וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברו של הצוללן שטבע למוות: "זה קרה מול הפנים שלי - אני עד עכשיו לא מאמין"

עודכן לאחרונה: 28.5.2023 / 12:04

הגבר שנהרג בתאונת הצלילה באילת הותיר אחריו אישה וילדה. חברו לצלילה סיפר בשיחה עם וואלה! כי היה נאלץ להישאר במים זמן רב אחרי התקרית. צוללן אחר, שמכיר את המקרה, סיפר כי ההרוג ערך צלילות דומות עשרות פעמים. "ישראל לא מפרסמת את התחקירים של המקרים האלו"

בווידאו: תיעוד של אורית פלד יוצאת לצלילה בשארם א-שייח/באדיבות המשפחה

חברו של הצוללן שטבע למוות אתמול (שבת) בזמן צלילה באילת סיפר בשיחה עם וואלה על מה שקרה מתחת למים. "היינו עם המשפחות, עשינו ביחד על האש. היינו הרבה פעמים ביחד באילת, אני לא מאמין עד עכשיו שזה קרה. ניסיתי לעזור כמה שאפשר, זה קרה מול הפנים שלי. אחר כך הייתי צריך להישאר במים, לא חוויה שאני ממליץ לאף אחד", אמר. "הוא היה סופר מקצועי, מקצוען ברמה, מדריך של צלילה טכנית במערכת פתוחה".

התקרית אירעה במהלך צלילה ב"מערכת סגורה" בעומק של כ-100 מטרים. צוללן אחר, שמכיר את המקרה, מתח ביקורת על המדינה ועל הרשות לצלילה ספורטיבית. "הוא היה עושה את הצלילות האלה באופן קבוע, ברמה של פעם בחודש אם לא פעמיים, את הצלילה של אתמול הוא עשה עשרות פעמים - ישראל לא מבצעת את תפקידה נאמנה, ולא מפרסמת את התחקירים, הם משמשים לסטטיסטיקה פנימית", הסביר. "בדיוק בשביל זה הפקידים מקבלים כסף ממסים".

צלילה בריף הדולפינים באילת. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
צלילה באילת. ארכיון/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

הצוללן שטבע הותיר אחריו אישה ובת שלומדת בבית ספר יסודי. "הוא היה אדם משקיע ומחויב. לקח את נושא הצלילה לקצה כמו עוד כמה חברים שנמצאים בתחום", סיפר דוד לוי, צוללן נוסף שמכיר את המקרה. "זה כולל השתלמויות מקצועיות, מוכנות נפשית והשקעה ללא גבולות. משתמשים בציוד קצה הטוב שיש בתחום ללא פשרות, השקעה כלכלית ואישית".

צלילה במערכת סגורה היא שימוש במערכת נשימה שיודעת למחזר את האוויר שהצוללנים נושפים. המערכת מאפשרת צלילה בעומקים של עשרות מטרים, ויש מעט צוללנים שמוסמכים לכך בישראל.
"היו מספר אירועים בחודשים האחרונים, חלקם עקב מצב בריאותי ירוד, חלק עקב חוסר במיומנות. הוא היה סופר מיומן, אך אני חושב שהיה שם אירוע בריאותי במהלך הצלילה", אמר לוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully