וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן ראש עיריית ירושלים נגד הלהט"ב: "אם הם נורמליים, למה הם צריכים תקציבים נפרדים?"

עודכן לאחרונה: 22.5.2023 / 11:26

מהומה פרצה בישיבת המועצה לאחר שקינג וחבר מועצה נוסף התבטאו נגד הקהילה הגאה וטענו: "תושבי ירושלים לא מעוניינים בנושא, יש פסיכולוגים ופסיכיאטרים, הם לא צריכים יחס מיוחד". יו"ר התעוררות: "מילים חשוכות ונבזיות שנאמרו על ידי חברי מועצה שאמורים לשרת את התושבים"

בווידאו: סגן ראש העיר ירושלים נגד הקהילה הגאה: "שיילכו לטיפול בעיר אחרת"/מערכת וואלה!

מהומה פרצה אתמול (ראשון) בישיבת מועצת העיר ירושלים לאחר שסגן ראש העיר התבטא נגד הקהילה הגאה בעיר בדיון על שיפור התנאים שלהם. "אם הם אנשים נורמליים, למה הם צריכים תקציבים נפרדים?", טען הסגן אריה קינג. חבר מועצת העיר יוני יוסף, הוסיף ואמר כי "תושבי ירושלים לא מעוניינים בנושא, ירושלים אחת מארבעת ערי הקודש.. יש פסיכולוגים ופסיכיאטרים, לא צריך (יחס) מיוחד".

הדיון בנושא החל בישיבה לאחר שיו"ר התעוררות אדיר שוורץ העלה הצעה שנועדה לשיפור התנאים של בני הקהילה בגאה בעיר. הוא הציע לשלוח נציג רשמי מטעם העירייה למצעד הגאווה בעיר, להכשיר נותני שירות מטעם העירייה באופן מותאם לצרכי הקהילה ולהתחייב לגינוי כל אלימות על רקע להט"בי.

בתגובה להצעה, יוסף, חבר מועצה מטעם רשימת "ירושלים מאוחדת", קטע את דבריו של שוורץ והתנגד לדון בנושא, לדבריו הצטרף כאמור סגן ראש העיר. משה ליאון, ראש עיריית ירושלים שניהל את הדיון מיהר להתנער מאמירותיהם ואמר "הייתי מעדיף שלא יאמרו הדברים".

"מילים חשוכות ונבזיות שנאמרו על ידי חברי מועצה שאמורים לשרת את כל תושבי העיר", טען הבוקר שוורץ. "ההצעה שהעליתי אתמול בישיבת המועצה, נוגעת לדיני נפשות. היחס מלא השנאה והמילים המזעזעות שנאמרו, הן המשך ישיר של מדיניות שהביאה את ירושלים לתחתית מדד הגאווה. כשאלו חברי הקואליציה של משה ליאון - לא פלא שזה המצב של ירושלים, שרק לפני שמונה שנים ידעה את הרצח המזעזע של שירה בנקי ז"ל שהתבסס כולו על שנאה והסתה. הגיע הזמן שבירושלים יהיה מקום לכולם ולכולן".

אלון שחר, מנכ"ל הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות אמר בתגובה לדברים: "אני קורא לכל תושבי העיר לעמוד לצידנו כנגד השנאה הקשה שמוטחת בנו, על ידי נבחרי הציבור של כולנו, ולצעוד יחד איתנו במצעד הגאווה והסובלנות בירושלים ביום חמישי הבא, הראשון ביוני. בימים אלה, כשיחסה של עיריית ירושלים לתושבי העיר הלהט"בים מגיע לפתחו של בית המשפט העליון, לא מפתיע לשמוע התבטאויות כאלה יוצאות ממועצת העיר. לא מפתיע אבל עדיין מכאיב ומכעיס. אני מדגיש ואומר - לכל להט"ב ולהט"בית יש מקום בירושלים, אנחנו נילחם על זה ולא נוותר".

  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully