקדמיה. פעלתם בצורה פוליטית קיצונית. אני קורא לכם להתעשת. הובלתם לאובדן דרך".

במחאת הסטודנטים התרעמו על דבריו. "שר החינוך מציג 'שיח-חדש', בו חופש הביטוי הוא אלימות, מפגינים הם פורעי חוק, דחיפות מהשוטרים הן תקיפה פיזית ומילולית מצד המפגינים, ולהעז להתנגד לדיקטטורה זה סתימת פיות", אמרו הנציגים. "הניסיון לפגוע באקדמיה הוא שלב נוסף בהפיכה המשטרית. קיש מבקש ראשי אוניברסיטאות נאמנים, כמו שלוין מבקש יועצים משפטיים נאמנים, וכמו שבן גביר דורש אזרחים נאמנים".

יואב קיש. יוסי זמיר המכללה האקדמית נתניה, אתר רשמי
"קורא להם להתעשת". קיש/אתר רשמי, יוסי זמיר המכללה האקדמית נתניה

"נמליץ למר קיש לרכוש עותק של הספר 1984 אם ברצונו לשכתב את השיח ולעוות את המציאות", הוסיפו במחאת הסטודנטים. "בינתיים, אנחנו נמשיך להגן על הדמוקרטיה. או כמו שאמרו חכמים מאיתנו: 'בדמוקרטיה, נבחר ציבור הוא שליח של הציבור. אם הולכים למקומות ונתקלים בבוז, שיחשבו טוב טוב מה קרה' - מתוך הטוויטר של חבר הכנסת שמחה רוטמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully