וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא יודע איך למשוך אנשים": סוכן השב"כ "שמפניה" מדבר לראשונה על הקשר עם בן גביר

עודכן לאחרונה: 23.5.2023 / 22:46

סוכן החטיבה היהודית בשב"כ שהופעל ביהודה ושומרון בימים שלפני רצח רבין, סיפר לראשונה ב"עובדה" על מעורבתו בפעילות בשטחים ועל היכרותו האישית עם השר לביטחון לאומי לעתיד, כשהיה נער צעיר. "איתמר תמיד אהב את התקשורת", סיפר. "ביום שבתנו רעב בהר הבית - בלילה אכלנו"

מתוך: עובדה עם אבישי רביב/קשת 12

אבישי רביב, סוכן השב"כ המכונה "שמפניה", דיבר היום (שלישי) לראשונה ב"עובדה". רביב, שהיה מופעל במשך שנים כסוכן סמוי בחטיבה היהודית ביהודה ושומרון, הכיר במהלך שנות עבודותו הרבות את השר לביטחון לאומי לעתיד איתמר בן גביר.

במהלך שנות שירותו, עבר רביב לגור בקריית ארבע, שם פגש לראשונה את השר בן גביר, שהיה אז בן 17. "כמה שנים היינו צמודים", סיפר רביב, "הוא בחור פיקח. הוא יודע איך למשוך אנשים".

"תמיד הוא אהב תקשורת. הוא חי מהתקשורת. הוא יודע מה התקשורת רוצה לשמוע, הוא יודע מה להגיד", העיד על בן גביר. רביב סיפר כי באותן השנים השתתף יחד עם בן גביר בשביתת רעב בהר הבית. "במהלך היום שבתנו רעב בהר הבית ובלילה אכלנו", נזכר. "תוך שניה תקשורת הגיעה לשם, היא קונה את הגימיקים שלו", תיאר.

אבישי רביב. GettyImages
אבישי רביב/GettyImages

רביב, שגדל בבית תומך מפא"י הגיע בגיל ההתבגרות לעצרת של תומכי "כך", בה נאם הרב כהנא. "לגבי הערבים פחות הסכמתי איתו, אבל כל המסביב מאוד דיבר אליי", הוא סיפר על השתייכותו לתנועה.

לקראת גיוסו לצה"ל רביב התרחק מחבריו לתנועה במטרה להגיע לשירות משמעותי. לאחר כשנתיים בשירות קרבי בגבעתי נפצע ושוחרר מהצבא. "רציתי קריירה צבאית ונמחק לי החלום", סיפר. אז, פנו אליו מהשב"כ והזמינו אותו לראיון. לאחר כמה פגישות הצטרף לחטיבה היהודית בארגון.

ערב שידור הראיון, כתב "עובדה" עמרי אסנהיים ובכירי מערכת עובדה קיבלו שורה של הודעות אנונימיות מטרידות ומאיימות - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. ההודעות נשלחו אתמול, סמוך לעליית קטע מתוך התכנית שבו אבישי רביב מדבר על בן גביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully