וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכודות לטורפים והקצאת שטחים: התכנית להשבת הקיווי לבירת ניו זילנד

הרשויות בעיר נחושות להחזיר את הציפור הלאומית, שקרובה להכחדה, לנוף העירוני שממנו היא נעדרה במאה השנה האחרונה. "יהיה נחמד להתעורר לצלילי הקיווי", אמר ראש העיר

ציפורי קיווי במרכז שימור בניו זילנד. AP
כ-3 מיליון פרטים חיו בניו זילנד לפני כמאה שנה. קיווי/AP

הרשויות בבירת ניו זילנד, וולינגטון, נערכות להשבת ציפור הלאומית הקיווי לנוף העירוני, אחרי כמאה שנה שבהן נעלמה בשל תקיפות חיות מחמד ומחלות. מיזם השימור רואה בחזונו את שובה של הציפור חסרת המעוף והלילית אל המרחבים הציבוריים בעיר, שמציבה מלכודות לטורפים כחלק מהיעד הכולל של המדינה להצלת ציפוריה.

רק 68 אלף פרטים נותרו בניו זילנד, ומספרם קטן ב-2% בשנה. לפני כמאה שנה, היו שלושה מיליון קיווי במדינה, אך הם מתקרבים להכחדה. "יהיה נחמד להתעורר לצלילי הקיווי", אמר ראש העיר, ג'סטין לסטר, שמקדם את המיזם למלחמה בטורפים, הכולל הצבת מלכודות בשטחי בתי ספר.

במסגרת התכנית, יוקצו שטחים ציבוריים ופרטיים באזור וולינגטון שבהם יוצבו מלכודות במשך שלוש שנים כדי לאפשר את השבת הקיווי. אם היוזמה תצליח, תצטרף הציפור הלאומית למינים אנדמיים נוספים שמשגשגים בבירה. בזכות הצמצום בשימוש קוטלי מזיקים, והשפעת שמורת קקה הסמוכה נצפו נצים בשמי פארקים בבירה וגם הקררו, שנבחרה לציפור השנה של ניו זילנד, התרבתה בחצרות הפרברים של העיר.

"אחד האתגרים בשימור הקיווי הוא לגרום לאנשים להבין ולדאוג למשהו שהם מעולם לא ראו או חוו", אמר מישל אימפיי מארגון השימור "קיווי למען קיווי". "הבאתם קרוב יותר הופכת אותם לרלוונטיים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully