וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהמקלט בפולין חזרה לעיר המופגזת באוקראינה: "מקווים לקצת שקט"

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 16:40

קשישים רבים לא יכלו לחיות בכבוד בזמן המלחמה באוקראינה גם בשל הקור העז והיעדר חשמל ומים. במבצע של הקהילה היהודית וחב"ד עם הקהילה היהודית בפולין חולצו כ-200 קשישים שהועברו למקום מקלט. השבוע הם חזרו לקייב לבתים ולבני משפחותיהם

בווידאו: תושבים עוזבים את חרסון לאחר מתקפות טילים של רוסיה/צילום: רויטרס

כ-200 קשישים מהקהילה היהודית בקייב, ששהו במקום מקלט בפולין לאחר פרוץ המלחמה באוקראינה, חזרו בימים האחרונים לעיר המופגזת אחרי כחצי שנה בפולין. הקשישים שהו במקלט ביוזמן הקהילה היהודית JCC וחב"ד בקייב יחד עם הקהילה היהודית בפולין ופילנתרופים מאנגליה

המבצע כלל את חילוץ הקשישים, שהיו ללא חשמל, חימום ומים בשל ההפגזות הבלתי פוסקות של צבא רוסיה. בפולין, שהו קשישי הקהילה היהודית בבתי הארחה בלובלין ולודז', בסיוע מתנדבים מהקהילה היהודית המקומית, שדאגו להם לשגרת חיים מלאה, עם אירועי תרבות, פעילויות חגים ואווירה יהודית. לאחר שמזג האוויר השתפר וניתן לחיות בקייב ללא חימום קבוע, ביקשו הקשישים לשוב לבתיהם ולבני משפחותיהם שנותרו בקייב.

קשישים מהקהילה היהודית בקייב חזרו לביתם בעיר המופגזת 21 במאי 2023. ללא, אתר רשמי
קשישים מהקהילה היהודית בקייב חזרו לביתם בעיר המופגזת 21 במאי 2023/אתר רשמי, ללא

אחד מהם הוא ולדימיר איבנוביץ' בן ה-75, שרק חשב להעביר את חודשי החורף הקפואים במקום מבטחים בפולין יחד עם חבריו מהקהילה ולא ציפה שהיציאה מקייב ללודז' תציל את חייו. ימים ספורים לאחר שהגיע ולדימיר ללודז', הוא לקה בהתקף לב פתאומי. הצוות הרפואי המקומי שהוזעק למקום, העניק לו טיפול מיידי תוך פעולות החייאה מוצלחות. "הרופאים אמרו לי שאם הייתי עובר את האירוע בקייב, רוב הסיכויים שלא הייתי ניצל", סיפר איבנוביץ'.

עוד בוואלה!

פסגת G7: זלנסקי נפגש עם ביידן, הכחיש את כיבוש בחמוט

לכתבה המלאה
קשישים מהקהילה היהודית בקייב חזרו לביתם בעיר המופגזת 21 במאי 2023. ללא, אתר רשמי
קשישים מהקהילה היהודית בקייב חזרו לביתם בעיר המופגזת 21 במאי 2023/אתר רשמי, ללא

"ידיהם של הצוותים הרפואיים באוקראינה עמוסות נורא בגלל המלחמה והטיפול בפצועים", מספר רבה של קייב, הרב יונתן מרקוביץ' שליווה את ולדימיר בכל ימי האשפוז והשהות בפולין. "כאן הייתה לנו אפשרות לדאוג לו לטיפול רפואי איכותי, בבית חולים מסודר וללא חשש מהפגזות ואימי המלחמה".

השבוע, אחרי חצי שנה במנוחה בפולין, הוא חזר לביתו שבפאתי קייב, שם פגש לראשונה את בנותיו ששמרו על הבית. "השהות בפולין, נועדה לספק לחברי הקהילה מקום מחסה והגנה מפני הקור והמלחמה בחודשי החורף. כעת, רבים מהם ביקשו לשוב הביתה בתקווה שיהיה להם מעט שקט גם כאן בקייב", אומר הרב מרקוביץ'. "חלקם יחזרו שוב לבתי ההארחה בלובלין ובלודז' וחלקם יסתייעו בצוותים שלנו כאן בקייב שמספקים להם סלי מזון, תרופות, ביגוד וכל ציוד נדרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully