וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים חיים בשותפות: המהפך במגזר הערבי ברצון להשתלב בחברה הישראלית

עודכן לאחרונה: 23.5.2023 / 10:42

אחרי המהומות בערים המעורבות במבצע שומר חומות חלה ירידה חדה ברצון בחברה הערבית להשתלב לצד יהודים. סקר חדש מגלה כי 80 אחוז מעוניינים שמפלגה ערבית תהיה חלק מהקואליציה - זינוק של פי 1.5 לעומת 2021. זינוק נרשם גם ברצון לחיים משותפות בשכונות בין ערבים ליהודים

בווידאו: תיעוד של לינץ' בגבר יהודי בעכו במהלך מבצע "שומר החומות"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

שנתיים חלפו מאז מבצע שומר חומות, שהחל עם ירי הרקטות על ידי חמאס לעבר ירושלים. אלא שהמבצע לא התנהל רק מול רצועת עזה ובמהלכו נרשמו עימותים קשים ומהומות בערים המעורבות בישראל. כעבור שנתיים, בחברה הערבית, שמתמודדת עם גל אלימות קשה, מעוניינים בשינוי.

סקר מיוחד שהוזמן על ידי ארגון "גבעת חביבה" ונעשה על ידי מכון סמית במגזר היהודי ומכון יאפא במגזר הערבי מצא ששנתיים אחרי המבצע, רוב מכריע במגזר הערבי אומר שהוא מעוניין להשתלב במגורים בערים יהודיות, שילדיו ילמדו בתיכונים לצד תלמידים יהודיים וגם מעדיף שנבחריו יהיו חלק מהממשלה ומקבלי ההחלטות.

לפי הסקר, 80 אחוזים מהנשאלים מעוניינים שמפלגת ערבית תשב בקואליציה, זינוק של יותר מפי 1.5 לעומת הסקר הקודם שנערך בשנת 2021. גם בקרב נשאלים יהודים נרשמה עלייה קלה לעומת הסקר הקודם כש-47 אחוזים היו רוצים לראות מפלגה ערבית בקואליציה, עלייה של 2.5 אחוזים לעומת הסקר שנערך לפני שנתיים.

שאלה נוספת שנשאלה היא האם אתה מסכימים שערבים ויהודים יגורו יחד באותה שכונה. במגזר הערבי נרשם זינוק של פי 2.3 לעומת הסקר הקודם כש-73 אחוזים מעוניינים במגורים משותפים. בקרב הנשאלים היהודים, חלה ירידה קלה ו-39 אחוזים השיבו בחיוב.

נזקי המהומות בחיפה 12 במאי 2021. יואב איתיאל
רכבים שרופים בחיפה במהלך שומר החומות/יואב איתיאל

לשאלה האם מסכימים שערבים ויהודים ילמדו יחד בתיכון, גם כאן נרשמה עלייה חדה כשכמעט 68 אחוזים מהנשאלים הערבים השיבו בחיוב - פי 2.5 יותר לעומת הסקר הקודם. בקרב יהודים נרשמה עלייה של אחוז לעומת הסקר הקודם כש-47 אחוזים תומכים בלימודים משותפים.

מיכל סלע, מנכלית ארגון "גבעת חביבה" לחברה משותפת, מסרה: "גם הסקר הזה מוכיח עד כמה הערבים הישראלים רוצים להיות חלק מהחברה הכללית, בעוד החברה היהודית חלוקה בעמדותיה באשר לרצון להתקרב אל הערבים הישראלים. נראה כי רוב הישראלים מעוניינים בגשר לחיי שותפות, ומחפשים את המעטפת ליצירת החיבור המתבקש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully