וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: האלטרנטיבה להידברות על המהפכה המשפטית היא חמורה ומסוכנת

עודכן לאחרונה: 22.5.2023 / 10:52

נשיא המדינה אמר בכנס הרצליה כי הוא אופטימי ביחס לשיחות במעונו, אך "לא נאיבי". הרצוג אמר כי ההפגנות והמחאות של שני המחנות הן "מקור לגאווה". לדבריו, "אם אני אראה מעשים זדוניים כדי לחבל בתהליך, אני לא אהסס להצביע על כך"

(צילום: גו לייב)

LIVE

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר היום (שני) כי הוא רואה במשבר סביב המהפכה המשפטית גם הזדמנות והזהיר כי האלטרנטיבה להידברות תהיה חמורה בהרבה.

"כל אדם צריך להיות ריאליסט שכל נסיבות חיים בכל פרק ובכל דור כוללות גם איומים וגם הזדמנויות", אמר הרצוג בריאיון לטל שלו בכנס הרצליה בהובלת המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS) באוניברסיטת רייכמן.

"אנחנו מדינה בת 75 שנה וחברות משתנות. חלק מהשינויים מיצרים התנגדויות ואיומים בחלק מהקבוצות בחברה הישראלית. אין קבוצה בחברה הישראלית שלא עוברת תסיסה פנימית, כולן מתמודדות עם סוגיות של פער בין דורי ואמונות ודעות. בתוך זה צריך לדעת להגדיר את המבנה והמגרש שבו כולם משחקים ואת כללי המשחק.

הנשיא הביע אופטימיות ביחס לשיחות ההידברות המתנהלות במעונו. "אני לא נאיבי ואני אופטימי. האלטרנטיבה הרבה יותר חמורה וגדולה ומסוכנת. אם נגיע להבנות, אפשר רק לדמיין כמה זה יחזק את המדינה. אני רואה יתרון עצום בכך שיש שיח ציבורי ער ושיש הפגנות ומחאות מכאן ומכאן. זה מקור לגאווה למדינתנו שההפגנות מביאות לידי ביטוי שיח דמוקרטי עז".

בווידאו: הרצוג: האלטרנטיבה להידברות על המהפכה המשפטית היא חמורה ומסוכנת/כנס הרצליה באוניברסיטת רייכמן
נשיא המדינה יצחק הרצוג בכנס הרצליה של אוניברסיטת רייכמן, 22 במאי 2023. גלעד קוולרצ'יק, אתר רשמי
הנשיא הרצוג בכנס הרצליה, היום/אתר רשמי, גלעד קוולרצ'יק

הרצוג סירב להקציב זמן למשך השיחות. "אני לא עוסק בסטופרים. החלופה היא איומה ונוראה לישראל. אם אני אראה מעשים זדוניים כדי לחבל בתהליך, אני לא אהסס להצביע על כך. לא ראיתי מעשים כאלה עד כה. יש גורמים מחוץ לחדר שלא נהנים שיש הידברות בתוך החדר".

כמו כן, הוא גינה את השיח המתלהם סביב סוגיית התקציבים לחרדים, והוסיף כי "גם לציבור החרדי אני אומר שהגיע הזמן שייפתחו לאורחות החיים של אחרים".

הנשיא התייחס בריאיון גם לאלימות בחברה הערבית, ואמר כי "מדובר באיום אסטרטגי שמחייב טיפול יסודי" בדומה למאבק בטרור.

טל שלו בראיון עם נשיא המדינה יצחק הרצוג בכנס הרצליה של אוניברסיטת רייכמן, 22 במאי 2023. גלעד קוולרצ'יק, אתר רשמי
טל שלו בראיון עם נשיא המדינה יצחק הרצוג בכנס הרצליה של אוניברסיטת רייכמן, 22 במאי 2023/אתר רשמי, גלעד קוולרצ'יק

במהלך הכנס יתקיימו גם ריאיונות עם שגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס, ראשי מפלגות ובכירי במערכת הפוליטית. בנוסף יתקיימו גם הרצאות של בכירים במערכת הביטחון בעבר ובהווה, מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי ויו"ר ההסתדרות.

סדרת כנסי הרצליה השנתיים היא במה לליבון סוגיות בתחום הביטחון, המדיניות והאסטרטגיה. בתוכנית הכנס השנה מושבים בנושאים שונים, ביניהם: האיום האיראני, יחסי ארה"ב-ישראל, יחסי ישראל והפלסטינים, ביטחון הפנים, אירופה בעידן אי-וודאות, אנטישמיות, ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, המשבר הפנימי כאיום על העוצמה האסטרטגית ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully