וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזוק לארדואן: המועמד שסיים במקום השלישי יתמוך בו בסיבוב המכריע

עודכן לאחרונה: 23.5.2023 / 10:40

סינאן אואן, המועמד הלאומני שזכה בכ-5% בסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות טורקיה, הודיע כי יתמוך בנשיא המכהן לקראת הסיבוב השני בשבוע הבא

בווידאו: הנשיא ארדואן ויריבו מהאופוזיציה ימשיכו לסבב שני בבחירות בטורקיה/רויטרס

המועמד הלאומני בבחירות לנשיאות טורקיה, שסיים במקום השלישי בסיבוב הראשון, הודיע היום (שני) כי יתמוך בנשיא המכהן רג'פ טייפ ארדואן בסיבוב המכריע בשבוע הבא. תמיכתו של סינאן אואן, שזכה ב-5.2% מהקולות בבחירות ביום ראשון שעבר, עשויה להכריע את הכף לטובת ארדואן, שקיבל קצת פחות מ-50% בסיבוב הראשון. ארדואן יתמודד מול מועמד האופוזיציה כמאל קיליצ'דראולו, שסיים במקום השני ורשם תוצאות מאכזבות ביחס לציפיות ממנו.

אואן הודיע על התמיכה בארדואן במסיבת עיתונאים שכינס בבירה אנקרה, ואמר כי הצלחת הקמפיין שלו הפכה את הכוחות הלאומניים בטורקיה לשחקני מפתח בפוליטיקה. למרות התייצבותו לצד הנשיא המכהן, שרוצה להאריך את שלטונו בן שני העשורים, חלק מתומכיו של אואן עשויים לבחור בקיליצ'דראולו, שהבטיח לבטל את המשטר האוטוריטרי שהנהיג ארדואן בשנים האחרונות.

המפלגה דורשת לגרש את מיליוני הפליטים הסורים שנקלטו בטורקיה מאז פרוץ המלחמה בתחילת העשור שעבר. "אני מכריז שאנחנו נתמוך במועמד 'ברית העם' רג'פ טייפ ארדואן בסיבוב השני", אמר אואן במסיבת העיתונאים. לדבריו, האופוזיציה "נכשלה לשכנע אותנו לגבי העתיד", בעוד שההחלטה לתמוך בארדואן מבוססת על העיקרון של "מאבק בלתי-נלאה בטרור".

סינאן אואן, המועמד הלאומני בבחירות לנשיאות טורקיה שסיים במקום השלישי בסיבוב הראשון בבחירות, מודיע על תמיכתו בנשיא רג'פ טייפ ארדואן, 22 במאי 2023. רויטרס
סינאן אואן, המועמד הלאומני בבחירות לנשיאות טורקיה שסיים במקום השלישי בסיבוב הראשון בבחירות, מודיע על תמיכתו בנשיא רג'פ טייפ ארדואן, 22 במאי 2023/רויטרס

ארדואן קיבל 49.5% מהקולות בסיבוב הראשון, ואילו קיליצ'דראולו הסתפק ב-44.9%, הרבה מתחת לציפיות של האופוזיציה. בנוסף לכך, קואליציית השלטון זכתה ברוב בפרלמנט והעניקה לארדואן יתרון נוסף לקראת ההכרעה במרוץ שנתפס כמכריע ביותר בהיסטוריה של טורקיה המודרנית.

אואן בן ה-55 הוא איש אקדמיה לשעבר, שעמד בראש ברית של מפלגות ימין המנהיגות קו נוקשה נגד הגירה ונגד המיעוט הכורדי. הוא אמר כי המטרה שלו היא לסלק מהזירה הפוליטית שתי מפלגות כורדיות גדולות ולחזק את הכוחות הלאומניים והחילוניים במדינה.

מפלגת העמים הדמוקרטיים הפרו-כורדית, שעשויה להיות מפורקת על ידי בית המשפט, תמכה בקיליצ'דראולו. מנגד, המפלגה האסלאמיסטית הכורדית הודה-פאר תומכת בארדואן.

קיליצ'דראולו הבטיח להפוך את רוב השינויים מרחיקי הלכת שעשה ארדואן במדיניות הפנים והחוץ של טורקיה מאז שעלה לשלטון בתחילת המילניום, אז כראש ממשלה. בין היתר, מועמד האופוזיציה שואף לבטל את המדיניות הכלכלית של הנשיא שהובילה לזינוק ביוקר המחיה.

ארדואן אומר כי הצבעה עבורו בבחירות היא הצבעה ליציבות.

עוד בוואלה!

רעידת האדמה הייתה אמורה למוטט את ארדואן. התושבים בחרו בו בכל זאת

לכתבה המלאה
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. רויטרס
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן/רויטרס

הנשיא הביע שביעות רצון מתמיכתו של אואן. "אני מאמין שאיחוד הכוחות הזה יועיל למדינה ולאומה שלנו", אמר ארדואן בריאיון לטלוויזיה. הוא הוסיף כי הוא ואואן מסכימים על נושאים רבים, כולל מאבק בטרור וכן על היחסים עם מדינות בהן חיים לאומים טורקיים.

ארדואן אמר כי לממשלתו יש תוכניות להחזיר כמיליון פליטים לסוריה, שבה לטורקיה יש כוחות צבאיים. הוא אמר כי הוא עשוי לדון בתכנית עם המשטר בדמשק לאחר הבחירות, אם כי בממשלת סוריה דורשים את נסיגת הכוחות הטורקיים כתנאי לנורמליזציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully