וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו העביר לאחריות אמסלם את הוועדה לאנרגיה אטומית

עודכן לאחרונה: 23.5.2023 / 23:12

לאחר שמונה לשר במשרד המשפטים, שר לשיתוף פעולה אזורי ושר מקשר בין הממשלה והכנסת, קיבל אמסלם את האחריות לוועדה לאנרגיה אטומית. הוועדה אחראית על פעילותה הגרעינית של ישראל ועל מרכזי המחקר הגרעיני בישראל

דוד אמסלם במסר מאיים למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי/ערוץ הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להעביר היום (שלישי) את האחריות על הוועדה לאנרגיה אטומית לידי השר דוד אמסלם. זאת, בנוסף לתפקידיו כשר לשיתוף פעולה אזורי, שר במשרד המשפטים ושר מקשר בין הממשלה והכנסת

האחריות על הוועדה לאנרגיה אטומית נמצאת בדרך כלל תחת ראש הממשלה, אך נתניהו החליט להעביר את הסמכויות לאמסלם ובכך הפך אותו לממונה הישיר על הוועדה. הוועדה אחראית על פעילותה הגרעינית של ישראל ועל מרכזי המחקר הגרעיני בישראל. על המינוי דווח לראשונה בחדשות 13.

השר דוד אמסלם, 11 במרץ 2019. יונתן זינדל, פלאש 90
דודי אמסלם/פלאש 90, יונתן זינדל

לפני כחודשיים אישרה הכנסת את מינויו של אמסלם לשר במשרד המשפטים. 37 חברי כנסת הצביעו בעד אישור החלטת הממשלה, 25 התנגדו. לא היו נמנעים. עוד אישרה המליאה גם את מינוי אמסלם לתפקיד השר לשיתוף פעולה אזורי והשר המקשר בין הממשלה לכנסת, במקומו של יואב קיש.

כחודש לפני אישור המינוי, הסכים אמסלם להתמנות לשר במשרד המשפטים, אולם אישור המינוי הסופי התעכב כמה שבועות עקב דרישתו לקבל עוד סמכויות - בנוסף לאלה שקיבל במשרד המשפטים. כמה ימים לפני אישור המינוי, הסכים סמוטריץ' לדרישותיו של אמסלם, עהברית אליו את רשות החברות הממשלתיות, מה שסלל את השלמת מינויו לשר. זאת, כחלק מהניסיון לצופף את השורות בליכוד וברקע הניסיון לבצר את הרוב לאישור או שינוי המהפכה המשפטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully