וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא גזעי: הפודלית לא הפסיקה לגדול, והבעלים דרשו פיצוי כספי

עודכן לאחרונה: 28.5.2023 / 14:57

אישה שרכשה כלבת פודל קטנה ב-9,500 שקלים, הבחינה כי הכלבה לא מהגזע שהובטח לה רק לאחר שהחלה לגדול לממדים גדולים. היא תבעה את צמד הסוחרים שמכרו לה את הכלבה, ובית המשפט הורה עליהם לשלם פיצויים אך קבע כי מעולם לא טענו שהכלבה גזעית לגמרי

האם כלבים אוהבים ליטופים בבטן?/@dogtrainerbri/

בית המשפט השלום בנצרת קיבל בשבוע שעבר (שלישי) תביעה כספית של אישה שרכשה כלבת פודל ב-9,500 שקלים, וגילתה שהיא מגזע אחר מזה שהובטח לה.

לפני שנתיים, האישה רכשה כלבת פודל מסוג "טוי" המזערי, לאחר שהכלב הקודם בבעלותה הלך לעולמו. היא פנתה לשני סוחרי כלבים שפרסמו מודעה באינטרנט, ורכשה מהם את הכלבה, לאחר שהציגו אותה בפניה כ"גזעית בלי תעודות" והבטיחו לספק תעודת גזע של הוריה.

רק כעבור כמה חודשים, הבחינה האישה כי הכלבה שרכשה החלה לגדול לממדים הגדולים מכלבי ה"טוי" הגזעים. היא החליטה לערוך לה בדיקה גנטית וגילתה, לטענתה, כי לא נמכרה לה כלבה גזעית אלא מעורבת. בשל כך, ביקשה האישה משני הסוחרים שיחזירו לה את כספה, אך הם דרשו שתחזיר את הכלבה אליהם. אז, החליטה האישה לפנות לערכאות משפטיות ותבעה משני הסוחרים פיצוי בסך 25,000 שקלים, בגין עוגמת נפש והוצאות משפטיות, זאת בנוסף לסכום הכסף ששילמה על הכלבה במקור.

בית המשפט קיבל את תביעתה, אך הורה לשני הסוחרים לשלם פיצויים בסך 7,000 שקלים בלבד, זאת לאחר שלא הצליחה להוכיח שנגרם לה נזק ממשי מלבד עוגמת הנפש, ומכיוון שבמעמד הרכישה לא הובטח לספק לה תעודות גזע של הכלבה עצמה, אלא רק של הוריה.

אילוסטרציה. ShutterStock
הכלבה המשיכה לגדול, אך הסוחרים מעולם לא הבטיחו שהיא גזעית לגמרי/ShutterStock

בחודש שעבר, סוכנת נדל"ן מארצות הברית אימצה כלב שהיה אמור להיות פודל מעורב, אך גדל וגדל והגיע למשקל של יותר מ-30 קילו ממה שהוא היה אמור להיות כשאומץ. קיילין לי חשבה שהיא מאמצת פודל מעורב לחייה, אבל הכלבלב בנטלי הפך להיות דומה יותר לסוס או אריה מאשר לפודל הקטן והחמוד שהיא חשבה שהיא לוקחת לחייה. הוא כעת שוקל יותר מפי שניים מגודל של פודל ממוצע ומגדל גם רעמת כלבים גדולה.

לקיילין נאמר על ידי מגדל הכלבים ממנו קיבלה את הכלב שהוא תערובת של רועה אוסטרלי, גולדן רטריבר ופודל, ושהוא לא ישקול יותר מ-22 קילו. בת ה-26 נזכרת, "הוא היה כל כך קטן, שקל פחות מקילו כשאימצתי אותו. בתמונות שלו כגור, אפשר לראות את הצבעים השחורים שלו על הפרווה. הוא היה גור כל כך חמוד וטוב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully