וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים השתוללו בג'ימבורי, ציפי שברה את המרפק: "לא מטפלים - וזה מסלים"

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 17:19

ציפי בראייר-שרעבי, תושבת חריש שנפצעה בתקרית האלימה אמש בג'ימבורי בעיר, טוענת כי המשטרה ידעה שיש כוונה של חרדים להגיע ולהטריד את המבלים. "נותנים להם להפגין וגם מראש העיר אין לי ציפיות", היא מספרת לוואלה! ומציינת כי אחד החשודים כבר תקף אותה בעבר

2 חרדים מחריש נעצרו בחשד שפצעו אישה בג'ימבורי שהיה פתוח בשבת/מערכת וואלה!

"הסיטואציה הייתה מאוד מפחידה, אבל אני אישית לא מפחדת מהם". כך אומרת לוואלה! ציפי בראייר-שרעבי, האמא והפעילה מחריש שהותקפה אתמול (שבת) במשחקייה המקומית על רקע טענות על חילול שבת במקום. אתמול נעצרו שני חשודים והיום אחד מהם שוחרר ומעצרו של השני הוארך עד מחר. המשטרה ערערה לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד החשוד בבקשה לאפשר מעצר ארוך יותר למיצוי החקירה.

ציפי ובעלה אבשלום עברו לחריש מנתניה לפני ארבע שנים והם הורים לשני בנים בני 6 ו-9. אתמול הגיעו עשרות חרדים לג'ימבורי בחריש והטרידו את המבלים לכאורה בטענה כי הם מחללים שבת. הם פרצו למקום בצעקות "שאבעס" והעימות המילולי הפך במהירות לפיזי. ציפי שברה את המרפק כתוצאה מהתקיפה ופונתה לבית חולים עקב שבר מורכב.

ציפי בראייר שהותקפה בחריש. אבשלום שרעבי, אתר רשמי
ציפי בראייר שהותקפה בחריש/אתר רשמי, אבשלום שרעבי

"אני מכירה אותם לא מאתמול ואת הדרך שבה הם צורחים. לא האמנתי שזה יגיע לאלימות פיזית", סיפרה בראייר-שרעבי לוואלה!. "אני מקווה שעכשיו אחרי מה שקרה לי גם התושבים יתעוררו וגם הרשויות יתעוררו והדברים ישתנו לטובה. גם בבניין שבו אנחנו גרים יש חרדים ואין בעיות. ביום יום היישוב שלנו בסך הכול רגוע, אבל אתמול בערב במשחקייה זה מקרה קיצון. עשרות פשוט פרצו את דלתות הביטחון והתחילו פשוט לצרוח. באותו זמן הגיעה ניידת משטרה אחת עם שני השוטרים שלא יכלו לעשות יותר מדי מול כמות כזו של אנשים".

לאחר מכן היא מספרת מה קרה: "כשהשוטרת נכנסה פנימה נכנסתי גם אני, חשבתי לתומי שאם אני כאישה אעמוד באמצע ואשמיע שירת נשים מרמקול קטן שהבאתי אז זה יגרום להם להתרחק. שמתי את נועה קירל עם יוניקורן, אבל זה לא הזיז להם. במקום זה אחד מהם בעט בי ואני ניסיתי להגיע לשוטרת להגיד לה אז הם ניסו לחסום לי את הדרך והייתי צריכה ממש לפרוץ את דרכי אליה. הגעתי אליה והיא באה איתי לראות מי עשה את זה אז הם לא נתנו לנו כי הם הקיפו אותי ואותו בחור ממש שם לי רגל ואז אני נפלתי ואז עוד קיבלתי מכות ברגליים, אבל החבלה העיקרית היא במרפק. מרגיש שמשהו זז שם והוא מאוד התנפח. לקחו אותי באמבולנס לבית החולים הלל יפה בחדרה, עשו לי צילום וסי טי וגילו שיש לי שבר מורכב במרפק שידרוש ניתוח".

עיקר הביקורת של ציפי מופנה כלפי הרשויות. "אם היו מטפלים בבעיות כשהן התחילו, זה לא היה מסלים", מאשימה ציפי. "יש פה מאבקים שנמשכים כבר שנה. אני מכירה את המעורבים שמנגד והם מכירים אותי. היו תקיפות גם בעבר וגם הן לא טופלו כמו שצריך על ידי המשטרה. בחודשים האחרונים היה נראה שיש רגיעה אבל כשהמשחקייה נפתחה זה שוב חזר. היו בעבר ניסיונות לתקוף אותי, במקרה אותו אחד שתקף אותי עכשיו. ההרגשה שלי שהרשויות לא מטפלות זה כמו שצריך ושיש מדיניות של 'הכלה'. אם אני ידעתי שיש הערכות שלהם להגיע בשש בערב, למה המשטרה לא ידעה ואם ידעה למה לא נערכה ומנעה? אני בטוחה שהמשטרה ידעה. המשטרה נותנת להם להפגין. לצערי מראש העיר אין לי ציפיות. הוא לא ממש מטפל בנושאים האלה חוץ מלהוציא הודעות גינוי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
עימות בין חרדים מחריש לתושבים שבילו בג'ימוברי שהיה פתוח בשבת, 21 במאי 2023. ללא, מערכת וואלה!
עימות בין חרדים מחריש לתושבים שבילו בג'ימוברי שהיה פתוח בשבת, 21 במאי 2023/מערכת וואלה!, ללא

"אני פחדתי אתמול. הרגו אותנו", סיפר איתי רוזנבליט, מבעלי חברת 'ווייט פול' שמפעילה את המשחקייה בחריש מאז נפתחה לפני כחודש, לדבריו בהשקעה של מיליון שקלים. "כשמגיעים חמישים בריונים חמומי מוח ואומרים אנחנו נגמור אתכם זה מפחיד. התקשרו אלי בערב רבנים ואיימו עליי: 'אם לא תבין בטוב תבין בלא טוב', אמרו לי, 'המקום לא יהיה קיים, נקודה'. אבל אני לא אוותר להם. זה כבר עניין של עיקרון עבור תשעים וחמישה אחוז מהתושבים פה שתומכים בנו באופן מוחלט", אמר. "הקבוצה הקטנה הזו שהשתוללה כאן לא רוצה חילונים בחריש. ברגע שהם יעיפו את העסק שלנו זו תהיה הצלחה ענקית עבורם. הם כבר העיפו אנשים מבתים. ברגע שתהיה להם הצלחה - חריש גמורה", העיד.

איתי רוזנבליט, מבעלי חברת וויט פול, מפעילת הג'ימבורי בחריש/יואב איתיאל

רוזנבליט סיפר: "אתמול הם הגיעו חמש פעמים. הם חזרו וצעקו 'שאבעס'. סגרתי את הדלתות עם אדם דתי שניסה לעזור לי אבל הם היו גדולים ורבים והעיפו אותי כמו איזה גפרור. בעטו בי והתקדמו דלת אחר דלת. הילדים במסדרונות התחילו לצרוח ולבכות. איזו סבתא יצאה ונגעה בהם שילכו והם בתגובה ירקו גם עליה ובעטו בה".

עם זאת, הוא הדגיש כי "רוב האנשים, הדתיים והחרדים, בחריש נחמדים ועדינים - לא אלה שהגיעו אתמול. יש לי לקוחות דתיים שבאים בימי חול ובשבת עם כרטיסים שקנו מראש. הם באים ברגל ואין להם שום בעיה עם זה. זו קבוצה של קיצוניים. הם היו יכולים להרוג מישהו אתמול בקלות. היה איתם רב והם היו פשוט באקסטזה מטורפת. הייתי בשטחים, הייתי בעזה, אבל את השנאה הזו שראיתי בעיניים אתמול לא ראיתי בשום מקום. אם חלילה זה היה נגמר במישהו שמת אני בכלל לא הייתי מופתע".

"התושבים בחריש תומכים בנו באופן מוחלט ומכל הארץ אני מקבל תמיכה, מקיר לקיר. אבל לא אשקר - יש כאלה שראו את הבלגן ומפחדים עכשיו להגיע. גם לי יש שלושה ילדים וגם אני כנראה לא הייתי מביא אותם. זה מלחיץ. זה גורם לנו נזק שהוא נוראי. העירייה בתקופת בחירות. המשטרה לא יודעת מה לעשות עם תולדות אהרון והליטאים".

המקום בו ציפי בראייר הותקפה בחריש ע"י תושבים חרדים. אבשלום שרעבי, אתר רשמי
המרכז בו נמצא הג'ימבורי בחריש/אתר רשמי, אבשלום שרעבי

ממשטרת ישראל נמסר: "עם קבלת הדיווח על אודות המקרה, שוטרים הגיעו למקום במהירות ועצרו שני חשודים במעשה. נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת".

מעיריית חריש נמסר בתגובה: "מה שהתרחש אתמול הוא אירוע מכוער ומגונה. האנשים שעשו אותו לא מייצגים את החרדים ובטח לא את היהדות ולא אף אחד חוץ מאשר את עצמם. ראש העירייה שוחח אמש עם מפקד משטרת עירון, וציין כי לא נשב בשקט ולא נעבור על זה לסדר היום. ראש העירייה הבהיר כי קהילות שינקטו באלימות או יתמכו באלימות יישאו באחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully