וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית לפרקליטי נתניהו: מתנגדת להליך גישור פלילי

עודכן לאחרונה: 29.5.2023 / 18:27

הבקשה להליך גישור בתיקי נתניהו הועלתה על ידי סנגורו של שאול אלוביץ', החשוד בתיק, והשופט עודד שחם ביקש מהמדינה לשקול זאת. לאחר שבחודש שעבר נפגשה בהרב מיארה עם פרקליטי נתניהו כדי לדון בנושא, הודיעה המדינה כי דחתה את ההצעה

בווידאו: משפט נתניהו נמשכת עדות עד המדינה ארי הרו/רוני כנפו

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הודיעה היום (שני) לסנגורי ראש הממשלה בנימין נתניהו כי היא מתנגדת להעביר את משפט נתניהו להליך גישור פלילי. ההצעה להליך הגישור הועלתה במהלך הדיונים בדלתיים סגורות בתיק 4000 על ידי עורך הדין ז'ק חן, פרקליטו של שאול אלוביץ' החשוד בתיק. סנגוריו של נתניהו לא שללו את הרעיון והודיעו שימסרו את תשובתם במקביל למדינה. השופט עודד שחם ביקש מהמדינה לשקול את ההצעה - וכעת המדינה, באמצעות היועצת המשפטית, דחתה את ההצעה.

הסיבה להתנגדות היועמ"שית היא שהעברת התיק להליך גישור תעכב את סיום המשפט, שגם ככה מתנהל בעצלתיים. עם זאת, היועמ"שית מסרה כי דלתה פתוחה להידברות ישירה ללא צורך בניהול הליך גישור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. אבשלום ששוני, אלכס קולומויסקי,פלאש 90, עיבוד תמונה
ראש הממשלה והיועצת המשפטית לממשלה/עיבוד תמונה, אבשלום ששוני, אלכס קולומויסקי,פלאש 90

לעיתים, בתיקים מורכבים מבחינה פלילית, מעבירים את התיק למגשר שהוא שופט פלילי מכהן. המטרה בצעד הזה היא לנסות לאפשר לצדדים להתגבר על ניהול התיק באולם בית המשפט, ולאפשר להם להתמקד רק בסוגיות שבהן הפערים לא גדולים מדי.

בחודש שעבר נפגשו סנגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, עמה דנו באפשרות להעביר את התיקים בהם מואשם נתניהו לגישור פלילי. בימים שקדמו לפגישה כל הנוגעים בדבר לא הסכימו להתייחס לאפשרות שתהיה פגישה, והודלפו דיווחים על כך שהיועצת לא השיבה לפניית הסנגורים לקיים פגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully