וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפור הקיווי שכמעט עוררה תקרית דיפלומטית בין ארה"ב לניו זילנד

עודכן לאחרונה: 24.5.2023 / 12:33

הטיפול בקיווי - הציפור הלאומית של ניו זילנד - בגן החיות מיאמי, עורר זעם במדינת האיים ותגובה מראש הממשלה שלה. בסרטון של פאורה - ציפור הקיווי - שנהפך ויראלי, רואים כיצד המבקרים מלטפים ומחזיקים אותה תחת אורות בוהקים שאליהם היא אינה רגילה

הטיפול בציפור קיווי בגן החיות מיאמי עורר את זעמה של ניו זילנד, שהשיקה קמפיין להשבת הציפור הלאומית הביתה ולגרום לגן החיות להתנצל, כך דיווח הבוקר (רביעי) ה"גרדיאן".

בסרטונים של פאורה - ציפור הקיווי - שפורסמו אתמול, רואים כיצד המבקרים מלטפים ומחזיקים אותה תחת אורות בוהקים, דבר שעורר כעס בקרב הניו זילנדים. ציפורי קיווי הן כה אהובות בניו זילנד עד כי קיבלו את התואר הציפור הלאומית של המדינה. הסרטונים נהפכו ויראליים בתוך כמה שעות והובילו לגיבוש עצומה שעליה חתמו 9,000 אנשים, לשיטפון של תלונות שזרמו לגן החיות, התערבות ממשלתית של משרד השימור ותגובה של ראש הממשלה הניו זילנדי.

דובר גן החיות רון מגיל אמר כי "נעשתה כאן טעות עצומה. ניגשתי מיד למנהל גן החיות ואמרתי לו, 'העלבנו אומה'". ראש הממשלה של ניו זילנד, כריס היפקינס, אמר כי התקרית "מוכיחה כמה הניו זילנדים גאים בציפור הלאומית שלנו גם כשהיא נמצאת בחו"ל. הם שמו לב למתרחש שם ומהר מאוד הגיבו על כך", הוא הוסיף. "גן החיות פירסם הצהרות פומביות והתנצל על מה שקרה, ואני מודה להם שלקחו את העניין ברצינות".

בניו זילנד אין יונקים ילידים משום שהאי התנתק לפני עידן ועידנים משאר היבשות ונותר מבודד מבחינה גיאוגרפית. עד להגעת האדם לניו זילנד, לפני כאלף שנים, היונקים היחידים שחיו בה היו שלושה מיני עטלפים. לכן התפתחו מינים רבים של עופות חסרי יכולת תעופה, כגון הקיווי. לציפור יש פינה מיוחדת בלבבות הניו זילנדים, והיא נחשבת אוצר תרבותי בתרבות המאורית.

קיווי. טוויטר, צילום מסך
המטפל מלטף את הקיווי/צילום מסך, טוויטר
קיווי (Apteryx owenii) בעת שחרורו בטבע. GettyImages
ציפור קיווי/GettyImages

פאורה, הקיווי במיאמי, בקע בארצות הברית כחלק מתוכנית התרבות. גן החיות התחיל לגבות ממבקרים 25 דולר ל"מפגש עם קיווי". בסרטון שהועלה לחשבון של גן החיות, מטפל מחבק את פאורה, מגרד את ראשו ומראה אותו לקבוצה של מבקרים, שמאכילים אותו תולעים. "הוא אוהב ליטופים, הוא כמו כלב קטן והוא אוהב שמלטפים את ראשו", נשמע המטפל אומר.

עצומה שנקראת "עזרו להציל את הקיווי שמקבל טיפול לא נאות" הושקה מיד בטענה ש"הציפור היתה חשוף לאור פלורסנט בוהק במשך ארבעה ימים בשבוע, מטפלים בו עשרות זרים, מלטפים את השפם הרגיש שלו ומראים אותו כמו צעצוע". יותר מ-9,000 אנשים חתמו עליה, והיפקינס נקרא לדבר ישירות עם שגריר ארצות הברית בניו זילנד. מחלקת השימור של ניו זילנד התערבה אתמול ואמרה "אנחנו רוצים להודות לכל מי שהעלה חששות לגבי פאורה, הקיווי בגן חיות מיאמי. נדון במצב עם האגודה האמריקנית לגני חיות ואקווריומים".

פחות מ-24 שעות לאחר מכן, הוסרו האורות הבוהקים שהאירו על הציפור. "הקשבנו לכל מי שכתב לנו - והיו הרבה כאלה", אמר מגיל. בהתנצלות ארוכה לאחת התלונות, גן החיות אמר כי הוא "מתנצל עמוקות וכי 'מפגש עם קיווי' לא היה רעיון טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully