וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי משפט של 5 שנים: 15 חודשי מאסר לתושב עפולה שהכה קשות נהגת שצפרה לו

עודכן לאחרונה: 24.5.2023 / 18:23

בית משפט השלום בנצרת גזר על ניר עלי מעפולה גם שישה חודשי מאסר על תנאי ופיצוי של 30 אלף שקל. זאת, לאחר שהורשע בחבלה חמורה ואיומים על נהגת שצפרה לו שימשיך בנסיעה. "המשיך לחבוט בה ולקלל גם כשהתחננה וביקשה את סליחתו"

דיון בבית המשפט נגד הנהג שתקף נשים עפולה/צילום: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

15 חודשי מאסר בפועל, שישה חודשי מאסר על תנאי ופיצוי בגובה 30 אלף שקלים נגזרו היום (רביעי) על ניר עלי מעפולה - שהורשע בעבירות של חבלה חמורה, איומים, היזק לרכוש במזיד, נהיגה בקלות ראש והתנהגות הגורמת נזק. לפני קרוב לחמש שנים תקף עלי תושבת עפולה שנסעה לאסוף את ילדיה ממוסדות החינוך, וצפרה לו כדי שימשיך בנסיעה. אז ניגש אליה הנאשם, חבט ברכבה ובהמשך פתח את הדלת הקדמית של המכונית, קילל והכה אותה באגרופים בפניה. גם כשהתחננה וביקשה את סליחתו המשיך הנאשם לחבוט בה ואמר לה: "את לא תצפרי ואני אגרום לך שלא תצפרי בחיים שלך". בעקבות המעשים, האישה פונתה לבית החולים העמק בעפולה, שם התברר כי היא סובלת מחבלה באפה ומשברים בכל חלקי גופה.

עם קבלת הדיווח השוטרים הוזנקו לזירה, אולם הוא הצליח להימלט טרם הגעת השוטרים. במשטרה החלו בפעולות לזיהוי החשוד ואיתורו. לאחר שפורסם הפוסט המתעד את מעשיו, השוטרים הצליחו לחבר את חלקי הפאזל ולגבות עדויות מהמתלוננת הראשונה. השוטרים המשיכו בפעולות הזיהוי והאיתור והצליחו לתפוס את החשוד בנמל התעופה בן גוריון זמן קצר לפני שתכנן להימלט מהארץ, לאחר שרכש כרטיס טיסה למקסיקו. שעה קלה לפני כן הוא התנגש בכלי רכב שעצר לפניו, על מנת לתת זכות קדימה להולכי רגל. לאחר שפגע ברכב וגרם לו נזק, הוא נמלט למוסך סמוך ורק לאחר מכן מסר לנהגת הרכב את פרטיו, כשמפיו נודף ריח אלכוהול. כששמע כי בכוונתה להגיש תלונה במשטרה איים כי "ישרוף אותה ויהרוג אותה" ואף בעט בה ברגלה.

ניר עלי שהורשע בתקיפת נשים בעפולה בבית המשפט. שלומי גבאי, שלומי גבאי
תקף תושבת הצפון שצפרה לו. ניר עלי/שלומי גבאי, שלומי גבאי

שופטת בית משפט השלום בנצרת, רות שפילברג-כהן, דחתה את בקשתו לביטול ההרשעה. "בסופו של דבר, למקם את עונשו של הנאשם בחלקו הנמוך של מתחם הענישה, אך לא בקצה הקל, יחד עם עונשים נלווים", אמרה. "רכיב הפיצוי למתלוננת טובה מחייב החמרה, ומצאתי כי נזקיה מזכים אותה בפסיקת פיצוי גבוה. הנאשם בן 33 ועברו הפלילי נקי. לנאשם גיליון רישום תעבורתי שבו שלוש עבירות תעבורה, העיקרית בהן משנת 2017 שם הורשע בעבירות של נהיגה בקלות ראש, התנהגות הגורמת נזק, עבירה שגרמה לחבלה של ממש וסטייה מנתיב תוך הפרעה לתנועה. לזכותו של הנאשם אזקוף את תרומתו לחברה בכך ששרת בצה"ל במשך כשבע שנים, בחלקן כקצין מוערך, עד לקרות התאונה בגינה נאלץ לסיים את שירותו בעל כורחו. אקח בחשבון גם את מצבו הרפואי של הנאשם, לאחר שעיינתי באריכות במסמכים שהוגשו, את נכותו, ובעיותיו הרפואיות עקב התאונה שעבר".

השופטת קיבלה את בקשתו והוציאה צו עיכוב ביצוע לעונש המאסר, בשל רצונו של הסניגור לבחון אפשרות לערער על גזר הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully