וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנט מערערה שסייע להציל את הישראלי בירדן: מאושר שהיה לי חלק בזה

עודכן לאחרונה: 26.5.2023 / 8:59

כמאל אלטלקאת, סטודנט בדואי מהנגב המתמחה בבית החולים הפסיכיאטרי בירדן סיפר לוואלה! שהתבקש ממנהל המחלקה לסייע לתקשר עם המטופל, וכתב לו בעברית: "הוא התחיל לכתוב בחזרה". באופן מדהים, רוטבן זכר את מספר הטלפון של אימו - שזיהתה מיד את תמונותיו

בווידאו: פגישתם של הרצוג עם מלך ירדן, עבדאללה/לע"מ

"אני מבסוט מכל הלב, מאושר שהיתה לי הזכות, שהיה לי חלק בתפקיד הזה עם עוד אנשים לעזור לחבר את הבחור הזה עם המשפחה שלו". כך סיפר לוואלה! בשיחה מירדן כמאל דיב אלטלקאת, סטודנט לסיעוד בן 25 מהישוב הבדואי ערערה שבנגב, שסייע בזיהויו של שלום רוטבן מקריית מלאכי, וביצירת קשר עם משפחתו, שנתיים אחרי שאבדו עקבותיו.

אלטלקאת עושה את ההתנסות המעשית שלו בבית החולים הפסיכיאטרי אל פוחיס, בית חולים יחידי מסוגו במדינה, בעיירה אל פוחיס מערבית לעמאן. החודש הוא מסיים את לימודיו. "אני אוהב לעזור לכל בן אדם, בגלל זה גם בחרתי במקצוע הזה של סיעוד", אמר. "אין אצלנו יהודי או ערבי, ישראלי או ירדני. כולם באמת פה אמרו לי תודה וגם המשפחה בטלפון מישראל".

כמאל דיב אלטלקאת, הסטודנט מערערה שסייע להחזיר את הישראלי שלום רוטבן מירדן. באדיבות המצולמים
"אני מבסוט מכל הלב". כמאל דיב אלטלקאת/באדיבות המצולמים

אטלטקאת תיאר את השתלשלות העניינים שהובילה לזיהויו של רוטבן ולהשבתו לחיק משפחתו. "ביום ראשון הגעתי ב-8:00 לבית החולים. עצר אותי מנהל המחלקה ואמר לי 'אתה מישראל, אני צריך את העזרה שלך. יש לי מטופל כאן כמעט חודש ואנחנו לא מצליחים לתקשר איתו ואפילו לא יודעים את השם שלו. לא אמר שום דבר. אמר לי תנסה. קח אותו פה בחדר ואולי יגיד לך מאיפה הוא'". לדברי הסטודנט לסיעוד, מנהל המחלקה לא ידע שמדובר במטופל ישראלי. במחלקה הניחו שמדובר בתייר, אבל לא ניתן היה ליצור איתו קשר. ואולם המנהל שמע ממנו מפעם לפעם דברים שנשמעו לו כעברית.

לדברי אלטלקאת, גם כשהוא הגיע לחדר וניסה לתקשר עם המטופל, הוא לא זכה למענה. "לקחתי דף, כתבתי כמה שורות בעברית והוא התחיל לכתוב לי בחזרה. כתב לי השם שלו שלום רוטבן, ואחר כך את השם של אבא שלו ועוד כל מיני דברים".

רוטבן סיפר לאלטלקאת שהוא הגיע במשאית. והיה לו גם עוד פרט קריטי שהוא זכר: "בסוף כתב לי מספר טלפון של אמא שלו, שזה מדהים איך הוא לא שכח אותו אחרי שנים. מזל שזכר. יצאתי מהחדר והתקשרתי למספר הזה בווטסאפ, ואמא שלו ענתה לי".

עוד בוואלה!

אחרי שנתיים של חיפושים: צעיר ישראלי שנעדר אותר בירדן - והוחזר ארצה

לכתבה המלאה
שלום רוטבן עם משפחתו לאחר שהוחזר מירדן לאחר שנעדר במשך כשנתיים. 25 במאי 2023. יחידת כי"ל, אתר רשמי
שלום רוטבן עם משפחתו, לאחר חזרתו לארץ/אתר רשמי, יחידת כי"ל
שלום רוטבן שנעדר כשנתיים ואותר בירדן. 25 במאי 2025. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שלום רוטבן, לאחר שנתיים של היעדרות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אלטלקאת נתן לאם את הפרטים על הצעיר בן ה-25: "אז היא אמרה לי 'זה השם שלו, אין הרבה אנשים שהשם שלהם 'שלום' ואבא שלו 'אליעזר' והם הלכו לאיבוד. אמרה לי 'זה הבן שלי. אני מחפשת אותו הרבה שנים'. תשלח לי תמונות שלו'".

אלטלקאת שלח את התמונות, והאם זיהתה בהן את בנה. היא הודתה לאלטלקאת, שביקש ממנה להתקשר למשטרה, ולהתחיל לפעול להשבתו לארץ. "הדבר הראשון שהוא אמר לאמא שלו היה: 'אני אוהב אותך, התגעגעתי, אני רוצה לחזור'", סיפר אלטלקאת.

תיעוד השיחה בכתב עם שלום רוטבן בבית החולים בירדן. באדיבות המשפחה
תיעוד השיחה בכתב עם רוטבן בבית החולים בירדן/באדיבות המשפחה

רוטבן, בן 27 מקריית מלאכי שלוקה בנפשו, שנעדר כשנתיים ונמצא לפני כחודש צועד על כביש ליד עמאן. התושבים הירדנים שמצאו אותו הביאו אותו לבית חולים פסיכיאטרי. מאז 2 במאי 2021 היה חשש כבד לחייו. הנשיא יצחק הרצוג, טיפל בעניין אישית ומרגע שאותר רוטבן בירדן, פעל בית הנשיא מול בית המלוכה הירדני, לזרז ולהקל את שובו כבר לפני החג והשבת. "קיבלנו שיחת טלפון מגורם בירדן, שאישר את זהותו והצביע על מיקומו", מסרו ביחידת יכ"ל שסייעה בהשבתו ארצה. "אין לתאר את ההתרגשות, השמחה והדמעות שפרצו גבולות, כשהבן נפל על צוואר אמו".

בשנת 2012 פגעה רקטה שנורתה מרצועת עזה במבנה בקריית מלאכי. בעקבות הפגיעה נהרגו שלושה מחבריו של שלום שהיה אז בן 16 בסך הכול. הוא הגיע ראשון לזירה, עוד לפני כוחות ההצלה, וראה את חבריו הרוגים. המראות האלו השפיעו עליו עמוקות, ומשפחתו מספרת כי רוטבן, שהיה נער נורמטיבי, הושפע קשות מהמראות שאותם ראה ומאז לא נשאר אותו הדבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully