וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצים להיות חברים שלה": החיים שצפויים למייסדת תראנוס בכלא

עודכן לאחרונה: 28.5.2023 / 11:49

אליזבת הולמס, שהורשעה בהונאת משקיעים, צפויה להתחיל לרצות 11 שנות מאסר ביום שלישי, בכלא הפדרלי קמפ בריאן בטקסס. על פי דיווחים, כל האסירות ממתינות לה בכיליון עיניים. סוהרת אחת אף התלוצצה עם עמיתיה שכבר אינה יכולה לחכות כדי להורות לה לצחצח סירים

מייסדת תראנוס, סטארט-אפ הביוטק, אליזבת הולמס, צפויה להתחיל לרצות את גזר דינה - 11 שנות מאסר - ביום שלישי, בכלא הפדרלי קמפ בריאן בטקסס. על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", שאר האסירות ממתינות לה בכיליון עיניים.

טשה וייד, אחת האסירות שהורשעה בהונאה של הבוס לשעבר שלה, אמרה ל"ג'ורנל" כי בכלא יש כבר הרוצים לפגוש את הולמס. "חלק מהאנשים אומרים, 'אני רוצה להיות החבר שלה', ואילו אחרים אומרים שאינם מאמינים כי זה העונש שקיבלה על כל הכסף שלקחה".

לדברי אסירות, כמה מהסוהרות מביעים עניין רב באסירה העתידית. אחת מהן נזכרה כי סוהרת אחת התלוצצה עם עמיתיה על כך שכבר אינה יכולה לחכות כדי להורות להולמס לצחצח סירים ומחבתות.

אליזבת הולמס בכניסתה לבית המשפט למתן גזר הדין שלה בקליפורניה
18 בנובמבר 2022. רויטרס
אליזבת הולמס בבית המשפט/רויטרס

הולמס, בת ה-39 ואם לשני ילדים, אמורה להתייצב בכלא ב-30 במאי בשעה 2 בצהריים, על פי הוראת שופט. כלא בריאן הוא כלא נשים באבטחה נמוכה שממוקם כ-160 ק"מ מצפון-מערב ליוסטון. יש בו 720 אסירות שהורשעו בעיקר בפשעי צווארון לבן, עבירות סמים קלות ואספקת מקלט למהגרים לא חוקיים, על פי לשכת בתי הכלא הפדרלית (BOP). הולמס גדלה ביוסטון, היכן שאביה עבד כבכיר באנרון.

הולמס הקימה את תראנוס בגיל 19 לאחר שנשרה מלימודיה באוניברסיטת סטנפורד וקידמה את החברה בטענה שהטכנולוגיה שפיתחה תוכל לאבחן מגוון רחב של מחלות ובעיות רפואיות בעזרת טיפת דם אחת בלבד.

אליזבת הולמס. רויטרס
אליזבת הולמס, אמה ובן זוגה ביל אוונס/רויטרס

נפילתה של הולמס, שניסתה למתג את עצמה כ"סטיב ג'ובס הבאה", החלה ב-2015 כשה"ג'ורנל" חשף שהטכנולוגיה לבדיקת דם של החברה לא ממלאת את כל ההבטחות. חושפי שחיתויות ועדים סיפקו פרטים על האופן שבו הולמס וסמנכ"ל התפעול לשעבר ראמש "סאני" בלוואני הונו את המטופלים, השותפים, המשקיעים והעובדים בנוגע ליכולות הטכנולוגיה. תראנוס, שהוערכה בשלב מסוים בשווי 9 מיליארד דולר, נסגרה ב-2018. בלוואני, שהיה בקשר רומנטי עם הולמס, הורשע ב-12 סעיפי הונאה.

חבר מושבעים הרשיע את הולמס בהולכת שולל של המשקיעים בנוגע למידת היעילות של טכנולוגיית בדיקת הדם של החברה שייסדה. נגזרו עליה 135 חודשים בכלא וקנס בסך 452 מיליון דולר כפיצוי למממניה, ובהם רופרט מרדוק, יו"ר ניוזקורפ, החברה האם של ה"ג'ורנל".

אליזבת הולמס. רויטרס
אליזבת הולמס/רויטרס

על פי ה"ג'ורנל", מרבית האסירות שמסגירות את עצמן, כפי שעשתה הולמס, מגיעות לשער הראשי של הכלא במכונית פרטית. משם, הם עוברות חיפוש באזור הקבלה ומלוות לחדר הכביסה שם הן מקבלות את מדי הכלא בצבע חאקי.

אסירות חדשות בדרך כלל מתחילות בעבודה במטבח במשך שלושה חודשים, על פי האסירות. התשלום על העבודה הוא 12 סנט לשעה והיא נחשבת לאחת הקשות, אמרה לין אספיו, אסירה לשעבר שהורשעה בהונאה. האסירות עובדות גם בגננות, פקידות וטלמרקטינג במרכז שפועל מהכלא. עם זאת, מי שהורשעה בגין פשעים כמו הונאה אלקטרונית, כמו הולמס, אינן יכולות לעבוד בעבודה זאת. מספר קטן של אסירות זוכה לאלף גורי לברדור לעבוד בכלבי שירות. הכלבים נמצאים בכלובים בתוך חדרי האסירות.

בילי אוונס, אבי ילדיה של הולמס, יוכל לבקר את הולמס בכל סוף שבוע. לשניים יש פעוט בן שנתיים ותינוקת. בחדר האורחים של הכלא יש אזור משחקים לילדים, ומשפחות יכולות לשבת גם באזור מחוץ לכלא, ליד הכניסה למוסד. על פי הנחיות הכלא, ילדים עד גיל עשר יכולים לשבת על ברכי ההורים ואמהות שמניקות יכולות לעשות זאת באזורי הביקור. עם זאת, החלב שהן שואבות בין ביקורים נזרק.

הולמס תהיה אחת האסירות שירצו את העונש הארוך ביותר בכלא. על פי BOP, התקופה הממוצעת של אסירה בכלא היא 14 חודשים. רבות מהאסירות הפדרליות משתחררות מוקדם בשל התנהגות טובה.

ההטבות של האסירות כוללות טלוויזיות באזור מיוחד מחוץ לתאים ומסלול ריצה. מספרה שנוהלה על ידי אחת האסירות ונסגרה בשל הקורונה, צפויה להיפתח שוב בקרוב. הולמס, שלמדה בסטנפורד, תוכל להשלים את התואר שלה במסגרת תוכניות שהכלא מציע. בנוסף נהנות האסירות מגישה יחסית חופשית לאינטרנט ולומדות לבד. יש אסירות שמבשלות ואופות.

הולמס צפויה להמשיך בתזונה הצמחונית שלה, ואף תבשל לעצמה באופן חלקי, אמרו האסירות. בחדר האוכל יש אפשרות גם לארוחה צמחונית. האסירות גרות בחדרים עם שני זוגות מיטות קומותיים וללא דלתות. המיטות הן מסגרת מתכת עם מזרון דק, הן הוסיפו. המתחם מתעורר בשש בבוקר והאסירות רשאיות לעזוב את יחידת המגורים. עליהן לשוב למעונות כמה פעמים ביום כדי לעבור ספירה - ב-10 בבוקר ובארבע אחרי הצהריים - ולשוב ללילה בשמונה בערב.

כדי להשתמש בטלפון, האסירות חייבות לזהות את עצמן במערכת זיהוי קול. לדברי האסירות, השעמום הוא מסוכן, אך אין כמעט אירועי אלימות מצדן או מצד הסוהרות. עימות בדרך כלל כולל סטירות ומשיכת שיער בגין סכסוכים אישיים או על מוצרים מהמזנון. אך לרוב האסירות נמנעות מאלימות. באופן כללי, הן מדווחות על תחושת ביטחון. על פי ביקורת שנעשתה בכלא ב-2021. אין דיווחים על התעללות באסירות, וסוהרת אחת הורשעה בקיום יחסי מין עם אסירה ב-2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully